Özel Altınbaşak Bedri Ayhan İlköğretim Okulu tarafından hazırlanan 'çevreci çocuk' projesi Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından kabul edildi. Bilim ve Toplum Projeleri Destekleme Programı tarafından uygulamaya değer bulunan proje için 100 bin liraya yakın bir destek sağlanarak yıl boyunca öğrencilere çevre ve doğa bilincini kazandırmak için 36 adet etkinlik yapılacak.

Projeye Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi(SDÜ) ve Isparta Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu (SHÇEK) da destek verecek. TÜBİTAK tarafından desteklenen 'çevreci çocuk' projesi 2011-2012 eğitim öğretim yılında Özel Altınbaşak Bedri Ayhan İlköğretim Okulu'nda başlayacak. Okul Müdürü Ömer Doğan, Türkiye'de yüzlerce proje arasında kendi projelerinin desteklenmeye değer bulunmasının Isparta adına önemli bir kazanım olduğunu söyledi.

Doğan, doğayı ve çevreyi tanıma ve doğal kaynakları koruma bilincinin oluşturmasına katkı sağlayacak 36 farklı etkinliğe yer vereceklerini kaydetti. Doğan, etkinliklerde teorik bilgilerin yanı sıra, bilimsel araç ve gereçlerin kullanıldığı arazi çalışmaları ve uygulamalarının da yapılacağını ifade ederek, "Araştırma, gözlem, drama teknikleri, atölye ve grup çalışmaları da yer alacak. Projeye katılan öğrencilerin bilime, deneye, gezi ve gözleme dayalı alışkanlıklarının geliştirilmesi ve kazanmış oldukları becerilerin hayata aktarmalarının sağlanması önemli bir kazanım olacak." dedi.   

 Hedeflerinin 'çevreci çocuklar' yetiştirmek olduğunu ifade eden Doğan, proje kapsamında önümüzdeki eğitim-öğretim döneminde öğrencilerin SDÜ, Isparta Orman Bölge Müdürlüğü, Isparta Çevre Orman İl Müdürlüğü'nün katkılarıyla hazırlanacak etkinliklere de katılacaklarını dile getirdi. Yapılacak etkinliklerle ilgili bilgi veren Doğan, "Örneğin; Bireylerin orman ve çevre duyarlılığını artırmak, doğa ile iç içe olan bir ortamda çevreyi kirletmeden kahvaltı yapmak için anne, baba ve çocuklar hep beraber doğa yürüyüşü yapılacak. Atıkları biriktirmeyi ve değerlendirmeyi öğrenmesi için evlerindeki ve komşularındaki bitmiş olan pillerin toplanıp okula getirmesi istenecek.

Bunun için okul girişine, öğrencilerin oturduğu apartmanların girişine afiş asılarak kampanya başlatılacak. Çocukların marketten kutu içinde aldıkları sütün nasıl üretildiği, sağıldığı, depolandığı, fabrikalara taşındığını görmeleri ve sağım mekanizasyonunu incelemeleri ve bizzat kendilerinin de sağmaları sağlanacak. Bunun içinde süt entegre ve hayvan çiftlikleri gezilecek." diye konuştu. Ömer Doğan, öğrenciler tarafından dikilecek fidanların nerede üretildiğinin görülmesi ve fidanların gelişim aşamalarının yerinde anlatılarak incelenmesi için Isparta Orman İşletme Müdürlüğü Doğandere Fidanlığı inceleme gezisi yapılacağını anlattı.

Doğan, doğaya atılan maddelerin ne kadar sürede çözülebildikleri, hava kirliliğinin sebepleri, çevre kirliliği konusunda farkındalık oluşturulması için çeşitli etkinliklerle birlikte tiyatro oyunlarının da sergileneceğini dile getirdi.

AMAÇ DOĞAYI VE ÇEVREYİ KORUMA KAREKTERİNİ ORTAYA ÇIKARMAK

Proje yürütücüsü SDÜ Ziraat Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Veysel Ayhan da günümüzde hızlı nüfus artışı ve aşırı bir tüketimin ciddi çevre sorunlarını beraberinde getirdiğini, özellikle çevre kirliliğinin insan sağlığını tehdit eden bir konuma ulaştığını söyledi. Ayhan, ülkemizde hızlı şehirleşmenin sonucu olarak çevre ile ilişkiler aile ve okul ortamlarında gidilen pikniklerle sınırlı hale gelmeye başladığını, şehirde yetişen nesillerin ruhsal, bedensel ve zihni gelişimlerinin yoğun yaşam tarzı, hareketsiz ortamlar ve çevre kirliliği gibi birçok olumsuz etkene maruz kaldığını anlattı.

Gelecek 10-15 yıl içerisinde şehir nüfusunun yüzde 85-90'lara yükseleceğini, dolayısıyla insanların doğal ortamdan hızla uzaklaşacağını belirten Ayhan, bugünün 'çevreci çocuk' larının geleceğin 'çevreci anne ve babaları' olmalarının sürdürülebilir bir 'Doğayı ve Çevreyi Koruma Karakteri'ni ortaya çıkaracağını anlattı.