CD satışlarının hızla düşmeye devam ettiği müzik endüstrisinde, şirketler alternatif kazanç yolları bulmaya çalışıyor. CD gibi fiziksel medya satışları yüksek kar marjına sahipken, düşük kar marjlı dijital satışlar, şirketlerin sürümden kazanmasını sağlayabilir.

Araştırma şirketi eMarketer'in yaptığı bir çalışma, fiziksel müzik satışlarının düşmeye devam edeceğini, fakat dijital ve mobil müzik satışların da hızla artacağını öngörüyor. Araştırmaya göre, mobil bağlantıların hızı arttıkça, dijital müzik indirmek kullanıcılar için çok daha pratik hale gelecek.

Raporda 2011 yılında mobil müzik satışının 7.3 milyar dolarlık bir endüstri haline geleceği tahmin ediliyor. 2007 yılında mobil müzik 1.7 milyar dolarlık bir hacme sahipken, bu yıl sonunda satışların 3 milyar doları bulması bekleniyor. 2009'da 4.8 milyar dolara yükseleceği tahmin edilen satış rakamlarının 2010 yılında 6.2 milyar dolara ulaşacağı belirtiliyor.

Raporda mobil müzik endüstrisine dahil edilen medya çeşitleri cep telefonu melodileri, şarkılar, video klipler.

Birçok mobil hizmet şirketi pazarda beklenen bu büyük yükselişten pay almayı umuyor. Günümüzün en büyük dijital müzik hizmeti olan iTunes'ın da cep telefonu melodileri ve benzeri ürünlerle mobil müzik piyasasında daha etkili olmayı planladığı belirtiliyor.


hürriyet