Uluslararası Alışveriş Merkezleri Birliği'nce, ''Avrupa Alışveriş Merkezleri Ödülü''nün verileceği yarışmada finalistler arasına Türkiye'den 3 Alışveriş Merkezi'nin (AVM) girdiğinin açıklandığı Fransa'nın Cannes kentinde düzenlenen Gayrimenkul Fuarı MAPIC'de, Türkiye'deki fırsatlar yatırımcılara sunuldu.

Cannes Festival Sarayı'nda gerçekleştirilen ''Türkiye'de neler oluyor'' başlıklı panelde konuşan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, dünyadaki olumsuz gelişmelere rağmen uluslararası derecelendirme kuruluşlarının Türkiye'nin puanını her geçen gün artırdığına dikkati çekerek, Türkiye'nin son derece stratejik bir noktada, büyük bir değer olduğunu söyledi.

Türkiye'nin, üretilen malların Asya'ya da Avrupa'ya da en kolay yolla gönderilebileceğini belirten Nane, perakende sektöründe Türkiye'nin dünyada 10'uncu, Avrupa'da ise 7'inci sırada olduğunu ifade etti.

Nane, şöyle konuştu:

''Avrupa'da gıda perakendesinde 5'inci, gıda dışı perakende de 8'inciyiz. 2010 yılındaki toplam perakende hacmimiz 171 milyar dolar. Bu rakamın 75 milyar doları ise modern perakende. 1,8 milyon çalışanı, 23 milyon metrekare satış alanı ile Türkiye bir fırsat ülkesi. Dünya'da orta sınıfın alışveriş alışkanlıkları değişti. Orta sınıfın tüketiminde bugün batı dünyası yani ABD ve Avrupa, yüzde 64'lük bir paya sahip. Bu oranın 2050 yılında yüzde 3 olması bekleniyor. Oysa Çin ve Endonezya gibi ülkeler bugün orta sınıf tüketiminde yüzde 3'lük bir orana sahipken, 2050 yılında yüzde 53'lük tüketim oranına ulaşacak.''

Panelin moderatörlüğünü yapan AMDP Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Avi Alkaş da özellikle Avrupa'nın karmaşık bir dönemden geçtiği bu günlerde Türkiye'nin bir biri ardında açıklanan büyüme rakamları ile dikkati çektiğini söyledi.

Fuarda dikkatleri Türkiye'nin üzerine yoğunlaştırmaya çabaladıklarını ifade eden Alkaş, ''Türkiye'de gerçekleştirilen etkinlikler de ülkeye gelen yatırımların durumunu anlattık. Fuarda yatırımcısı, perakendeci ve hizmet üreteni aynı sahnede buluşup geleceğe yönelik güven veren bir sunum yaptık'' dedi.

Dünyanın en büyük ticari gayrimenkul festivalinde Türkiye'nin ''marka'' olarak sunumunun yapılmasının çok önemli olduğunu vurgulayan Alkaş, şunları kaydetti:

''Her birimiz kendi sektörümüzün bir elçisi olarak Türkiye'deki gelişmeyi, Türkiye'nin iyi durumunu, Türkiye'deki ışımayı dışarı taşımayı misyon edinmeliyiz. Avrupa'nın karmaşık bir dönemden geçtiği bu günlerde Türkiye bir biri ardında açıklanan büyüme rakamları ile dikkati çekiyor. Herkes belki dünyada Arap Baharı'nı konuşuyor. Ama bence asıl gelmekte olan 'Türk Yazı' gözden kaçıyor. Türkiye, İstiklal Marşı'mızdaki güçlü ifadeyle söylemek gerekiyor, kükremiş sel gibi geliyor.''