banner121

‘Antalya piyazı’ ATSO öncülüğünde tescillendi

‘Antalya piyazı’ Antalya Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde tescillendi. Antalya piyazında ilk tescil belgesi alan Topçu Restoran’a ‘Coğrafi İşaret Belgesi’ törenle verildi. ATSO Başkanı Çetin, dünya coğrafi işaretler pazarının...

GENEL 08.08.2018, 14:08
‘Antalya piyazı’ ATSO öncülüğünde tescillendi
banner123

‘Antalya piyazı’ Antalya Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde tescillendi. Antalya piyazında ilk tescil belgesi alan Topçu Restoran’a ‘Coğrafi İşaret Belgesi’ törenle verildi. ATSO Başkanı Çetin, dünya coğrafi işaretler pazarının 200 milyar dolara ulaştığını belirterek, Avrupa Birliği’nde bu pazarın 55 milyar avroluk değere sahip olduğunu kaydetti.

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) öncülüğünde Antalya piyazı tescillendi. Antalya Piyazına Coğrafi İşaret Tescil Belgesi uygulamasına ilk olarak Topçu Restoran ile başlandı. Uygulama kapsamında bugün, Topçu Restoran’a tescil belgesi verildi. Hem yöresel ürünleri geliştirdiklerini hem de restoranları teşvik ettiklerini ifade eden Çetin, "Bugün Topçu ile başlıyoruz, umarım ki, diğer restoranlarımız da yöresel ürünlere ilgi gösterir, sahip çıkar ve bu belgeyi alırlar. Antalya piyazı tescili ile amacımız piyazı korumak değildir, asıl amacımız Antalya’nın kültürünü, kimliğini, farklı değerlerini korumak ve kültürün katma değere dönüştürmektir. Bir kentin kimliği mimarisi, yemekleri, esnafı, insanlarının davranışı, sanat gibi unsurlardır. Kentlerimiz kimlikli olursa, insan da kimlikli, kişilikli olur. Kentin kültürünü, kimliğini kaybettiği yerde turizm ve ticaret gelişmez, hatta insanların da kültürü ve kişilikleri zayıflar" dedi.

"Çalışmaya 2016 yılında başladık"

2016 yılından itibaren önemli yöresel ürünler için coğrafi işaret tescili aldıklarının altını çizen Çetin, Antalya piyazı tescil çalışmasına da 2016 yılında başladıklarına dikkat çekti. Çetin, "Bu yıl tescil aldık ve bugün ilk tescil belgemizi veriyoruz. ’Antalya piyazı’ üreten, satışa sunan ya da menüsünde, kartvizitinde, ambalajında, tabelasında, ticari unvanı gibi yerlerde bu adı kullanan ya da satış, pazarlama, reklam, promosyon gibi faaliyetlerinde bu adı kullanan veya kullanmak isteyen kişiler hak sahibi olan Antalya Ticaret ve Odası’ndan kullanma izni almaları gerekmektedir. Biz kalite standardına uygunluğa bakıyoruz ve bugün olduğu gibi, ’Antalya Piyazı Coğrafi İşareti Kullanma Yeterliliği ve Yetkisine Sahiptir’ ibaresinin yer aldığı sertifikayı veriyoruz" diye konuştu.

"Dünya coğrafi işaretler pazarı 200 milyar dolara ulaştı"

İstanbul’da bazı restoranların ‘Antalya piyazı’ adıyla servis yaptıklarını kaydeden ATSO Başkanı Çetin, "Onların da artık bizden onay almaları gerekiyor. Tahinli piyaz bir Antalya buluşudur, Antalya’nın fikri mülkiyetidir, bu hakkımıza herkes saygı göstermelidir. Günümüzde tüketici artık yediği yemeğin, sebze ve meyvenin özgün olmasını istiyor. Dünya coğrafi işaretler pazarı 200 milyar dolara ulaştı. Avrupa Birliği’nde bu pazar 55 milyar avroluk bir değere ulaşmıştır. AB’de coğrafi işaretli ürünlerin fiyatları coğrafi işaretli olmayan benzerleri ürünlerden 2-3 katı daha yüksek. Türkiye’de coğrafi işaret alabilecek yaklaşık 2 bin 500 ürün bulunmakta. Bugüne kadar 363 ürün için tescil alındı, 408 ürün coğrafi işaret için sırada" şeklinde konuştu.

"Antalya susamına da sahip çıkmalıyız"

Antalya turunç kabuğu reçeli, Antalya bergamot kabuğu reçeli, Antalya usulü kabak tatlısı ve Antalya serpme böreği için tescil alma çalışmalarını sürdürdüklerine dikkat çeken Çetin, yöresel ürünlere mutlaka tarihi ve geleneksel ürün olarak bakılması gerektiğini söyledi. Çetin, "Elmalı’ya özgü leblebi, helva da yöresel ürün olur. Aslında piyazla birlikte Antalya susamına da sahip çıkmalıyız, böylece burada turizm ve ticaret gelişirken kırsal alanda da tarım gelişecektir. Önemli olan bir yörede üreticinin özgün ürün üretmesi ve ürününe sahip çıkmasıdır. Bugün Avrupa’da birçok bölge yüzde 100 yerli ürün etiketiyle yerel ürünlerini satmaktadır. Avrupa’da özellikle küçük illerde ve ilçelerde otellerde ve restoranlarda yörenin eti, yörenin tahılı, sebzesi kullanılmakta ve satılmaktadır. Yöresel ürünler hem bölge ekonomisini geliştirmekte hem de turizme bir zenginlik katmaktadır" ifadelerini kullandı. ‘Antalya gastronomi günleri’, ‘gastronomi festivali’ gibi günler düzenleyebileceklerini ifade eden Çetin, "Yemek yarışmaları yapabiliriz. Basınımız da bu konularda destek olursa bu tür faaliyetlerle kenti canlandırırız" dedi.
haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32
-6°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 22 Ocak 2020
İmsak 06:37
Güneş 08:02
Öğle 13:14
İkindi 15:54
Akşam 18:17
Yatsı 19:36
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Başakşehir 18 36
3. Trabzonspor 18 35
4. Fenerbahçe 18 34
5. Alanyaspor 18 32
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 18 24
11. Çaykur Rizespor 18 23
12. Denizlispor 18 22
13. Gençlerbirliği 18 18
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 18 15
16. Antalyaspor 18 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 18 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Erzurum BB 18 31
3. Bursaspor 18 30
4. Akhisar Bld.Spor 18 28
5. Keçiörengücü 18 28
6. Ümraniye 18 28
7. Menemen Belediyespor 18 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 18 24
10. Balıkesirspor 18 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 18 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 18 16
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 22 64
2. Man City 24 51
3. Leicester City 23 45
4. Chelsea 24 40
5. M. United 23 34
6. Wolverhampton 23 34
7. Sheffield United 24 33
8. Tottenham 23 31
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Newcastle 24 30
14. Burnley 23 27
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 22 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 23 17
Takımlar O P
1. Barcelona 20 43
2. Real Madrid 20 43
3. Atletico Madrid 20 35
4. Sevilla 20 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 20 31
7. Valencia 20 31
8. Athletic Bilbao 20 30
9. Villarreal 20 28
10. Granada 20 27
11. Real Betis 20 27
12. Levante 20 26
13. Osasuna 20 25
14. Deportivo Alaves 20 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 20 14
Günün Karikatürü Tümü