banner121

Dosso Dossi kur ve turizm rüzgârını arkasına aldı

Kurdaki artışı ve turizmdeki canlılığı fırsata çevirdiklerini bildiren Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, “Daha önce Çin ve İtalya’ya giden müşteri Türkiye’ye döndü. Bu yıl gelen 6 bin alıcı ile rekor ciroya...

GENEL 12.06.2018, 15:47
Dosso Dossi kur ve turizm rüzgârını arkasına aldı
banner123

Kurdaki artışı ve turizmdeki canlılığı fırsata çevirdiklerini bildiren Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, “Daha önce Çin ve İtalya’ya giden müşteri Türkiye’ye döndü. Bu yıl gelen 6 bin alıcı ile rekor ciroya imza atıyoruz. Ben bu yıl ülkemizin de hazır giyim ihracatında 19 milyar doların üzerine çıkarak rekor kıracağına inanıyorum” diye konuştu.

Özgün iş modeli kimliği ile tüm dünyada adından söz ettiren ve Türkiye’de düzenlenen en büyük moda ve fuar organizasyonu Dosso Dossi Fashion Show (DDFS), küresel ölçekte ses getirmeye devam ediyor.

Yargıtay tarafından özgünlüğü tescillenen organizasyonda ürün kategorisini 4’e çıkaran Dosso Dossi, kur ve turizm rüzgârını da arkasına alarak 75 milyon dolar ciroyla rekora koştu.

Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, Antalya’da her yıl iki kez düzenledikleri organizasyonlarda nitelikli yerli üreticilerle 30’u aşkın ülkeden 5 bin alıcıyı buluşturduklarını hatırlattı. Hemen hepsi dünya ölçeğinde ses getiren organizasyonlar sayesinde yılda 100 milyon doların üzerinde ciroya ulaştıklarını bildiren Eraslan, ‘ilklerin yılı’ ilan ettikleri 2018’de yeni strateji doğrultusunda birbirinden iddialı atılımlar gerçekleştirdiklerini vurguladı.

Hikmet Eraslan, şöyle devam etti: "Yıllardır kadın giyime odaklanan Dosso Dossi olarak ilk hamlemizi ürün kategorimizi genişleterek yaptık. Geçen yıl çocuk giyimi eklediğimiz kategorilerimize yılbaşından itibaren erkek giyim ile ayakkabıyı da kattık. Dosso Dossi bünyesinde bir araya gelen ve 4 kategoride nitelikli üretim yapan yaklaşık 200 firmamız bulunuyor. Biz bu ürünleri 30’dan fazla ülke ve 200’ün üzerinde kentten gelen alıcılarla buluşturuyoruz.

İkinci stratejik hamlede Antalya ile özdeşleşen Dosso Dossi Fashion Show’u Azerbaycan’ın Başkenti Bakü’ye taşıdık. Değişik nedenlerle Türkiye’ye gelme konusunda çekincesi olan alıcılara ulaşmak için geçen Mart ayında Antalya ile aynı konsepte hazırladığımız Dosso Dossi Fashion Show - Bakü’nün ilkini düzenledik. Böylece Türkiye’den bir ürünün dışında ilk kez bir iş modelini dünyaya ihraç etme onurunu elde ettik. Bu modeli önümüzdeki yıllarda Beyrut, Almatı gibi şehirlere de taşımayı hedefliyoruz.”

Dosso Dossi ilk 5 ayda yüzde 25 ciro artışı yakaladı

Hikmet Eraslan, Dosso Dossi’nin stratejik hamlelerinin yanı sıra 2018’de oluşan cazip ortamın da ellerini rahatlattığının altını çizdi. Yılın ilk 5 ayında yüzde 25’lik ciro artışı elde ettiklerini ifade eden Eraslan, şöyle devam etti:

“Hazır giyim ihracatçısı için bu yıl iki önemli gelişme oldu. Birincisi turizmin şahlanması. Turist sayısında yüzde 30’lara varan artış, hazır giyim ihracatını ve perakendeyi de canlandırdı. İkinci konu ise döviz kurlarının yükselmesi. Kurun yukarı çıkması ile birlikte sektör fiyat avantajı elde etti ve daha önce Çin ve İtalya’ya giden müşteri Türkiye’ye döndü. Antalya’da daha önce 5 bin alıcı ağırlarken sayı ilk kez 6 bine yaklaştı. Çünkü kur avantajı hazır giyim sektörümüz için ciddi bir cazibe ortamı oluşturdu. Katılımcı sayısındaki artış, kurun sağladığı avantajlar ile Antalya’da bu sezon ciromuz 75 milyon doların üzerine çıkacak.

Öte yandan, ülkemiz de hazır giyimde iyi bir rüzgâr yakaladı. İlk 5 ayda yüzde 9,8 artan hazır giyim ihracatının yıl sonunda 19 milyar doların üzerine çıkarak rekor kıracağına inanıyorum.”

Türk moda endüstrisinin ucuz ürün ile gidecek yolu kalmadı

Moda endüstrisinin farklı bir yere doğru evrildiğini hatırlatan Hikmet Eraslan, Türkiye’nin iddiasını sürdürebilmesi için yeni dönemin kodlarını çok iyi çözmesi gerektiğinin altını çizdi. Üretimde tasarımın ve inovasyonun öne çıktığı bir sürece girildiğini anlatan Eraslan, sözlerini şöyle noktaladı:

“Türkiye olarak moda endüstrisinde ucuz ürün ile gidecek yolumuz kalmadı. Bizim yüksek katma değerli üretime yönelmemiz gerekiyor. Dosso Dossi olarak yıllardır bu konuda da sektöre öncülük ediyoruz. Hazır giyim ihracatında ortalama kilogram birim fiyatı 20 dolarlarda bulunuyor. Dosso Dossi Fashion Show’da ise bu rakam Türkiye ortalamasının üç katına yaklaşarak 55 - 60 dolarlar civarında seyrediyor.”
haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 12 Kasım 2019
İmsak 06:05
Güneş 07:28
Öğle 12:47
İkindi 15:32
Akşam 17:56
Yatsı 19:14
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 11 21
2. Fenerbahçe 11 20
3. Trabzonspor 11 19
4. Alanyaspor 11 19
5. Başakşehir 11 19
6. Galatasaray 11 19
7. Malatyaspor 11 18
8. Beşiktaş 11 18
9. Gaziantep FK 11 15
10. Çaykur Rizespor 11 14
11. Göztepe 11 13
12. Konyaspor 11 13
13. Kasımpaşa 11 12
14. Denizlispor 11 11
15. Antalyaspor 11 11
16. Gençlerbirliği 11 10
17. Ankaragücü 11 9
18. Kayserispor 11 7
Takımlar O P
1. Hatayspor 11 21
2. Fatih Karagümrük 11 19
3. Ümraniye 11 18
4. Balıkesirspor 11 18
5. Akhisar Bld.Spor 11 18
6. Erzurum BB 11 18
7. Keçiörengücü 11 18
8. Bursaspor 11 17
9. Menemen Belediyespor 11 17
10. Altay 11 15
11. Adana Demirspor 11 12
12. İstanbulspor 11 12
13. Giresunspor 11 12
14. Boluspor 11 10
15. Osmanlıspor 11 10
16. Adanaspor 11 8
17. Altınordu 11 7
18. Eskişehirspor 11 1
Takımlar O P
1. Liverpool 12 34
2. Leicester City 12 26
3. Chelsea 12 26
4. Man City 12 25
5. Sheffield United 12 17
6. Arsenal 12 17
7. M. United 12 16
8. Wolverhampton 12 16
9. Bournemouth 12 16
10. Burnley 12 15
11. Brighton 12 15
12. Crystal Palace 12 15
13. Newcastle 12 15
14. Tottenham 12 14
15. Everton 12 14
16. West Ham 12 13
17. Aston Villa 12 11
18. Watford 12 8
19. Southampton 12 8
20. Norwich City 12 7
Takımlar O P
1. Barcelona 12 25
2. Real Madrid 12 25
3. Atletico Madrid 13 24
4. Sevilla 13 24
5. Real Sociedad 13 23
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Getafe 13 20
8. Granada 13 20
9. Valencia 13 20
10. Osasuna 13 19
11. Villarreal 13 18
12. Levante 13 17
13. Real Valladolid 13 17
14. Deportivo Alaves 13 15
15. Eibar 13 15
16. Mallorca 13 14
17. Real Betis 13 13
18. Celta de Vigo 13 9
19. Espanyol 13 8
20. Leganés 13 6
Günün Karikatürü Tümü
hazır ofis