16.02.2015, 21:35

Gülen Okulları Kime Hizmet Ediyor? (2)

(Önceki yazının devamıdır)
 
Bu reel bilgilerden şu sonuçları çıkarmak mümkün
 
1-Bu okullarda laik eğitim verilmekte
2-İslami ilimlerle ilgili bir eğitim verilmemekte ve bu hususa özellikler dikkat edilmekte.
3-Bu okullar açıldıkları ülkenin seçkinlerine daha çok seslenmekte.
4-Bu okullarda İngilizce zorunlu ders olarak okutulmakta ve bu ders genellikle  Amerikalı  yahut İngiliz vatandaşı kişilerce öğretilmekte.
5-Türkçe yabancı dil olarak öğretilmekte, çoğunda seçmeli dil olarak tercihe sunulmakta.
6-Modern batı eğitiminin dersleri görülmekte, İslami yahut doğu kültürünün ilim geleneğinden faydalanılmamakta.
 
Çıkardığımız bu sonuçlar bize şu değerlendirmeleri yapma olanağı sunmaktadır:
 
Bu okullar açıldıkları toplumun seçkinlerine laik eğitim veren, batı bilimlerinin okutulduğu, Türkçeden daha fazla İngilizce lisanının öğrenildiği modern okullardır.
 
Dil ile ilgili Ali Bulaç’ın şu tespitlerine katılmamak mümkün değildir:
 
“19. yüzyıl Fransızcanın 20. yüzyıl İngilizcenin yüzyıllarıydı. Bunu Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti Entelektüel hayatında müşahade etmek mümkün. Aydınlar ya frankofan (Fransız) oldular, yada Anglosakson (İngiliz). Ve hepsi dünyaya ve kendi toplumlarının sorunlarına öğrendikleri yabancı dilin kendilerine sunduğu kültürel perspektiflerden baktılar.
 
Bir dil sadece basit bir iletişimden ibaret değildir. Dil aynı zanda bir alem tasavvuru, bir dünya görüşü, hayatın anlamı ve amacı ile ilgili yol haritasının bütün unsurlarını ihtiva etmektedir… Bu açıdan dil, siyasetin, stratejik hesap, ekonomik çıkar ve küresel hegemonyanın taşıyıcısıdır.”
 
Malik N. Daiye “kültür emperyalizminin bir aracı olarak milliyetçilik” makalesinde; Fransızların batı Afrikalı Müslümanları asimile edebilmek amacıyla, bu ülkelerde Fransız siyasetinin uygulamaya koyduğu üç araçtan ilkinin “ümmetin bütünlüğünün bozulmasının bir numaralı aracı olarak laik eğitim tasarlanıp hayata geçirildiğini” beyan eder.
 
Asyalı, Afrikalı yoksul ülkerin gencecik Müslüman yahut yerli çocuklarına; laik eğimin sunulduğu, modern dünyanın taşıyıcılığının yapıldığı bu okullar, anlayabildiğim kadarıyla dünyanın batılılaşmasına hizmet etmektedir.
 
Batının iki yüz yıldır mücadelesini verdiği, laik-seküler (din dışı)- modern medeniyetini İslam dünyasına ve doğuya kabul ettirme, ihraç etme hedefine ulaşmada bu okulların büyük bir kolaylık sağlayacağını söyleyebiliriz.
 
İki yüzyıldır batıya karşı direnen, mesafeli duran Asyalı Afrikalı toplumların Türkiyeli Müslümanlar eliyle batılılaşma-modernleşme-laikleşme nehrine atılmalarının barındırdığı büyük gizli tehlikenin ne kadar farkındayız?
 
Bu toplumlar Türkçe öğreniyor diye gururumuz okşanırken, aslında bizim üzerimizden batı emperyalizmi hedeflerine doğru koşmaktadır. Kaldı ki Türkçe’den daha çok, eğitim dili olarak “batının kültürel değerlerinin aktarım aracı İngilizce”  öğretilmekte. Gururu okşanacak bir millet varsa; Türkleri kullanarak İngilizce öğrettiren İngiliz ve Amerikalılar olması gerekir.
 
Dil aracılığıyla hangi kültürel değerlerin aktarıldığı konusu önemlidir. İngilizce öğretilirken; batının seküler (din dışı) modern medeniyetinin tüm meyveleri, kültürel değerler ve yaşam biçimi olarak, doğulu Afrikalı gençlere aktarma aracı olarak kullanıldığı görmemiz gerekir. Türkçe’yi öğretirken hangi kültürel değerleri aktarabiliyoruz; şarkı türkü ve şiirden başka.
 
Bu okullardan; batılılar ve Türkiye’de ki batıcı laik Kemalist insanlar memnuniyet duyabilirler. Fakat hiçbir İslami eğitim verilmeyen, aksine laik eğitim uygulanan bu okullardan Müslümanlar niçin mutluluk duyarlar; düşünülmelidir.
 
Afrikalı çocuklara İstiklal marşı okutarak (Amerika ve Avrupa da ki okullardaki çocuklara topluca istiklal marşı okutulduğunu gören var mı?) veya Türkçe olimpiyatlarda Bosnalı genç kıza, Türkmenistanlı delikanlıya Ajda Pekkan’dan, Tarkan’dan şarkı-türkü okutarak (dini anlayış ve yaşayışta dil propagandası üzerinden açılan gediğe dikkat çekmek isterim) Türkçü duygularımız okşanırken; masrafını Anadolu insanına yükleyerek ve Anadolu gençlerini kullanarak yürütülen bu büyük çalışma, Müslüman medeniyetinden çok batı medeniyetine hizmet etmekte olduğunun ne kadar farkındayız? 
Yorumlar (0)
haber32 haber32
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 22 Kasım 2019
İmsak 06:14
Güneş 07:39
Öğle 12:49
İkindi 15:27
Akşam 17:49
Yatsı 19:09
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 11 21
2. Fenerbahçe 11 20
3. Trabzonspor 11 19
4. Alanyaspor 11 19
5. Başakşehir 11 19
6. Galatasaray 11 19
7. Malatyaspor 11 18
8. Beşiktaş 11 18
9. Gaziantep FK 11 15
10. Çaykur Rizespor 11 14
11. Göztepe 11 13
12. Konyaspor 11 13
13. Kasımpaşa 11 12
14. Denizlispor 11 11
15. Antalyaspor 11 11
16. Gençlerbirliği 11 10
17. Ankaragücü 11 9
18. Kayserispor 11 7
Takımlar O P
1. Hatayspor 11 21
2. Fatih Karagümrük 11 19
3. Ümraniye 11 18
4. Balıkesirspor 11 18
5. Akhisar Bld.Spor 11 18
6. Erzurum BB 11 18
7. Keçiörengücü 11 18
8. Bursaspor 11 17
9. Menemen Belediyespor 11 17
10. Altay 11 15
11. Adana Demirspor 11 12
12. İstanbulspor 11 12
13. Giresunspor 11 12
14. Boluspor 11 10
15. Osmanlıspor 11 10
16. Adanaspor 11 8
17. Altınordu 11 7
18. Eskişehirspor 11 1
Takımlar O P
1. Liverpool 12 34
2. Leicester City 12 26
3. Chelsea 12 26
4. Man City 12 25
5. Sheffield United 12 17
6. Arsenal 12 17
7. M. United 12 16
8. Wolverhampton 12 16
9. Bournemouth 12 16
10. Burnley 12 15
11. Brighton 12 15
12. Crystal Palace 12 15
13. Newcastle 12 15
14. Tottenham 12 14
15. Everton 12 14
16. West Ham 12 13
17. Aston Villa 12 11
18. Watford 12 8
19. Southampton 12 8
20. Norwich City 12 7
Takımlar O P
1. Barcelona 12 25
2. Real Madrid 12 25
3. Atletico Madrid 13 24
4. Sevilla 13 24
5. Real Sociedad 13 23
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Getafe 13 20
8. Granada 13 20
9. Valencia 13 20
10. Osasuna 13 19
11. Villarreal 13 18
12. Levante 13 17
13. Real Valladolid 13 17
14. Deportivo Alaves 13 15
15. Eibar 13 15
16. Mallorca 13 14
17. Real Betis 13 13
18. Celta de Vigo 13 9
19. Espanyol 13 8
20. Leganés 13 6
Günün Karikatürü Tümü