Isparta'da uzun yıllardır kozmetik sektöründe faaliyet gösteren iş adamı Barış Gümüş, gül yağı sektörünün devi Sebat Gülyağı şirketi ve inşaat sektörünün deneyimli ismi Bülent Gündüz ortaklığındaki Meyve Kozmetik Şirketi, Ab standartlarına uygun bir kozmetik markası oluşturdu.

"Happy Body" markasıyla kozmetik ürünleri üzerine yatırım kararı alıp tüm planlamalarını yapan şirket, Ab'nin kozmetik sektörüne iyi üretim uygulaması zorunluluğu getirmesiyle 2 milyon lira değerindeki bu yatırımı erteleme kararı aldı.

Şirketin yönetim kurulu üyelerinden Barış Gümüş, Ab'ye aday olan Türkiye'nin Ab'nin ürün standartlarına uyma zorunluluğu olduğunu hatırlatarak, "AB'de kozmetikçilerin uygulamalarını, çalışmaların belirleyen IFRA diye bir kurum var. Bu kurum, 47. Regülans diye bir düzenlemeye gitti. 'Ab'ye üye ve aday olan ya da Ab ülkelerine kozmetik ihracatı yapan firmalar, güvenli ürün denetimi yapmak zorundadır' denildi. Yani o ürünü pazara çıkarmadan önce o ürünün güvenliğine ilişkin dermatoloji testlerini yapmak, mikrobiyolojik yüklerin ölçümünü yapmak, deneylerini yapmak ve bunların bilimsel bir tabloda açıklamasını yapmak zorunluluğu getirildi. Bunları yaptıktan sonra Brüksel'de bir merkeze sonuçları bildirip buradan CPMP numarası alınması zorunluluğu getirildi. Eğer ürün üzerinde bu numara yoksa Ab ülkelerinde dolaşamaz, hatta aday ülkelerde üretilemez denildi. Bunun üzerine Sağlık Bakanlığı bizleri çağırdı. Türkiye'nin dört bir tarafındaki üreticiler Ankara'da toplandı. Orada bize, 'Bundan sonra bir kozmetik firması bir ilaç firması kadar sıhhi olmak zorunda. Kozmetiğe iyi üretimi uygulamaları modeli getiriyoruz. Sizlere süre veriyoruz. Bir yıl içinde şirketlerinizi dizayn edin' dediler" açıklamasını yaptı.

YABAN GÜLÜ

İyi üretim uygulaması üzerine Isparta'nın son marka değeri olan güle sahip çıkmak gayesiyle Happy Body projesini 2014 yılı sonuna kadar durdurduklarını kaydeden Gümüş, şunları söyledi:

"2.5 yıllık emeğimizi bir kenara koyduk. Şimdiye kadar harcadığımız 800 bin lirayı unuttuk. Isparta'da Ab'nin istediği standartlarda marka oluşturmaya karar verdik. Isparta gülü yaban gülü serisinden gelen, literatürde 'Rosa Damascena' diye belirtilen güldür. Bu gül grubunun isimlerinden biri de Eglantine'dir. Eglantine, yaban gülü anlamına geliyor. Markamıza bu ismi verdik. Böylece bambaşka, ulusal yüze uygun, Avrupa'ya ihraç edilebilecek, Türkiye'nin her tarafında insanların hediye edebilecekleri kozmetik ürün çeşidi yapalım dedik. Ab'nin uyum sürecine hızlı şekilde adapte olmuş şehirde bu uygulamalar gündeme geldiğinde bu sektörü öldürmeyecek, mağazaları kapattırmayacak. 'Burada değişim başlamış' denilmesini sağlamak amacıyla bu adımı attık. Bu ürünlerin hepsinin güvenlik değerlendirmeleri yapılmış ve normlara uygun ürünler haline gelmiş olduğunu söylemek adına bu yatırımı yaptık ve 5 satış mağazası açtık."

"GÖREVİMİZİ YAPTIK"

Şu anda 18 çeşit ürünle yola çıktıklarını belirten Gümüş, "Vazelin, aseton, temizleme losyonları, sıvı sabun, gül lokumu, gül reçeli gibi ürünlerle pazara girdik. Yıl sonuna kadar 8 satış mağazasına çıkacağız. Ayrıca Keçiborlu'dan Eğirdir Konya çıkışında, Antalya çıkışına kadar olan bölgedeki dinleme istasyonlarında, marketlerde mini kornerler oluşturacağız. Biz Isparta'nın son marka değeri olan güle sahip çıktık. Biz şirket olarak görevimizi yaptık, Avrupa'nın istediği nitelikte ürün çıkardık. Artık bu ürün Isparta'nındır" ifadelerini kullandı.

BÖLGENİN TEK MİKROBİYOLOJİ LABORATUVARI

Öte yandan şirket, 500 bin liralık bir yatırımla kozmetik ürünlerin analizlerinin yapılabileceği, bölgede tek olan mikrobiyoloji laboratuvarını da kurdu. Gümüş, "Şehirde ne kadar kozmetik üreticisi arkadaşımız varsa ürünlerini getirip testlerini, mikrobiyolojik yüklerini, ürünleriyle ilgili yapılması gereken tüm laboratuvar deneylerini burada yapabilir. Hem kendi ürünlerimizin güvenlik değerlendirmelerinde hem de şehrin tüm firmalarının hizmetinde olması için bu yatırımı yaptık. Laboratuvarımız mayıs ayından itibaren faaliyete girecek" dedi.