Sosyal Medyanın İşletmelere Etkisi

Sosyal medya ajansı olarak faaliyet gösteren şirketler, markaların sosyal medya varlıklarını profesyonel şekilde yönetmeye yardımcı oluyor. Hepimizin online yaşadığı sosyal medya platformlarında markaların dikkat çekici, akılcı ve hedef kitleye takipte kalma mesajı veren faaliyetleri satış stratejilerinde büyük değişimleri beraberinde getiriyor.

Başarılı, geçmişten bugüne köklü şekilde büyüyen firmalar da dahil olmak üzere artık herkes sosyal medyada. Üstelik markaların tüm hedef kitleleri bu durumdan oldukça memnun. Kişiler sosyal medya üzerinden iletişime geçebildiği, kampanyalar düzenleyen ve etkileşime yönlendiren markaları daha çok seviyor.

Facebook reklamları birçok işletmenin tercih ettiği dönüşüm oranları yüksek bir çalışmadır. Günümüzde bu büyük sosyal medya platformunun aksiyonu gözler önünde. Artık herkes Facebook’ta sevdikleri ile etkileşim içinde ve ilgi duyduğu alanları takip etmek ile meşgul. Bu nedenle Facebook reklam çalışmaları markalar için büyük bir pazarlama bölümü oldu.

Türkiye’de en hızlı büyüyen sosyal mecralardan olan Facebook, oldukça düşük maliyetler ile yüksek dönüşümler elde etmenize yardımcı oluyor. Ancak tabii ki her alanda olduğu gibi Facebook reklam çalışmalarında da dikkat edilmesi gereken noktalar var. Bunlardan ilki hedefleme. Facebook’ta reklam verirken doğru hedefleme yaptığınızdan emin olmalısınız. Kadınlara hitap eden ürünleri erkek kullanıcılara sunmak ya da 18 – 26 yaş aralığının kullanabileceği bir ürünü Facebook reklam hedefleme yanlışları ile 50 yaş üstü kullanıcılara iletmek büyük bir maliyet ve zaman kaybı oluşturacaktır. Üstelik Facebook’un farklı farklı reklam modelleri bulunur. Bu reklam modelleri içerisinde sektör en uygun seçim yapılarak ilerlenmelidir.

Facebook reklam, tüm aşamalarında uyum sunmalıdır. Seçtiğiniz Facebook reklam modeli ile reklam metinlerinizin ve görsellerinizin alaka düzeyi yüksek olmalıdır. Ancak bu şekilde etkin bir başarı elde edilebilir. 

Facebook reklamları için hangi formatlar kullanılabilir?

Facebook marka serüveninizi potansiyel kitlenize en iyi şekilde anlatabileceğiniz harika bir platformdur. Dilerseniz video dilerseniz yazılı metinler ile hikayenizi kitlenizi sunabilirsiniz. Facebook reklam çalışmalarınızda; Dönen Reklamlar, Fotoğraf, Messenger, Video, Oynanabilir içerik, Slayt ve Koleksiyon formatlarından birini kullanabilirsiniz.

Facebook’ta reklam vermek bir çalar saati kurup düzenli olarak çalışmasını bekleyebileceğiniz bir sistem barındırmaz. Her şey gibi Facebook da kendini düzenli olarak günceller. Potansiyel kitleniz de… İlgi noktaları her zaman değişebilir. Bu nedenle başarılı bir çalışma sürdürmek için kampanyalarınızı düzenli olarak güncellemelisiniz. Daha ilgi duyulan reklam çalışmalarınızın maliyetlerini buna yönelik olarak düzenlemeniz başarı ivmesini yükseltecektir.

Bu konuda bir facebook reklam ajansı ile görüşmeli miyim?

Facebook reklam ajansı ile çözüm ortaklığı sağlamak zaman ve maliyet kaybetmemenin en akıllıca yoludur. Sosyal medya uzmanları facebook reklamlarınızı profesyonel hedefleme seçenekleri oluşturur. Rakip analizleri yapar. Böylece adımlarınızı doğru şekilde atarak yola çıkarsınız.

Sosyal medya ajansları markalar adına yönetim planları oluşturuyor. Böylece tüm sistem programlı olarak ilerliyor. Üstelik istenmeyen bir durum yaşandığında kriz yönetimi ile direkt olarak müdahale sağlanabiliyor. Eğer markanız için doğru bir strateji ile ilerlemek istiyorsanız sosyal medya ajansı ile görüşüp geleceğe yönelik başarılı çalışmalar yürütebilirsiniz.

Başarılı bir sosyal medya yönetimi için destexdigital.com/blog adresimizi takip edebilir yada uzmanlarımız ile görüşebilirsiniz.