BU BİR EKSİKLİK: Antalya Limanı İşleticisi Port Akdeniz’in Genel Müdürü Özgür Sert: ''Isparta ve Burdur’un, Demiryolu ile Antalya Limanı’na inememesi büyük bir eksiklik…''

Isparta’nın 100 yıl önce çizdiği «Demiryolu ile Deniz’e (Antalya Limanı) İnme» Projesi’ne bir destek daha: ''Gümüşgün’den (Baladız/ Keçiborlu)- Antalya Limanı arasındaki; 133 KM.’lik hatta yük taşımacılığı odaklı demiryolu yapılmalı.''

» Bölgesel Kalkınma İçin Büyük Artı Değer

Yukarıdaki sözler Antalya Limanı İşleticisi Global Holding İştiraki Port Akdeniz’in Genel Müdürü Özgür Sert’e ait. Sert, Isparta’nın Demiryolu ile Liman’a inmesi halinde Bölgesel Kalkınma açısından da büyük artı değer doğacağını söyledi. 

DOĞRU TEKTİR

Isparta’nın 100 yıl önce çizdiği «Demiryolu ile Deniz’e (Antalya Limanı) İnme» Projesi’ne bir destek daha: ''Gümüşgün’den (Baladız/ Keçiborlu)- Antalya Limanı arasındaki; 133 KM.’lik hatta yük taşımacılığı odaklı demiryolu yapılmalı.''

Yük Taşımacılığı Odaklı Yatırım Şart

Isparta, Devlet-i  Âliyye-i Osmaniyye Dönemi’nde ‘DENİZ’e (Liman) inmek için proje çizmişti. Isparta’ya, Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) yanı sıra Gümüşgün (Baladız/ Keçiborlu)- Liman (Antalya) arasında; 133 KM’lik yük taşımacılığı odaklı demiryolu yatırımı yapılmalı. 100 yıllık rüya proje hayata geçirilmeli.

''Isparta ve Burdur’un Demiryolu ile Deniz’e (Antalya Limanı) inememesi eksiklik''
        
Isparta’nın Demiryolu ile Deniz’e İnme Projesi’ne bir destek daha geldi:
Antalya Limanı İşleticisi Global Holding İştiraki Port Akdeniz’in Genel Müdürü Özgür Sert, çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.
Isparta ve Burdur’un Demiryolu ile Antalya Limanı’na inememesini ''eksiklik'' olarak tanımlayan Sert, yatırım çağrısı yaptı.
Isparta, 100 yıl önce «Demiryolu ile Deniz’e (Antalya Limanı) İnme» Projesi çizmişti. 
Bu bağlamda Isparta için ''Gümüşgün’den (Baladız/ Keçiborlu)- Antalya Limanı arasındaki; 133 KM.’lik hatta yük taşımacılığı odaklı demiryolu yatırımı'' gerekiyor. 
    
''Bölgesel Kalkınma için bu yatırım çok önemli faydalar üretir''
    
Antalya Limanı işletici firması Global Holding iştiraki Port Akdeniz Genel Müdürü Özgür Sert, projenin hayata geçirilmesi halinde bölgesel kalkınma açısından da büyük artı değerler yaratılacağını savundu. Sert, ana hatları ile şöyle dedi:

"Batı Akdeniz Bölgesi’nde bir eksiklik var: Isparta ve Burdur'da 3 demiryolu hattı var ve bunlar henüz Antalya'ya inmedi. Bunların Antalya'ya inmesi bölgesel kalkınma açısından büyük değer taşıyor.

Bölge, ciddi şekilde maden üretiyor. 2.5 Milyon Ton mal taşıması hali hazırda karayoluyla gerçekleştiriliyor. 
Bu hem sürdürülebilirlik, hem doğanın korunması, hem ticaretin daha uygun maliyetlerde gerçekleşmesi anlamında herkes için gerçekten çok önemli bir değer."

Isparta ve Burdur'la beraber İç Anadolu'nun büyük kısmının da Antalya'dan çıkış yapacağını dile getiren Özgür Sert, "Ama bu demiryolunun liman işletmesine kadar gelmesi önemli. Liman işletmesine kadar projelerde iniyor. 2 konu arasında tercih yapılacak olursa yük taşımacılığından yana kullanılmasını istiyoruz. 2017'de kazmanın vurulmasını beklediğimiz, heves ettiğimiz temel değer bu" dedi.

» HAT: - Eskişehir- Kütahya- Afyon- Isparta- Burdur- Antalya

» UZUNLUK: - 423 KM.

» MALİYET: - 9 Milyar 180 Milyon TL

» HIZ: - 250 KM/ SAAT

» YAPIM: - 2016: 2020

» YOLCU: - Yılda 4.5 Milyon Kişi

» YÜK: - Yılda 10 Milyon Ton yük Liman’a (Antalya) inecek

» FAYDA: - Batı Akdeniz Bölgesi ihracatı, Orta Avrupa ve Kuzey Ülkeleri’ne daha rahat yapılacak.

1 YÜZYILI GEÇTİ

Isparta, 1900’lü yıllarda «DENİZ»E inme projesi geliştirmişti. Bu bağlamda Isparta- Antalya Yük Taşımacılığı Odaklı çizim yapmıştı.

İşte Kronoloji: 1934

Bu çizimler, 1934 yılında toplum tarafından tartışılmaya başlanmıştı. 

1934’te Türkiye’nin 3’üncü yayını ÜN DERGİSİ’nin ‘Başmakale’ olarak kaleme olarak bu projeye kaleme almıştı. Makale başlığı şöyle idi: 1951

1951 yılında ise Dereboğazı Gerçekleştirme Derneği; 1900’lü yıllarda çizimi yapılan Isparta- Antalya Demiryolu Projesi’ni revize etmişti.
Isparta, Burdur ve Afyonkarahisar’ı da kapsayan Antalya- İstanbul arasında Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) Projesi yatırım süreci başladı
Ancak sistem şu an için Antalya Limanı’nı kapsamıyor. 
Gümüşgün için de öngörülen bir yük taşımacılığı yatırımı şu an için yok.

Yüksek Nitelikli Hızlı Tren 2017 Yatırım Programı’nda

» Afyonkarahisar- Antalya- Burdur- Eskişehir- Isparta- Kütahya

- Etüt- Proje Fizibilite Etüdü Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED)
- Proje Başlangıç/ Bitiş Tarihi: 2015- 2018
- Proje Tutarı: 35 Milyon 570 Bin TL 
- 2016 Sonu Harcama: 9 Milyon 134 Bin TL
- 2017 Yılı Yatırımı: 13 Milyon 670 Bin TL