Anadolu’da üretim yapan sektörlerin dijital dönüşümüne katkıda bulunabilmek amacıyla TÜRKONFED’in başlattığı Dijital Anadolu Projesi’nin ilk toplantısı Antalya’da yapıldı.

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu’nun (TÜRKONFED), Anadolu’da üretime odaklanmış sektörlerin dijitalleşmesi sürecine katkıda bulunabilmek ve sektörler bazında dijital dönüşümde atılması gereken adımları belirlemek amacıyla hayata geçirdiği Dijital Anadolu Projesi Antalya’da başladı.

Batı Akdeniz Sanayi ve İş Dünyası Federasyonu (BAKSİFED) ev sahipliğinde düzenlenen toplantıya Antalyalı KOBİ’lerin yanı sıra sivil toplum örgütleri ve akademi çevresinde de katılımcılar dijital liderleri dinledi. Dijital Anadolu Antalya Toplantısı’nın açılış konuşmaları TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Tarkan Kadooğlu ve TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı-BAKSİFED Yönetim kurulu Başkanı Ali Eroğlu tarafından yapıldı.

Antalya’nın ardından Kocaeli, İzmir, Bursa ve Adana’da yapılacak etkinliklerle sürdürülecek proje kapsamında, her ilde üretimde hâkim olunan sektörler ele alınacak ve ilgili sektörler için dijital dönüşümde yol haritası niteliğinde bir de rapor açıklanacak. Dijital Anadolu Projesi’nin Antalya etkinliğinde konuşan TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Tarkan Kadooğlu, dijitalleşme ile artık yeni bir sanayi devriminin başladığını belirterek, “Günümüzde artık büyük balık küçük balığı değil; hızlı balık yavaş balığı yutuyor. Teknolojik altyapı ile birlikte hızı oluşturan en önemli unsur ise nitelikli insan kaynağı gücünü oluşturmaktan geçiyor” dedi.

2020 yılında yapay zekâ ile 1,8 milyon işin ortadan kalkacağını ve 2.3 milyon yeni iş kolunun ortaya çıkacağını vurgulayan Kadooğlu, şöyle konuştu:

“Sanayi, hizmet ve tarım sektörlerinde, ‘bulut bilişim, sanayi 4.0, nesnelerin interneti ve yapay zekâ’ olarak adlandırılan dijital altyapıya yapılacak yatırımlar teşvik edilmeli. KOBİ’lerde teşvik ve destek sistemiyle bilgi işlem teknolojilerinin kullanımı yaygınlaştırılmalı; insan kaynakları ve eğitim sistemine yatırım yapılmalı; bilgi güvenliği ile Dijital Anadolu projesinin en önemli ayakları olan e-ticaret ve mobil ticaret yatırımları artırılmalıdır. Türkiye bu konuda, kendine en uygun dönüşüm modelini yine kendisi inşa etmelidir”.

Tarım sektörünün dijitalleşmede fırsatlar barındırdığına dikkat çeken TÜRKONFED Başkan Yardımcısı ve BAKSİFED Başkanı Ali Eroğlu ise şunları söyledi:

“Yeni Zelanda ve Avusturalya’nın, özellikle tarım ve hayvancılık sektöründe dijital teknolojileri kullanarak üretimlerinde nasıl bir katma değer artışı oluşturdukları ortada. Yeni Zelanda, uydu teknolojisi ile hayvanlarını besin değeri yüksek yeşil alanlara yönlendirerek verimliliğini artırıp, en yakın rakibini ihracatta geçerek ilk sıraya yerleşti. Antalya neden turizm ve tarım gibi iki güçlü sektöründe dijitalleşme ile kendine en uygun modeli yaratıp bu sıçramayı gerçekleştiremesin? Doğal kaynaklarının sunduğu nimetlerden oluşmuş endüstrisinin oluşturacağı katma değerden neden yararlanamasın? Tarım, özellikle de seracılık, dijitalleşme ve teknoloji geliştirmeye daha çok ihtiyacı olan ve daha çok fırsatlar barındıran bir alan.”

Dijital Anadolu raporu açıklanacak

Dijital Anadolu projesi, Antalya’nın ardından Kocaeli, İzmir, Bursa ve Adana’da yapılacak etkinliklerle devam edecek. Her il için, üretimde hâkim olunan sektörlerinden birine odaklanacak olan Dijital Anadolu etkinliklerinde aynı zamanda o ilde incelenecek sektöre ilişkin saha çalışmaları da gerçekleştirilecek. Proje kapsamında TÜRKONFED Ekonomi Danışmanı Pelin Yenigün Dilek’in koordinatörlüğünde Boğaziçi Counselingfor Business (BCB) tarafından sahada yürütülen çalışmalarla, iller ve ilgili sektörlerin dijitalleşme süreçleri de ölçümlenecek ve değerlendirmesi yapılacak. Projeyle, sektörler bazında dijitalleşme için atılması gereken adımların ve yol haritasının ne olması gerektiğine ilişkin bir de rapor sunulacak.