Geçtiğimiz hafta yayınladığımız ve Halk Otobüs şoförlerinin serbest kart sahiplerine hakarete varan davranışlar sergilediği, hatta bir gaziye ''benim içinmi gazi oldun'' şeklindeki sert tutumlardan sonra Halk otobüsleri kooperatifi bir açıklama yayınlamıştı.

Ancak, açıklama'da bu konu hiç gündeme getirilmedi. Bu şekilde bir olay yaşanmamıştır, yada yaşandı ve bu konuya muhatap şoför şu cezayı aldı şeklinde bir açıklama yapılmadı.

İŞTE O AÇIKLAMA;

SINIRLI SORUMLU 18 NO’LU ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ KOOPERATİF İŞLETMESİ

BASIN AÇIKLAMASI

Değerli Basın Mensupları;

Sınırlı Sorumlu 18 No’lu Özel Halk Otobüsleri Kooperatif İşletmesi olarak kurulduğumuz günden buyana saygıdeğer Isparta halkına en iyi hizmeti vermek için gayret ve çaba göstermekteyiz. Bazı basın yayın ve internet haber sitelerinde bugün ‘Benim için mi Gazi Oldun’ başlığı altında işletmemizi zan altında bırakan haberler bizleri derinden üzmüştür.

43 hat, 220 personeli ile Isparta halkının şehir içi ulaşımını en iyi şekilde sağlamaya çalışan işletmemiz şoförlerimize her ay hizmet içi eğitimlere tabi tutmaktadır. Konusunda uzman Süleyman Demirel Üniversitesi’nden hocalarımızın yer aldığı eğitim seminerleri her ay aksatılmadan düzenli bir şekilde tüm personelimizin katılımı ile devam etmektedir.

İşletmemizde şoför olarak göreve başlayacak personel ilk olarak staja tabi tutulmaktadır.
15 -20 gün süren staj çerçevesinde şoför hem aracı hem personel – yolcu ilişkisini görmektedir. Staj sonrasında yapılan mülakatta başarılı olan personel adayı şoför olarak işletmemizde hizmete başlamaktadır.

Türkiye’de gerek hatlar konusunda gerekse işletmecilik ve kurumsallık açısından bir çok ilde örnek gösterilen Sınırlı Sorumlu 18 No’lu Özel Halk Otobüsleri Kooperatif İşletmesine Isparta Basınının gerçeğe dayanmayan haberleri bizleri derinden yaralamıştır.

Şöyle ki, geçtiğimiz yıllarda bazı şoförlerimizin tavır ve tutumlarını 220 personelin tamamına

yansıtmak vicdansızlıktır. Kurumumuzun en önemli önceliği Isparta halkıdır. Taktir edersiniz ki; Gülkart, çevreci otobüs, ulaşım mastır planı gibi çalışmalarımız bunun en iyi örnekleridir.

Sabah 06:30 dan 23:30 a kadar hizmet veren otobüslerimizi günde yaklaşık 30 bin kişinin

kullanmaktadır. Gün içerisinde gerek trafik, gerek iniş binişlerde istenmeyen bazı olayların tüm işletmemize mal edilmemesi gerekmektedir. Otobüslerimizi içerisinde yer alan kamera sistemi sürekli olarak takip edilmektedir. İşletmemize gelen şikayet telefonları istinatsız olarak değerlendirilerek hatalı hat ve şoförler hakkında derhal işlem yapılmaktadır.

Gün içerisinde 4000 üzerinde ücretsiz biniş kartı ile işlem gerçekleşmektedir. Kanuni haklar

çerçevesinde dağıtılan kartlara hiçbir şoförümüzün itiraz etme hakkı yoktur. Yinelemek isterim ki geçmişte yapılan hataların sanki bugün tekrar ediyormuş gibi kamuoyuna yansıtılması üzücüdür.

Isparta yayımlanan 13 gazeteye ait 185 ücretsiz biniş kartı bulunmaktadır!

Değerli Basın Mensupları;

Hizmetin en güzeli ve en iyisine layık olan Ispartalı hemşerilerimizi zamanında gidecekleri yere ulaştırmak için çaba sarf eden işletmemizde, gün içerisinde meydana gelebilecek istenmeyen olaylar için şikayet telefonumuz olan 0 246 227 91 11 numaralardan vatandaşlarımız rahatlıkla ulaşabilir ve şikayetlerini iletebilirler.

BAKİ DERE

Sınırlı Sorumlu 18 No’lu Özel Halk Otobüsleri

Kooperatif İşletmesi Yönetim Kurulu Başkanı