banner121

112'YE YAPILAN ARAMALARIN YARISINDAN FAZLASI GEREKSİZ

112'YE YAPILAN ARAMALARIN YARISINDAN FAZLASI GEREKSİZ

Isparta 16.04.2018, 10:35
112'YE YAPILAN ARAMALARIN YARISINDAN FAZLASI GEREKSİZ
banner123

Isparta’da yılın ilk 3 ayında 112’ye gelen 111 bin 355 aramanın, 72 bin 204’ü ‘Gereksiz arama’ olarak kayıtlara geçti. Kentte düzenledikleri eğitim ve bilgilendirme çalışmalarıyla meşgul edilme oranının günden güne azaltılmasının hedeflendiğini kaydeden Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Ethem Kılıçarslan, “Vatandaşlarımızdan tek ricamız, 112’yi gereksiz yere aramasınlar. Gereksiz yere meşgul edildiği zaman gerçek ihtiyacı olan vatandaşlarımıza 3-5 saniye bile olsa, biz geç cevap verebiliyoruz” dedi.

Türkiye’de İçişleri Bakanlığı tarafından ilk kez pilot il olarak seçilen Antalya ve Isparta’da hayata geçirilen 112 Acil Çağrı Merkezi’nde, 2018 yılının ilk 3 ayında arayanların yüzde 64,8’i ‘Gereksiz arama’ olarak kayıtlara geçti.

Türkiye ortalamasının yüzde 70 düzeylerinde olduğunu İHA Muhabirine aktaran Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Ethem Kılıçarslan, yapılan eğitimlerle Isparta’da bu oranın yüzde 65 düzeylerine kadar indirildiğini açıkladı. Kılıçarslan, gereksiz aramalar konusunda önümüzdeki süreçte bu oranı en az yüzde 50’nin altına çekmek istediklerini iletti.

3 ayda yapılan 111 bin 355 aramanın 72 bin 204’ü gereksiz

Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yılın ilk 3 ayında; 111 bin 355 çağrı gelirken, bu çağrılardan 72 bin 204’ü gereksiz çağrı olarak kayıtlara geçti.

Yapılan aramalardan 42 bin 53’ü anons sırasında kapanan, 60 bin 721’i çağrı alıcı veya çağrı yönlendirici tarafından cevaplanan çağrılar olarak listelendi.

Isparta’da 2018’in ilk 3 ayındaki gereksiz çağrıların yüzde karşılığı ise yüzde 64,8 oldu.

Cevaplanan çağrılardan 18 bin 898’i acil sağlık ekiplerine, 16 bin 856’sı polis, 2 bin 350’si jandarmaya iletilirken, bin 47’si ise itfaiyeye yönlendirildi. Isparta 112 Çağrı Merkezi Müdürlüğü personeli tarafından ortalama 4 saniye içinde cevaplanan çağrıların, ortalama konuşma süresi 16 saniye olarak ölçüldü.

2009’dan bu yana 112 çatısı altında 6 birim olarak hizmet veriliyor

Türkiye’de tek acil numara uygulaması 2003 yılındaki Avrupa Birliği Projesi kapsamında başlatıldığını ve 2009 yılında ilk kez Antalya ve Isparta’da pilot iller olarak hayata geçirildiğini kaydeden Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Ethem Kılıçarslan, “Bu faaliyetler kapsamında 2 yıl pilot uygulama yapılarak daha sonra Türkiye genelinde çalışmalara devam edilmiştir. Isparta’da olduğu gibi şu anda Türkiye genelinde 24 ilde 112 Acil Çağrı Merkezi hizmet vermektedir. Yılsonu itibariyle bu sayı 56’ya çıkarılacak. Çağrıların tek merkezde toplanması çalışmaları, tüm Avrupa ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de bütün çağrıların bir arada toplanması çalışmasıdır. Ambulans, jandarma, polis, itfaiye, AFAD, orman yangın ve sahil güvenlik olarak 7 birim şu anda112 Acil Çağrı Merkezleri bünyesindedir. İlimizde Sahil Güvenlik Komutanlığı bulunmadığı için Isparta’da şu anda 6 birim faaliyet göstermektedir” dedi.

Kılıçarslan: “En önemli getirisi zamandan tasarruf oluyor”

“112” numarasının vatandaş için tek numara olması ve öğrenilmesinin kolaylık olduğunu kaydeden 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Ethem Kılıçarslan, “Acil yardım numarası tek. Herkesin öğreneceği tek numara var, 112. Bu 1-1-2 numaraları öğrendikten sonra Polis ve Jandarma olmak üzere hiçbir kurumu ayırmadan hepsi karşılarında oluyor. Bu uygulamanın en önemli getirisi zamandan tasarruf oluyor. Asıl olay buydu zaten. Bir trafik kazasında daha önce sadece ambulansa haber veriliyor ve gidiyor, orada yaralamalı ve sıkışmalı vakalar oluyordu. AFAD ve itfaiye ekipleri gelene kadar kan kaybından yaralıyı kaybetme riskleri vardı. Şimdi biz, bu tür vakalara, yangına tüm birimler birlikte çıkıyoruz. Her birim gidiyor, ambulansın işi varsa ambulans, itfaiyenin işi varsa o işini görüyor. Polis ve jandarma güvenliği alıyor. Her kurum ve birim kendi işini görüyor, geliyor” diye konuştu.

“Avrupa’da 10 dakika olan ulaşım ortalaması Isparta’da maksimum 6 dakika”

“Isparta olarak gerçekten çok iyi bir yerdeyiz” diyerek sözlerini sürdüren Kılıçarslan, “Bu konuyla ilgili Emniyet Müdürlüğüne, itfaiyeye ve Sağlık Müdürlüğü ekiplerine teşekkür ediyoruz. Bu vakalara erişim Avrupa ortalaması 0 ila 10 dakika arasında. Yani 10 dakika içerisinde vakaya ulaşılması gerekiyor. Ama Isparta’da kurumların aldığı tedbirler sayesinde vakalara erişim oranı 4 ila 6 dakika arasına indirilmiştir. ‘Alo’ dendikten sonra maksimum 6 dakikada devletin birimlerini karşılarında bulabiliyorlar” şeklinde konuştu.

Koordinasyon 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nde

Çağrı merkezindeki personel ve çalışma sistemi hakkında bilgi veren Kılıçarslan, “Koordinasyon açısından valilik personeli ve diğer kurumlar burada. 112 Acil Çağrı Merkezleri İçişleri Bakanlığı’nın bir projesi. Proje kapsamında koordinasyonu 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü sağlıyor. Buraya gelen personelin özlük hakları kendi kurumlarında olmasına rağmen, koordinasyon ve mesai takip bizde, Valilik koordinesinde, biz takip ediyoruz. Sorunsuz bir şekilde de devam ediyoruz” şeklinde yorumladı.

“Hızlı erişim dolayısıyla vatandaşlar da memnun kalıyor”

Vatandaşlardan aldıkları tepkiler konusundaki görüşlerini beyan eden Kılıçarslan, “Genelde olumlu tepkiler alınıyor. Erişim oranı hızlı olduğu için 3 kurumu ilgilendiren vakalarda, ihtiyaç olan 3 kurumu aynı anda görünce vatandaşlar da memnun kalıyor tabii. Bizim zaten önceliğimiz de vatandaş memnuniyeti. Bu konuyla ilgili ilimiz de, pilot il olmasının verdiği ayrıcalıklı imkanlarımız da oldu. Bu konuda özellikle il yöneticilerimize, sayın Valimize, Milletvekillerimize teşekkür ediyoruz. Bu konuda 112 Acil Çağrı Merkezi alt yapısı açısından diğer illere de bir örnektir. Hiçbir eksiğimiz ve personel eksiğimiz yok. 100 civarındaki personelimizle, 7 gün, 24 saat, 365 gün hizmet verilmektedir” ifadelerini kullandı.

“112’yi gereksiz yere meşgul etmeyiniz”

Son olarak 112’nin gereksiz yere meşgul edilmemesi konusunda uyarılarda bulunan Kılıçarslan, “Vatandaşlarımızdan isteğimiz şu; ‘112’yi gereksiz yere meşgul etmeyiniz’. Gereksiz yere meşgul edildiği zaman gerçek ihtiyacı olan vatandaşlarımıza 3-5 saniye bile olsa, biz geç cevap verebiliyoruz. Bu konuyla ilgili meşgul edilme oranı Türkiye genelinde yüzde 70 olmasına rağmen, bizim il ortalamamız yüzde 64-65 civarında. Bizim amacımız, bunu yüzde 50’lerin altına indirmek. Vatandaşlarımızdan tek ricamız, 112’yi gereksiz yere aramasınlar. Biz bu konuyla ilgili eğitimlerimize, öğrencilerden başladık. Okullarımızda zaman zaman eğitim veriyoruz. Broşür bastırıyoruz, dağıtıyoruz. Çocuklarımız bu şekilde ailelerini de uyarıyorlar, iyi oluyor. 112 gereksiz yere meşgul edilmediği sürece bizim bir sorunumuz yok Allah’a şükür” ifadelerine yer verdi.

haber32
haber32
Yorumlar (5)
SIK SIK ANONS YAPILSIN 2 yıl önce
yerel tv kanalında bu konu ile ilgili sık sık anons yapılsın da vatandaşlar bilinclensin. yarın kendilerine lazım olduğunda yardım hemen ulaşabilsin. aynı duyuru yerel radyo kanallarında da yapılmalı. bu nu da mı ben söyleyeceğim yaaaaaa !!!!!! yok mu benim gibi duyarlı insanlar.
sürekli aynı haber 2 yıl önce
sürekli bu 112 haberini yapacağınıza, ısparta ticaret sanayi odasının milyonlarca tl borç batağında olması nedeniyle bankalara kendi payına düşeni yatıramadağı için ıspartalı tüccarın sanayicinin nefes kredisi alamadığını yazsanıza, herkes bunun itsodan kaynaklandığını bilmeden hükümeti suçluyor, bir de siyasiler gidip bu müflis ıtsocuların yanında fotoğraf çektiriyorlar
aa 2 yıl önce
niye sağlık müdürü açıklama yapmıyor. ne iş yaptığı belli değil.
sinirli 2 yıl önce
yedişehitler mahallesindeki eymen aras gazinosunu gece yarılarında sesden dolayı şikayet ediyorlar ama nedense herhangibir işlem yapılmıyormuş polis gidince daha çok ses veriliyormuş. mahalleli bayabi rahatsız
serdar 2 yıl önce
112 acil sizde gereksiz arayanlara sık sık geri dönüş yaparak rahatsız edin sorarlarsa çok gereksiz cümleler kurun ve karşı taraf bu aramalardan bunalarak hattını ve numarasını değiştirsin derim
haber32 haber32
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 12 Kasım 2019
İmsak 06:05
Güneş 07:28
Öğle 12:47
İkindi 15:32
Akşam 17:56
Yatsı 19:14
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 11 21
2. Fenerbahçe 11 20
3. Trabzonspor 11 19
4. Alanyaspor 11 19
5. Başakşehir 11 19
6. Galatasaray 11 19
7. Malatyaspor 11 18
8. Beşiktaş 11 18
9. Gaziantep FK 11 15
10. Çaykur Rizespor 11 14
11. Göztepe 11 13
12. Konyaspor 11 13
13. Kasımpaşa 11 12
14. Denizlispor 11 11
15. Antalyaspor 11 11
16. Gençlerbirliği 11 10
17. Ankaragücü 11 9
18. Kayserispor 11 7
Takımlar O P
1. Hatayspor 11 21
2. Fatih Karagümrük 11 19
3. Ümraniye 11 18
4. Balıkesirspor 11 18
5. Akhisar Bld.Spor 11 18
6. Erzurum BB 11 18
7. Keçiörengücü 11 18
8. Bursaspor 11 17
9. Menemen Belediyespor 11 17
10. Altay 11 15
11. Adana Demirspor 11 12
12. İstanbulspor 11 12
13. Giresunspor 11 12
14. Boluspor 11 10
15. Osmanlıspor 11 10
16. Adanaspor 11 8
17. Altınordu 11 7
18. Eskişehirspor 11 1
Takımlar O P
1. Liverpool 12 34
2. Leicester City 12 26
3. Chelsea 12 26
4. Man City 12 25
5. Sheffield United 12 17
6. Arsenal 12 17
7. M. United 12 16
8. Wolverhampton 12 16
9. Bournemouth 12 16
10. Burnley 12 15
11. Brighton 12 15
12. Crystal Palace 12 15
13. Newcastle 12 15
14. Tottenham 12 14
15. Everton 12 14
16. West Ham 12 13
17. Aston Villa 12 11
18. Watford 12 8
19. Southampton 12 8
20. Norwich City 12 7
Takımlar O P
1. Barcelona 12 25
2. Real Madrid 12 25
3. Atletico Madrid 13 24
4. Sevilla 13 24
5. Real Sociedad 13 23
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Getafe 13 20
8. Granada 13 20
9. Valencia 13 20
10. Osasuna 13 19
11. Villarreal 13 18
12. Levante 13 17
13. Real Valladolid 13 17
14. Deportivo Alaves 13 15
15. Eibar 13 15
16. Mallorca 13 14
17. Real Betis 13 13
18. Celta de Vigo 13 9
19. Espanyol 13 8
20. Leganés 13 6
Günün Karikatürü Tümü
hazır ofis