Eğitimle ilgili yazılarımdan sonra bazı arkadaşlar “sen ne anlarsın eğitimden, eğitimci misin?” diye yorum yazıyorlar.

Doğru eğitimci değilim ama Allah’ın verdiği cüz’i irademi, az da olsa aklımı bir şeyler için çalıştırmaya, doğruları bulmaya çalışıyorum.

İşimiz sadece eleştirmek değil, iyi şeyleri de sizlerle paylaşmak. Dün aldığım bir uygulama haberi o kadar çok mutlu etti ki, bana göre eğitimde başarının artması, oklarlımızda mutlu öğrencilerin çoğalması için harika bir uygulama: DANIŞMAN ÖĞRETMEN sistemi.

Isparta’nın en iyi okullarından olan, SBS’de ikinci yüksek puanla öğrenci olan Isparta Anadolu Öğretmen Lisesi bu eğitim – öğretim yılı başından itibaren DANIŞMAN ÖĞRETMEN uygulamasına başlamış. Öncelikle Okul Müdürü Ali İhsan Kalyoncu, idarecileri ve bütün öğretmenlerine teşekkür ediyorum. Gerçekten öğretmenlerin yaptığı büyük fedakarlık ama çok önemli bir görev.

Isparta’da bir ilk gerçekleştiriliyor. Türkiye’de orta öğretimde örneği var mı bilmiyorum ama şimdiye kadar hiç duymadım. Üniversitelerde bu uygulama var ve ortaöğretimde uygulanması geç kaldı.

Isparta eğitimde başarı bekliyorsa bütün okullarında, ilköğretim ve liselerde danışman öğretmen sistemine geçmeli diye düşünüyorum.

Danışman öğretmenlik neler kazandırır bir bakalım:

Öğretmen öğrencinin maddi durumunu bilir ve okul gereken desteği sağlar.

Öğrencinin anne – babasının öz veya üvey olduğunu araştırır.

Parçalanmış aile olup – olmadığını araştırır.

Derslerindeki sorunları ile ilgilenir.

Dersaneye gidip – gitmediğini; gidiyorsa varsa sorunlarını, gitmiyorsa neden gitmediğini araştırır ve gereken yapılır.

Öğrencinin başarılı ve başarısız olduğu dersler üzerine araştırma yapılır.

Ailesi ile ilgili sorunlarının çözümüne çalışılır.

Arkadaş gruplarının belirlenmesinde yardımcı olur.

Yurtta kalıyorsa sorunları çözülür.

Sosyal – kültürel ve sportif alanlara yönlendirmesi yapılır.

Veliler uyarılır ve çocukla veli arasında daha iyi iletişim kurulması sağlanır.

Yani her alanda öğrencinin abisi, öğrencinin velisi durumunda çalışılır.

Böyle bir sistemin başarısız olma şansı yoktur. Öğrenci bütün sırlarını danışman öğretmeni ile paylaşır ve sırlar öğretmende kalır.

İyiye yönlendirilen, sorunları ile ilgilenilen, sorunları çözülen, eksikleri giderilen, kafası rahat olan, kendine hedef konulan bir öğrenci başarılı olmaz mı?

Öğretmenler büyük bir fedakarlık yapıyorlar. Ama o kutsal mesleğe böyle bir kutsal görev yüklenebilir.

Anadolu Öğretmen Lisesinde bir öğretmene 13 öğrenci düşmüş. 1 danışman öğretmen 13 öğrencisinin her türlü sorunu ile ilgilenecek. Okulların öğrenci ve öğretmen durumuna göre bu sayı değişir ama sistem işlerse sonuçlar göreceksiniz mükemmel olur.

Burada akademik sonuç kadar, sosyal ve insani sonuçları da çok önemli. Danışman öğretmenlik sayesinde toplumdan kopmak üzere olan, önemli sorunlarla boğuşan bir çok öğrenci topluma kazandırılabilir.

Sayın Milli Eğitim Müdürünün bu sistemi bütün okullara yayması gerekir. Endişe ediyorum ki, danışman öğretmenlik ile ilgili çalışma yapılmayabilir. Yapılırsı inanın Isparta eğitimi için milat olur ve Türkiye örnek alır.

Biz müdür beyden ve idarecilerden bu tür çalışmalar, icraatlar bekliyoruz. Zor ama başarılırsa insanları kurtaracak bir sistem.

Bu yıl Isparta’nın bir çok okuluna Rehberlik Öğretmeni atandı. Geç kalınmış ama yerinde atamalar yapıldı. Her okulun mutlaka bir rehberlik öğretmeni olmalı. Milli Eğitim idaresinin rehberlik öğretmeni olmayan veya öğrenci sayısı yetersiz bulunan okullara da, haftanın bir veya iki günü görevlendirme yapması gerekiyor. Her öğrencinin bu hizmetten faydalandırılması şart.

Danışman öğretmen uygulaması konusunda görüştüğüm uzmanlar, başarının artırılması için çok önemli bir uygulama olduğunu, özellikle eğitim alanında eksikliklerin bu sistem ile giderilebileceği, başarının artacağının altını çiziyorlar.

Bekleyip – göreceğiz Milli Eğitim idaresi bu konuda ne yapacak. Ya uygular, ye bahane üretir. Bahane üretmek işin kolay yanı.

Sayın Yılmaz, alın size proje. Hem de kendi ilinizden, kendi okul müdürünüzden. Daha bir çok proje bulunur ama önemli olan uygulamak.

Eğitimdeki başarılı artırmak veya başarısızlığın nedenlerini bulmak için Çalıştay düzenleneceği açıklandı. Ancak şu ana kadar herhangi bir ses çıkmadı.

Her geçen gün bu il için, öğrencilerimiz için kayıptır. Çalıştayın hemen yapılması, ama sağlıklı yapılması ve ortaya çıkacak sorunların giderilmesi için çalışmalara başlanması, yapılması gerekenler için de startın verilmesi gerekiyor.

Milli Eğitim’de işler yine rutine bindirildi, yeni proje göremiyoruz. Ne olur kendinize gelin ve bizi utandırın.

Okul müdürlerine, idarecilere, öğretmenlere heyecan verecek işler yapın, projeler geliştirin. Bırakın artık durağanlığı, biraz olsun hareket verin eğitime.