Bayhanlar İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Alper Bayhan, ‘dikey yapılaşmanın önünün açılması’ ve ‘mahalle aralarındaki park sorunlarının çözümü’ için 2 tarihi çağrıda bulundu

ŞEHİR PLANI’NDA REVİZYON ŞART

Bayhanlar İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Alper Bayhan, Isparta’nın mutlak surette ‘İmar Planı Tadilatları’ndan kurtarılması gerektiğini söyledi.

Bunun için Şehir Planı’nda etkili bir revizyona gidilmesinin şart olduğu tezini ortaya atan Bayhan, site tarzı yapılaşmada kat artışını içeren düzenlemelerin ‘HERKES İÇİN’ uygulanabilir seviyeye getirilmesi gerektiğini savundu. Bu düzenlemeler için münferit planlamalar yapıldığı gerçeğini hatırlatan Bayhan, “Meclis’te her birleşime bu tür dosyalar geliyor. Ayrı ayrı değerlendirilmektense kurumsal yapıya kavuşturulabilir” dedi.

Bayhan, şu önerilerde bulundu:

“Herkesin bildiği üzere Şehir Plan Notları’nda 2007 yılından bu yana Ada Bazlı site tarzında yapılaşmada uygulanan pozitif ayrımcılık var.

Site tarzı yapılaşmalarda kat artışı için isteyenlerin Belediye Meclisi’ne müracaat hakkı bulunuyor.

Şimdi düşünün: Her ay Meclis’e münferit şekilde müracaatlar oluyor.

Site tarzı için 2- 3 katlı yerlerde artış için karar alınabiliyor.

Bunun herkese uygulanabilir hale gelmesi lazım.

Şehir Planı’nda revizyon gerekiyor.

Isparta’nın İmar Planı Tadilatları’ndan kurtulması lazım…”

OTOPARK’TA AVRUPA SİSTEMİ’NE GEÇİLMELİ

Bayhanlar İnşaat Başkanı Alper Bayhan, Isparta’nın trafik sorunu ve araç varlığı konusunda bütüncül bir perspektif gerektiğini söyledi.

Ana arterlerde trafik akış sorunları, Merkez İlçe’de park probleminin yanı sıra mahalle aralarında da şu an çok da gündeme gelmeyen hatalar olduğunu kaydeden Bayhan, şöyle dedi:

“Trafik ve park konusu geniş perspektiften ele alınmaya muhtaçtır.

Mahalle aralarında da çok önemli sorunlar var

Bir örnekle güçlendirelim: Öyle sokaklar var ki, o an İtfaiye ya da Ambulans geçişi ihtiyacı olsa, mümkün değil. Yol karşılıklı olarak park nedeniyle neredeyse kapanmış vaziyette.

Çözüm için bütüncül bakmalıyız.”

YOLA KAPATMAYACAK ŞEKİLDE PARKA MAKUL ÜCRET GELEBİLİR

Avrupa’da sokaklarda, yolu kapatmayacak şekilde parkların makul düzeyde ücretli olduğuna atıf yapan Bayhan, Isparta için de bu yöntemi önerdi.

Ev sahiplerinin dışında sokaklarda park için makul ölçüde ücret getirilmesini savunan Bayhan, bir yasal altyapının oluşması gerektiğini ifade etti.

EN DOĞRU YÖNTEM; 150 M2’DEN SONRA 2 OTOPARK DÜZENLEMESİDİR

Belediye Meclisi’nin daire/ otopark revizyonu konusuna da değinen Bayhan, şu saptamalarda bulundu:

“Herkesin bildiği üzere 76- 135 m2 daire için 1 otopark; 136- 200 m2 için ise 2 otopark kararı çıkmıştı.

Bunun revize edilmesine kesin ihtiyaç vardı. Ocak 2015’te Belediye Meclisi’nin birleşiminde bu revize edilecek. Açıklamalar bu yönde…

76- 150 m2 daire için 1 otopark; 151- 200 m2 için ise 2 otopark şeklinde karar alınacak. Bence doğru olan da bu…”

Bayhanlar İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Alper Bayhan, Belediye Başkanlığı’nın hayata geçirdiği otopark hamlesini de doğru bulduğunu söyledi.

AFET KANUNU YÜZYILIN FIRSATI

‘6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanun’ için ‘Yüzyılın Fırsatı’ diyen Alper Bayhan yapı stoklarının güvenli hale getirilmesinin şart olduğuna işaret etti.