Hatice Özdemir - ''Hababam Sınıfı'' filminden esinlenerek öğrencilerin yönetime dahil edilmesini amaçlayan ve ilk olarak Isparta'da başlatılan ''31 Bin Dev Öğrenci'' projesi bugün 235 bin dev öğrenciye ulaştı. Projeyle 4 ilde 13 okul, 3 şehit-gazi derneğine hizmet dairesi, bir planetaryum-gözlemevi kazanıldı.
Projenin mimarı Amasya Valisi Halil İbrahim Daşöz, öğrencileri yönetime davet eden ve onlara özgüven, özsaygıyı kazandıran Dev Öğrenci Projesi'ni AA muhabirine anlattı. Projeye ilk olarak 1999 yılında vali olarak atandığı Isparta'da başladığını söyleyen Daşöz, çocukların ''basite alınmaması'' ve onların ''küçük bir şey'' gibi görünmemesi gerektiği için projeyi hayata geçirdiklerini belirtti. Projenin isminin A Milli Basketbol Takımını nitelendiren ''12 Dev Adam''dan esinlenerek konulduğunu anlattı. Vali Daşöz, Isparta'da 31 bin öğrenci olmasından dolayı ''31 Bin Dev Öğrenci'' koydukları projenin ''Hababam Sınıfı'ndan esinlenerek hazırlandığın bildirdi.
Vali Daşöz şöyle devam etti:
''İzleyenler bilir Hababam Sınıfı'nda çalışkan bir öğrenci vardı. Adı Ahmet. Arkadaşları onunla sürekli dalga geçiyordu. Ahmet, eğitimini tamamladı ve köy öğretmeni oldu. Hababam Sınıfı'ndaki diğer öğrenciler de hatalarını anlayıp onun görev yaptığı okulu, kardeş okul seçip oraya yeni bir bina yapmak için harekete geçmişlerdi. Bu da bana esin kaynağı oldu. Öğrencilerin ve devleti yönetenlerin ortağı olduğu bir proje üretecektim. Kaynağını kendisi yaratacaktı. Tabii bu ilk kez denenecekti. Umudum vardı ama hangi zorluklarla karşılaşacağımızı kestiremiyordum.''

-''PROJE İLGİ GÖRDÜ''-

Bugünün çocukları, yarının yetişkinlerine özsaygı, özgüven etkisi yaratacak projenin ana konusunun öğrenciler ve eğitim olduğunu belirten Daşöz, öğrenciler öncülüğünde kaynaklar oluşturacak etkinlikler, faaliyetler yaptıklarını ve toplanan kaynakları yine öğrencilerin eğitimi için geri döndürdüklerini söyledi.
Projenin büyük ilgi gördüğünü ve yerel medyanın da destekleri olduğunu kaydeden Daşöz, Isparta'da projeye gelir temin etmek için festival düzenlediklerini ve elde edilen gelirle yapacakları okulun temelini de ünlü sanatçı İbrahim Tatlıses'in attığını hatırlattı.
Isparta'da projenin ilk yılında bir okul yaptırdıklarını söyleyen Daşöz, her görev yaptığı yerde de projeyi devam ettirdiğini belirtti. Isparta'dan sonra Adıyaman'da ''48 Bin Dev Öğrenci'', Malatya'da ''91 Bin Dev Öğrenci'' ve son olarak Amasya'da ''65 Bin Dev Öğrenci'' adıyla projenin hayata geçirildiğini ifade eden Daşöz, öğrencilerle Isparta'da 2 okul, Adıyaman'da 3 okul, Malatya'da 7 okul yaptırıldığını, 3 şehit ve gazi derneğine hizmet dairesi alındığını, Amasya'da da bir yılda bir okul ve bir planetaryum-gözlemevi yaptırıldığını belirtti.
Ayrıca öğrencilerin hazırladıkları tanıtım filmleriyle ulusal televizyon kanallarında şehrin reklamlarının yaptırıldığını, yüzbinlerce kitap üretildiğini, evlerde öğrenci kütüphaneleri oluşturulduğunu aktaran Daşöz, binlerce dekar ''Dev Öğrenci ve Sevgi Ormanları'' kurulduğunu, yüzlerce faaliyetle illerin sosyal ve kültürel yaşamına zenginlik katıldığını kaydetti.

-''ÖĞRENCİLER ÜRETİME TEŞVİK EDİLİYOR''-

Tüm bu kazanımların yanı sıra öğrencilerin üretime teşvik edildiğini vurgulayan Daşöz, en büyük kazanımını ise şu şekilde anlattı:
''En önemli kazanım, özgüven, özsaygı, sevgi, paylaşım, iletişim, sosyal sorumluluk, liderlik, demokrasi kültürü, üretim gücü gibi özellikleri gelişmiş onbinlerce Hasan, Onur, Fatih, Ayşegül, Çağatay, Rabia, Mustafa, Ece, Hilal, Ahmetcan, Oğuzhan, Yavuz, Elifnur, Fatma, Aylin ve Büşralar yetiştirildi. Sadece okul yapma, eser meydana getirme başarısı olarak algılanmasın. Önemli olan çocukların bu süreçte beyinlerinde, yüreklerinde ve ruhlarında elde ettikleri kazanımlar.''
Yapılan okulların, eserlerin her bir tuğlasının onurlu tuğla olduğunu, temellerinde sevgi yattığını, çocukların gönüllerinde de gurur abidesi olarak yer aldığını ifade eden Daşöz, proje ile çocukların neler yapabileceklerini gösterdiklerini kaydetti.
Projeye zaman zaman ''neden işadamlarından destek almıyorsunuz da çocukları dahil ediyorsunuz?'' gibi eleştiriler yapıldığını aktaran Daşöz, devlet kaynaklarıyla ya da işadamlarının destekleriyle çok işler yapıldığını ancak bunlarda çocukların kişisel gelişimlerine doğrudan bir etkisi olmadığını belirtti.
Dev öğrenci projesinin amacının çocukların yaşamları boyunca başarılı ve mutlu olabilecekleri düşünce, duygu, farkındalık ve yeteneklere kavuşmalarını sağlamak olduğunu kaydeden Daşöz, ''Bizim çocuklarımız her şeyi başkasından bekleyerek yetişiyor. Bu da onlara özgüven kazandırmıyor. Herşeyi başkasından bekleme koduyla büyütülüyoruz. İşte biz çocuklarımıza kendilerinin neler yapabileceklerini görerek büyümelerini istiyoruz'' diye konuştu.
Dev Öğrenci Projesiyle hayata atılan çocukların arkalarında çok büyük başarı öyküleri olacağını ifade eden Daşöz, projede çocukların şartsız koşulsuz değerli olduklarını gördüğünü kaydetti.
Vali Daşöz, başlatılan projelerin devam ettirilmesi temennisinde bulundu.