banner121

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden Kılıçdaroğlu’na sert raylı sistem cevabı

Antalya Büyükşehir Belediyesi, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun bir televizyon programında sarf ettiği ‘Antalya’da 23 kilometrelik tramvay 697 milyon liraya mal oldu. İçinde araç alımı yok. İzmir 20 kilometrelik tramvayı araç alımı dahil 392 milyon liraya yaptı. Aradaki bu fark nereye gitti?’ sözlerini sert bir dille eleştirdi.

ANTALYA 21.06.2018, 16:49
Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden Kılıçdaroğlu’na sert raylı sistem cevabı
banner123

Antalya Büyükşehir Belediyesi, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun bir televizyon programında sarf ettiği ‘Antalya’da 23 kilometrelik tramvay 697 milyon liraya mal oldu. İçinde araç alımı yok. İzmir 20 kilometrelik tramvayı araç alımı dahil 392 milyon liraya yaptı. Aradaki bu fark nereye gitti?’ sözlerini sert bir dille eleştirdi.

Konuyla ilgili olarak yapılan yazılı açıklamada, “Türkiye seçime giderken, bazı siyasilerin yine başarısız olacaklarını, yine hüsrana uğrayacaklarını fark ederek telaşa kapıldıklarını ve son çare olarak kirli siyasete yöneldiklerini esefle görmekteyiz. Girdikleri her seçimde başarısız oldukları ve bu duruma sürekli düştükleri bilinen bu kişilerin, artık kabahati kendilerinde aramaları gerekirken; Onlar maalesef her zaman yaptıkları gibi iftira atma, kara çalma gibi kendilerini zavallı duruma düşüren taktikleri uygulamaya başladılar. Görülüyor ki bir taraftan siyasi ahlak ve temiz siyaset nutukları atarken, diğer taraftan iftira atarak, çamur at izi kalsın amacı güderek siyasetin en kirli, en kötü örneği olmayı seçiyorlar” ifadeleri yer aldı.

“CHP döneminde hayal edilememiş Raylı Sistemi hizmete sunduk”

“Antalya Büyükşehir Belediyesi, Ak Parti iktidarında, yıllarca CHP döneminde tek çivisi dahi çakılmamış, hayal dahi edilmemiş ‘Raylı Sistem’ projelerini dünya rekoru kırarak çok kısa sürelerde bitirip halkın hizmetine sunmuştur” cümlelerinin yer aldığı açıklamada, şunlara yer verildi:

“Ak Parti Belediyesi olarak 2007 yılında başladığı Hafif Raylı Sistem atağına bu yeni dönemde ikinci etabı da eklemiş ve şimdi de 8 Haziran 2018 günü 3. Etabın temelini atmıştır. Bu başarı ve bu hız anlaşılıyor ki siyasi kıskançlık yapılmıştır. İzmir tramvay projesi ile Antalya 3.Aşama Hafif Raylı Sistem projesini karşılaştırmak abesle iştigaldir. Kötü niyetli kirli siyaset yapmak ve matematik bilmemektir. İzmir projesinin toplam uzunluğunun 22,3 km’dir. Tamamı hemzeminden giden cadde tramvayı tarzında ve hattının bir kısmı da çift hat değil tek hat olarak ihale edilmiştir. Ancak daha yapım başlama aşamasında ikmal ihalesi yâda ihaleleri yapıldığı bilinmektedir. Bu sistemde araçlar çift dizi çalışamaz. Duraklar 48 metre uzunluğundadır. 35 adet durak bulunmaktadır. Antalya 3.Aşama Hafif Raylı Sistemi ise 24.9 km uzunluğunda tamamı çift hat, 38 yer üstü 1 adet te yer altı durağı olan, araçları çift dizi çalışacak 94 metre uzunluğunda peron yapısında durakları olan, 5 km’lik nostaljik tramvay sisteminin tamamen sökülerek yenileneceği ve kendisine ayrılmış alanda işleyecek çok daha ileri teknik özellikleri olan hafif raylı sistemdir. Dört adet üst geçit bir adet karayolu alt geçidi, ilk iki aşama ile sinyalizasyon ve elektrifikasyon entegrasyonu da ihalesine dâhil olan çok daha büyük bir projedir. Bu ihalenin proje ihalesi de yapım ihalesi de 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümleri çerçevesinde açık ihale usulü ile uluslararası tüm isteklilere açık ve aleni olarak gerçekleştirilmiştir. İhale en düşük fiyatı veren istekli üzerinde kalmıştır. Her iş ve işlem hukuka uygun açık ve alenidir.”

“Araç başı 1 milyon 634 bin 915 Euro”

İzmir ihalesinin yapıldığı 26 Şubat 2014 tarihinde Euro kurunun 3,0326.-TL iken Antalya 3.Aşama HRS ihale tarihindeki kurun 4,9414.-TL’sı olduğunun yer aldığı açıklamada, şu bilgiler paylaşıldı:

Hat uzunlukları, durak sayıları, durakların boyları, Tünel (NATM), aç kapa tünel yapıları, karayolu katlı kavşak geçişi, yer altı istasyonu, trafo sayıları, alt yapı aktarımları, 5 km eski raylı sistem hattının sökümü, yaya üst geçitleri gibi farklı kapsam ve içeriklerinden ötürü Antalya ve İzmir ihalelerinin karşılaştırılması tamamen kötü niyetli bir yaklaşımdır. İzmir ihalesi yapıldıktan çok kısa sure sonra 04 Aralık 2014 tarihinde ikmal ihalesi yapılmıştır. Bu tarihten sonra da belki ikmal ihalesi yapıldığı kanaatindeyiz. Ayrıca İzmir Belediyesi yapım işine birçok doğrudan maddi katkı yapmış ve 2014 yılında yapılmış bu ihale 2018 in yarısı geçtiği halde halen tam olarak bitmemiştir. Esas hesabı sorulması gereken husus şudur: 26 Şubat 2014 tarihinde yapılan İzmir ihalesi kapsamında 38 vagon ve yedek parçaları için toplam 69 milyon 153 bin 255 Euro fiyat belirlenmiştir. Bu tutar araç başı 1 milyon 819 bin 822 Euro’dur. Buna karşılık, Antalya’da bu tarihten 18 ay sonra 2. aşama için temin edilen birebir ayni kapsam ve özelliklerdeki tramvay araçları ve yedek parça için ödenen para araç başı 1 milyon 634 bin 915 Euro’dur. Yani Antalya 18 ay sonra ayni özelliklerdeki aracı 184.907 Euro daha ucuza temin etmiştir. İzmir, ayni araca toplamda 7 bin 26 bin 485 Euro fazla ödeme yapmıştır. Bu bedelin İzmir ihalesi tarihindeki kur karşılığı ise 21 milyon 308 bin 518 liradır. O tarihte bile zaten bu miktar fazla bir ödeme iken günümüz şartları değerlendirildiğinde fazla ödeme yapılan rakam çok daha artmaktadır.”

“Raylı Sistem, 696 milyar 831 milyon 470 bin 77 TL’ye ihale edildi”

Her iki yapım ihalesine katılan Gülerman A.Ş Firmasının ihalesi 26. Şubat 2014 tarihinde gerçekleştirilen Konak- Karşıyaka tramvayları yapım işi için 182 milyar 144 milyon 261 bin TL ve araç temini içinde 69 milyar 153 milyon 255 bin 15 Euro teklif ettiğinin yer aldığı açıklamada, “Aynı firma güncel piyasa koşullarına göre, ihalesi 27 Mart 2018 tarihinde gerçekleştirilen Antalya 3. aşama raylı sistem hatları yapım işine 829 milyar 712 milyon 453 bin 57 TL teklif vermiştir. Ancak ilgili kanunlar çerçevesinde uluslararası açık ihale yöntemi ile ekonomik ve mali açıdan en uygun teklif olan 696 milyar 831 milyon 470 bin 77 TL’ye ihale edilmiştir. İzmir tramvay duraklarında, durakların yapısı gereği kuplajli araçlar kullanılamazken, Antalya tramvay duraklarında ikili dizi araçlar rahatlıkla kullanılabilecektir. İzmir tramvay işletmesinin maksimum hızı 45 - 50 km iken, Antalya tramvayında maksimum işletme hızı 60 - 70 km’dir. İzmir’de ortalama işletme hızı yaklaşık 13 km/saat iken Antalya tramvayının işletme hızı yaklaşık yüzde 50 fazla olarak 20 km/saat dizayn edilmiştir. Tüm işletmese farklılıkları göz önünde bulundurulduğunda iki sistemin saatte tek yönde taşıyabileceği yolcu sayılarının ne kadar farklı olabileceği anlaşılabilir. Görüldüğü gibi elmayla armudu karşılaştırmak, sapla samanı karıştırmak gibi basit aldatmacalara sarılıp, halkı kandırma gayretleri bir kez daha ortaya çıkmıştır. Bu kirli siyaset anlayışına tekrar sarılmaları çaresizlik işaretidir. Bu iftiraları için hukuk karşısında hesap sorulacak en kısa zamanda tazminat davaları açılacaktır. Ekte karşılaştırmalı toplam reel maliyet tablosu yer almaktadır. Proje müellifi tarafından hazırlanan bu uzman raporunda da açıkça görüleceği üzere her iki projenin toplam reel maliyetleri arasında fark yoktur” denildi.
haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32 haber32
30°
az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 13 Temmuz 2020
İmsak 03:56
Güneş 05:40
Öğle 13:09
İkindi 17:01
Akşam 20:28
Yatsı 22:04
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 31 62
3. Sivasspor 32 57
4. Beşiktaş 31 53
5. Galatasaray 32 52
6. Alanyaspor 32 51
7. Fenerbahçe 32 50
8. Gaziantep FK 32 42
9. Antalyaspor 32 41
10. Göztepe 32 39
11. Kasımpaşa 32 39
12. Gençlerbirliği 32 36
13. Malatyaspor 31 32
14. Denizlispor 31 32
15. Çaykur Rizespor 32 32
16. Kayserispor 32 32
17. Konyaspor 31 30
18. Ankaragücü 32 29
Takımlar O P
1. Hatayspor 33 63
2. Erzurum BB 33 59
3. Adana Demirspor 33 58
4. Akhisar Bld.Spor 33 57
5. Bursaspor 33 56
6. Fatih Karagümrük 33 53
7. Altay 33 51
8. Keçiörengücü 33 47
9. Ümraniye 33 44
10. Giresunspor 33 44
11. Menemen Belediyespor 33 43
12. İstanbulspor 33 40
13. Balıkesirspor 33 38
14. Altınordu 33 36
15. Boluspor 33 30
16. Osmanlıspor 33 27
17. Adanaspor 33 21
18. Eskişehirspor 33 12
Takımlar O P
1. Liverpool 35 93
2. Man City 35 72
3. Chelsea 35 60
4. Leicester City 35 59
5. M. United 34 58
6. Wolverhampton 35 55
7. Sheffield United 35 54
8. Tottenham 35 52
9. Arsenal 35 50
10. Burnley 35 50
11. Everton 35 45
12. Southampton 34 44
13. Newcastle 35 43
14. Crystal Palace 35 42
15. Brighton 35 36
16. West Ham 35 34
17. Watford 35 34
18. Bournemouth 35 31
19. Aston Villa 35 30
20. Norwich City 35 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 35 80
2. Barcelona 36 79
3. Atletico Madrid 36 66
4. Sevilla 36 66
5. Villarreal 35 57
6. Getafe 35 53
7. Athletic Bilbao 36 51
8. Real Sociedad 35 51
9. Valencia 36 50
10. Granada 35 50
11. Osasuna 36 48
12. Levante 36 43
13. Real Betis 36 41
14. Real Valladolid 36 39
15. Eibar 36 39
16. Celta de Vigo 36 36
17. Deportivo Alaves 35 35
18. Leganés 36 32
19. Mallorca 36 32
20. Espanyol 36 24
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@