Şirket artık bölge ve çevre ülkelerde özelleştirme ihalelerine katılmak yerine bünyesinde geliştirdiği yüksek teknolojili ürün ve hizmetleri ihraç ederek büyüyecek.

Şirketin Genel Müdürü Dr. Paul Doany, tüm dünyada telekom şirketlerinin geleneksel yolla büyüme dönemlerinin kapandığını belirtirken, "Bulgaristan ve Makedonya'da girdiğimiz ihalelerde ederin üzerinde fiyatlar istendi. Makedonya Telekom'u almış olsaydık 200 milyon Euro ödeyecektik. Onun yerine daha ucuz teknoloji şirketlerine yatırım yaparak büyüyeceğiz." dedi.

Türk Telekom, Uluslararası Telekomünikasyon Birliği'nin (ITU) Cenevre'de düzenlediği 'ITU World 2009 Konferansı'na bu yıl teknoloji şirketleri Argela, İnnova ve Sebit ile katıldı. Fuarda bir basın toplantısı düzenleyen Paul Doany, dünyada büyük sabit operatörler için geleneksel iş modelleriyle büyüme döneminin geride kaldığını ifade etti. Doany, operatörlerin artık teknolojiye yatırım yaparak büyüdüğünü bildirdi. Doany, "Dünyada artık sabit ses gelirleri durağanlaşırken, Data ve ADSL gelirleri hızla artıyor. Biz de büyüme stratejimizi değiştirdik. Gelecek dönemde teknoloji şirketlerimizin ürünlerini geliştirip dünyaya ihraç ederek büyümeyi hedefliyoruz." diye konuştu. Bu şirketlere yaptıkları düşük yatırımlarla yeni pazarlarda yeni müşterilere ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti. Türk Telekom, bünyesindeki 8 yeni teknoloji şirketiyle başta Suudi Arabistan olmak üzere Mısır, Hindistan ve ABD gibi ülkelerle çalışmaya başladı. Şirket bir sonraki pazar olarak da Tunus, Fas, Brezilya, Nijerya, Kolombiya ve Malezya gibi ülkelere ihracat yapmayı hedefliyor. Türk Telekom'a ait Sebit'in ürettiği 'Vitamin', Amerika pazarında satılmak üzere İngilizceye çevrildi. Sırasıyla İspanyolca ve Arapça versiyonları hazırlanarak Latin Amerika ve Arap yarımadasında satışa sürülecek. Genel Müdür Doany, Brezilya pazarına özel bir önem verdiklerini vurgularken, bu amaçla yazılımın Portekizceye de çevrileceğini anlattı. Şirket, bu ürünle 20 milyon kullanıcıya ulaşmayı amaçlıyor.

ZAMAN:SERKAN ŞAHİN CENEVRE