E-Ticaret Girişimcilerinin Dikkat Etmeleri Gereken Noktalar

COVID-19 salgını sırasında kısıtlamalar tüketicilerle bağlantı kurmanın yollarını bulmakta zorlanan birçok küçük işletmenin çöküşüne neden oldu. Ancak sanal sunucu, seo, tedarik zinciri, nakliye gibi bileşenlerde yeni duruma göre pozisyon almaya çalışıp hızla e-ticaret çözümlerine yönelenler, mevcut müşterileri elde tutmayı ve yenilerini çekmeyi başardılar.

Müşterilerin daha fazla satıcıya erişmesine ve yeni markaları denemesine olanak tanıyan süreçte dijital platformlarda can simidi haline gelen ve müşteri hizmetlerine sınırlı erişim, uzun teslimat süreleri gibi sorunlara rağmen müşteriler için kolaylık ve çoklu seçenek avantajıyla ön plana çıkan e-ticaret, büyük bir sektöre dönüştü.

Altın sahiplerine kara haber uzman isimden geldi Altın sahiplerine kara haber uzman isimden geldi

Tüketicilerin satın alma modellerini değiştirmeye ve dijital kanallara, ürünlere ve hizmetlere geçmeye başlamasıyla canlanan sektör, işletmelere sınırların ötesindeki pazarlara erişme ve dünya çapındaki müşteriler için rekabet etme potansiyeli verdi. E-ticareti akıllıca kullanarak küçük bir işletmeden küresel bir markaya dönüşen örneklere rastlanan söz konusu süreçte e-ticaret sitelerinin hangi noktalara dikkat etmeleri gerektiğinin de altı çizilmiş oldu:

  • E-ticaret mağazaları, müşteri kazanmak için mümkün olduğunca yaratıcı olmalıdır çünkü insanların sitenizi beğenip beğenmediklerine karar vermeleri yalnızca 50 milisaniye sürer. Bu nedenle site tasarımına yapılan en iyi yatırımlar, kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yönelik adımlardır.
  • E-posta adresiniz @gmail veya @yahoo.com ile bitiyorsa, potansiyel müşterileriniz sizin bir dolandırıcı olduğunuzu düşünebilir.
  • Küçük, göze batmayan açılır pencerelerin müşteri deneyimini iyileştirebileceğinin farkında olarak açılır pencere kullanımını abartmamalısınız.
  • İnceleme, ödeme gibi satın alma süreçlerinin tüm aşamalarını kolaylaştırmalısınız.
  • Müşteri temsilcilerinizin diyalogları, müşterilerinize değer verdiğinizi göstermenin en önemli yollarından biridir. İnsanların işletmenizle etkileşimlerinin olumlu duygularla sonuçlanması onları satın alma konusunda motive edecektir.
  • Mobil uyum artık e-ticaret siteleri için olmazsa olmazlar arasındadır. Sitenizdeki tıklanabilir öğelere mobilde de kolaylıkla dokunuluyor mu, resimler tüm ekran boyutlarında net mi, sepete ekleme ve ödeme süreçleri farklı ekran boyutları için optimize edildi mi gibi soruların üzerinde özenle durulmalıdır.
  • Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal ağların, doğru kullanıldığı sürece marka bilinirliğini ve müşteri tabanını büyütmeye olanak sağladığı unutulmamalıdır. Akıllı ve yenilikçi bir sosyal medya pazarlama stratejisi izlemeli, düzenli içerik, günlük hikayeler ve haftalık canlı içerik yayınlamaya çalışmalı, influencer’larla anlaşmalı, işletmenizle ilgilenebilecek rakiplerinizi takip eden hesapları takip etmelisiniz.
  • İnsan zihni görselleri metinlerden 60.000 kat daha hızlı işler. Açılış sayfalarında bol ve etkili görsel içerikler kullanmak bu özellikten yararlanmanızı sağlayacağı için önemlidir.
  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Google veya Bing gibi arama motorlarında ilgili bir terim arandığında içeriğinizin üst sıralarda yer almasını sağlamaya yarar. SEO stratejilerini kullanmak inanılmaz derecede önemlidir çünkü kullanıcıların %90’ı Google’ın ikinci sayfasına bakmaz. İlginç, güncel, değerli ve bilgilendirici blog gönderileriyle bunu başarmaya çalışabilir, insanların aradığı anahtar kelimelere göre başlığınızı, URL’nizi ve meta açıklamanızı optimize edebilir, web sitenizin yükleme süresini iyileştirebilirsiniz.
  • Canlı sohbet, web sitenizi insancıllaştırmanın en iyi çözümüdür. Araştırmalar canlı sohbet desteği olmayan sitelerin satın alma davranışı açısından çok yüksek oranlarda tercih edilmediğini göstermektedir. Bu nedenle web sitenizde alışveriş deneyimindeki en önemli iyileştirmelerden biri canlı sohbet özelliğinden yararlanmak olabilir. Canlı sohbetin potansiyel müşterilerinizin daha hızlı ve daha rahat karar vermesine yardımcı olabileceği unutulmamalıdır. Ayrıca bir chat robotuyla değil, gerçek bir çalışanla etkileşim fırsatı vermek, müşterilerinizin tüm sorularının bir mağaza görevlisi tarafından yanıtlanabileceği gerçek bir alışveriş deneyimi yaşıyor gibi hissetmelerine neden olacaktır. Ayrıca canlı sohbet butonunu her zaman görünecek şekilde ayarlamaya çalışmanız önerilir.

Uzman Görüşü

E-ticarette web sitenizin yüklenme hızı ve kesintisiz erişim; SEO stratejiniz ve sunduğunuz kullanıcı deneyimi açısından son derece önemlidir. Yüksek performans ve güvenlik odaklı hosting altyapılarının e-ticaret siteleri için bu nedenle başlangıçtan itibaren belirgin etkiye sahip olduğu bilinmelidir. Turhost olarak domain’den SSL’e, çeşitli hosting seçeneklerinden bulut tabanlı vds gibi sunucu kiralama çözümlerine kadar e-ticaret sitelerinin ihtiyaç duyabileceği her tür teknik altyapıyı en modern yapılandırmalarla sağlamaktayız. Hız ve güvenlik odaklı çözümlerimizden yararlanarak web sitenizin SEO stratejisini, kullanıcı deneyimini ve dönüşüm oranlarını desteklemenizi dileriz…