banner121

Bayramda Nasıl Beslenmeliyiz?

Bayram Geldi Hoş Geldi Kurban Bayramının yaklaşmasıyla hem içimize hem sofralarımıza bayram geliyor. Peki, bayramda nasıl beslenmeliyiz?

GENEL 10.08.2019, 14:17 10.08.2019, 15:12
Bayramda Nasıl Beslenmeliyiz?
banner123

Bayram Geldi Hoş Geldi

Kurban Bayramının yaklaşmasıyla hem içimize hem sofralarımıza bayram geliyor. Peki, bayramda nasıl beslenmeliyiz?

Kahvaltıdan akşam yemeğine her öğünde etle hazırlanmış menüler özellikle sıcakların iyiden iyiye kendini hissettirdiği bugünlerde sağlık açısından doğru tercih değildir. Et pişirme yöntemi olarak haşlama ve ızgara gibi sağlıklı yöntemler tercih edilmeli, çok yüksek ısıl işlem ve kızartma yöntemi gibi çeşitli kanserojen maddelerin oluşumuna neden olabilecek pişirme yöntemlerinden uzak durulmalıdır. Bir diğer durum ise kurbanlık olarak kesilen etlerde ölüm sertliği oluşmaktadır. Bekletilmeden yenen etler sert olduğu için midede hazımsızlık, şişkinlik gibi şikâyetlere neden olabilmekte, bu sebeple et, en az 24 saat buzdolabında bekletilmeli ve ondan sonra tüketilmelidir.

Ayrıca, bayramda sebze meyve tüketimi ihmal ediliyor. Etleri sebze ile pişirmeye, etin yanında taze yeşilliklerden oluşan bol salata tüketmeye dikkat edilmelidir. Sebzeler ete göre daha posalı ve tok tutucu

özelliğe sahip olduğundan, doygunluğu sağlayabilir ve böylece et tüketimi bu şekilde azaltılabilir.

Kahvaltının yumurta, menemen, peynir, söğüş sebzeler, taze yeşillikler, tam buğdaylı ekmek gibi az yağlı besinlerle yapılması dengeli beslenme açısından çok önemlidir. Özellikle kahvaltıda et tüketilmemelidir.

Tatlı söz konusu olduğunda pek çok kişi ‘nasılsa bayram’ diyerek sağlığını rafa kaldırıyor, ikramları geri çevirmiyor. Ayrıca, akrabalara yapılan ziyaretlerde ikramları geri çevirmek ayıp olur düşüncesiyle etin üzerine yenilen şerbetli ağır tatlılarda aşırıya kaçılıyor. Bu durum da reflü ve hazımsızlıktan yüksek tansiyona, diyabetten kalp-damar hastalıklarına ve kilo alımına dek bir çok şikayete yol açabiliyor. Bu sebeple bayramda şerbetli tatlılar yerine az miktarda sütlü tatlılar tercih edilmelidir.

Sağlıklı yaşamın en temel kurallarından biri olan fiziksel aktivitenin artırılması anlamında günlük yürüyüşler yapabilir, bayram süresi boyunca kilo kontrolünüze destek olabilirsiniz.

Kırmızı ette bulunan demirin vücut tarafından daha aktif kullanılmasını sağlamak için yanına mutlaka limonlu bir salata veya bir sebze yemeği eşlik ettirebilirsiniz.

Gün içerisinde 2-3 saatten daha uzun süre aç kalınmamalıdır. Sıvı alımına dikkat edilmeli ve günde yaklaşık 2,5-3 litre su içilmelidir.

Yılda bir kez görünen bu bayramın her yıl tekrarı olduğunu ve tadını bilmediğiniz bir şey olmadığını lütfen unutmayın.

Sağlıkla, huzurla, sevdikleriniz ile nice güzel bayramlara.

IHLAMUR BESLENME VE DİYET KLİNİĞİ

Diyetisyen: Hilal Nur Avcı Karakuyu

Adres: Davraz Mah.104.Cad no:40A/16

Şehir Hastanesi Karşısı

Tel: 05454452687

haber32
haber32
Yorumlar (1)
Et bayramı 13 ay önce
A kizim ne sslatasi et yicez kocana et ve
haber32 haber32 haber32
33°
az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 08 Ağustos 2020
İmsak 04:27
Güneş 06:00
Öğle 13:08
İkindi 16:56
Akşam 20:07
Yatsı 21:33
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurumspor 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@