DEREBOĞAZI, DEMOKRATİK PARLAMENTER SİSTEMİN  BAŞARISIDIR.

 

ISPARTA, POSTMODERN DEMİREL SENDROMUNU ARTIK AŞMALI !!!

 …VE BAKAN YILDIRIM’IN ARDINDAN ISPARTA

 

                                                                          Zeki TARHAN – ANKARA

                                                                         -------------------------------------

 

                Dört gözle beklediğimiz ve de DEREBOĞAZI’na son noktayı koyacağını düşündüğümüz Ulaştırma Bakanı sayın YILDIRIM, umutlarımızı boşa çıkarmadı.Bakan YILDIRIM’ın Isparta Programı, rahatsızlığı nedeniyle iki gün gecikmeli gerçekleşiyordu. Geçtiğimiz haftanın son gününü Isparta’ya ayıran sayın Bakan, Isparta-DEREBOĞAZI –Antalya Yolunda da alan çalışması yapıyor ve bu yoldan da ilk kez gidiyordu…

                                                                    ***

              İktidar ve Muhalefet Milletvekillerimizle, Yerel Yöneticilerimizle, yerel aktörler ve tüm sivil toplum kesimlerimizle DEREBOĞAZI’na odaklanmıştık. Yerel Medyamızın da tek gündem maddesi DEREBOĞAZI idi. Bu konuda,toplumsal bir mutabakat oluşmuştu. Bu mutabakat,elbette ki kendiliğinden oluşmadı. Gökten de zembille inmemişti.

            TBMM, Türkiye’nin kalbiydi. Tüm toplumsal duyarlılıklar orada atıyordu…Üyelerin gündem dışı konuşmaları,sözlü ve yazılı soru önergeleri,bu toplumsal duyarlılığı canlı tutuyordu…

                                                                   ***

            Bir de Isparta’nın siyasal arenası vardı.Bu Arenada,siyasi muarızlar elbette ki atışacak,elbette ki siyasi söylemlerini dillendireceklerdi. Hatta,Kent Konseyini bile devreye sokacaklardı.Nitekim soktular da.

           ISPARTA-DEREBOĞAZI-ANTALYA Duble Yolu konusunda ITSO ve SDÜ’yü anmadan geçemeyeceğim. ITSO’nun, SDÜ’ye hazırlattığı “ISPARTA DEREBOĞAZI YOLU’NUN BÖLÜNMÜŞ YOLA DÖNÜŞTÜRÜLMESİ ÖN FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI”

Bu Ön Fizibilite Raporu; Bölgenin sosyo-ekonomik dönüşümü için ulaşım altyapısının güçlendirilmesine yönelik olarak hazırlanmıştı. Prof.SALTAN-Prof.TERZİ ve Prof.DULUPÇU Hocalarımıza ne kadar teşekkür etsek azdır. Tabii,sayın KAÇIKOÇ’un şahsında ITSO’ya da.

          İşte sözünü ettiğimiz bu rapor,daha önceden sayın Bakana ve sayın Müsteşarına verilmişti.Bu fizibilite çalışması,her yönüyle fizibildi.

          Unutmayacağımız bir isim daha var: Ulaştırma Bakanımızın Danışmanı SDÜ Öğretim Üyesi Prof.Dr.Mustafa KARAŞAHİN Hocamız. Sevgili Hocamız, DEREBOĞAZI Yolu ile ilgili böyle bir çalışmanın yapılması yönünde üç profesör arkadaşıyla sürekli dayanışma ve diyalog halinde bulunmuş,onları adeta yönlendirmişti…

                                                                    ***

          İktidar Milletvekillerimiz sayın ÖZEL ve sayın BİLGİÇ’in gerek merkezi otorite ile ve gerekse Bakanlık bürokrasisi ile konunun sıkı takipçisi olmaları ve bürokratik oligarşinin aşılmasında büyük çaba harcamaları göz ardı edilmemeli.

         Gerek ana ve gerekse yavru muhalefete mensup sayın milletvekillerimizin ister TBMM zemininde olsun,ister sivil platformlarda olsun konuyu sürekli gündemde tutmaları,yerel medyamızın olayı sahiplenmesi,başarıya giden yolun kilometre taşlarıydı…

                                                                    ***

       …Ve Bakan Isparta’ya gelmişti. Süleyman DEMİREL Hava Meydanı’nda karşılanıyordu…Bir atıl kapasite,sayın Bakan gözlerini kapatsa da yok olmuyordu ne yazık ki. 9.Cumhurbaşkanı sayın DEMİREL’in büyük katkı ve destekleriyle 1992 yılında yatırım programına alınarak yapımı gerçekleştirilen bu HAVALİMANI,21 Temmuz 1997 tarihi itibariyle hizmete hazır hale getirilmişti. İç ve Dış Hatlara hizmet verecek olan bu Uluslar arası Havalimanımız,gece ve gündüz kesintisiz olarak,her türlü uçağın iniş ve kalkışına uygun olarak hizmetlerini sürdürecekti…Yılda 1.5 milyon yolcuya hizmet götürülecek,Göller Bölgesi ile Dünya Turizm Merkezi Antalya arasında bir bütünlük sağlanacak,Antalya turizmi tarihi ve doğal zenginliklerle dolu olan İÇ AKDENİZ’e çekilmiş olacaktı…

        İşte bu HAVALİMANI; Isparta’ya 28 km. Burdur’a ise 30 km. uzaklıktaydı.Yani; Hem Isparta’nın,hem Burdur’un HAVALİMANI idi. Burdur Gölü’nün DİKKUYRUKLARI da uçacaktı,uçaklarımız da…

      Burdur Gölü’nün DİKKUYRUKLARI’nın da ötleri kopmamıştı hani.

                                                                 ***

     …Ve Bakan YILDIRIM kararını veriyordu: “HAVALİMANINIZI UÇUŞLARA AÇIYORUM BEYLER!!!”

                                                                  ***

     …Ve Bakan YILDIRIM, sakın heyecanlanmayın,bir başka kararını da açıklıyordu:”ISPARTA-DEREBOĞAZI-ANTALYA Yolu DUBLE YOL OLACAK !!!” Biz de diyoruz ki; Dereboğazı,Demokratik Parlamenter Sistemin Başarısıdır.

 

                                                      DEVAM EDECEK…BİZİ İZLEMEYE DEVAM EDİN…

                                                      YARIN: ARKA PLAN ANALİZİ…