banner121

Asker selamını verdi, müjdeleri peş peşe sıraladı

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) tarafından 2008 yılında yapım ve onarım çalışmaları gerekçesiyle ara verildikten 11 yıl sonra bugün yeniden ilk sefere başlayan Göller Ekspresi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ı Isparta'ya getirdi.Isparta Tren Gar

Isparta 25.10.2019, 15:46 25.10.2019, 16:36
Asker selamını verdi, müjdeleri peş peşe sıraladı
banner123

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) tarafından 2008 yılında yapım ve onarım çalışmaları gerekçesiyle ara verildikten 11 yıl sonra bugün yeniden ilk sefere başlayan Göller Ekspresi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ı Isparta'ya getirdi.

Isparta Tren Garı'nda kent protokolü ve kalabalık bir vatandaş topluluğu tarafından karşılanan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'a, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanvekili Süreyya Sadi Bilgiç de eşlik etti. Göller Ekspresi'nin ilk seferinde tren, gül suyu sıkılarak, gül yaprağı yağmuruna tutuldu. Düzenlenen ilk sefer sonrasında Isparta Tren Garı önünde bir tören düzenlendi. Törende, vatandaşları asker selamıyla selamlayarak alana gelen Bakan Turhan coşkulu bir şekilde karşılanırken, konuşması sonrasında ise milletvekillerinin talepleri doğrultusunda 64 lira olan sefer bilet fiyatını 50 liraya indirdi.

Turhan: “Bir hizmeti başlatmak yetmiyor, onu yaşatmak ve idame etmek de önemli”

Törende konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, “Ülkemizin gül bahçesi Isparta ile Ege'nin kalbi İzmir arasında seferlere yeniden başlayan Göller Ekspresi'nin ilk seferi için bir aya geldik. Isparta, tarihin önceki dönemlerinde kadim şehirlerden olduğu gibi olduğu gibi şimdi de Göller Yöresi'nin en gözde illerindendir. Bu güzellikleri milletimizle ve dünyayla buluşturmak, şehrimizin marka değerini artırmak için ve burada yaşayan insanımızın refahını, mutluluğunu ve hayat standardını yükseltmek için bu hizmetleri hayata geçiriyoruz. İşte, bu amaçla seferlerine başlayacak olan Göller Ekspresi'ni uğurlamak için bir aya toplandık. Bu hat ilk olarak 1996 yılında hizmete başlamıştı. Ancak, bir hizmeti başlatmak yetmiyor, onu yaşatmak ve idame etmek de önemli. Ne yazık ki o tarihlerde bu hattı yaşatacak ne yeterli vizyon ne de altyapı vardı. Çünkü, demiryolu altyapımıza neredeyse yarım asır boyunca tek bir çivi çakılmamıştı. İşte, bu vahim tablodan büyük umutlarla başlatılan Göler Ekspresi de payına düşeni almıştır” dedi.

“Daha konforlu altyapı ve yeni tren setleriyle hizmet vermek için Göller Ekspresi seferlerine ara vermek durumunda kalmıştık”

Bakan Turhan konuşmasında seferlere ara verilmesine de değinerek, “2008 yılında daha kaliteli, daha konforlu altyapı ve yeni tren setleriyle hizmet vermeye başlamak için Göller Ekspresi seferlerine ara vermek durumunda kalmıştık. Geride bıraktığımız zaman içerisinde sadece bu hattımızı yenilemedik. Ülke genelinde tam bir demiryolu seferberliği de başlattık. Öyle ki, 1950 yılından sonra ülkemizde yılda ortalama 18 kilometre demiryolu inşa ediliyordu. Bizim iktidarımız döneminde yılda ortalama 135 kilometre yeni demiryolu yaptık. Bakımsızlıktan çürümeye terk edilen hatlar, yerlerini modern olanlara, kağnı gibi giden trenler artık yerlerini hızlı ve yüksek hızlı trenlere bırakıyor. Şehirlerimizi demiryolu ile birbirine bağladığımız gibi kıtaları da birbirine bağladık” diye konuştu.

“6 Kasım'da Ankara'da, Çin'den Kalkan treni Londra'ya uğurlayacağız”

“Pekin'den Londra'ya demiryolu ile artık ulaşmak mümkün” diyen Bakan Turhan konuşmasında ayrıca şunları söyledi; “Ankara'da yaptığımız bir toplantıda, özellik Orta Asya'daki derneklerin demiryolu yöneticileri ile birlikte yaptığımız toplantıda Pekin'den Londra'ya gidecek olan tren yolunun mutabakat metnini imzaladık. İnşallah, 6 Kasım'da Ankara'da tüm koridor üzerindeki ülkelerin demiryolu yöneticileriyle birlikte törenle Çin'den Kalkan treni Londra'ya uğurlayacağız. Eminim ki, bugünden itibaren Göller Ekspresi'ni kullanacak olan vatandaşlarımızda aradaki farkı görüp, demiryolu ulaşımında nereden nereye geldiğimiz fark edecekler”.

“Artık Isparta'dan, İzmir – Denizli – Burdur ve Aydın'a gidecek hiç kimse, otobüs bileti bulamadığı için endişelenmeyecek”

“Artık Göller Ekspresi konforlu ve güvenli altyapısıyla hizmet vermeye devam edecek” ifadelerinde bulunan Bakan Turhan şöyle devam etti; “Bu ekspres, Akdeniz ile Ege arasındaki yolculukların bir vazgeçilmezi olacak. Kimse, İzmir'e, Denizli'ye, Burdur'a, Aydın'a giderken, artık otobüs bileti bulamadığı için endişelenmeyecek. Heyecan verici bu hizmetin, Göller Ekspresi'nin başta Ispartalı hemşehrilerimiz olmak üzere, bölgemizde tüm bu hizmetlerden faydalanacak olanlara hayırlı olmasını temenni ediyorum”.

“Bu bölgedeki tren yolu altyapılarımızı yeniledik, ‘Yetmez' dedik, Isparta'yı saatte 200 kilometre hızla gelebilen hızlı tren ile tanıştırmayı hedefledik”

“Anadolu'muzun incisi Isparta'mız bizler için çok önemli” diyerek sözlerini sürdüren Bakan Turhan, “Yolu bu tarafa düşen her kimse için Isparta'nın cennetten bir köşe gibi gözüken gül ve lavanta bahçelerini, Eğirdir'in Can Ada ve Yeşil Ada'sını, Hızırbey Camisi'ni, Yazılı Kanyon'unu görmeden, antik kentleri ve müzeleri gezmeden, Davraz Kayak Merkezi'ne uğramadan, dillere destan Isparta Halısı'nı gül kremi ve gülyağını, kirazını, elmasını almadan burdan gitmemesini istiyoruz. Bu değerlere, bu güzelliklere çok daha konforlu, çok daha güvenli ve kısa sürede ulaşsınlar diye burada büyük projeler gerçekleştirdik ve gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Isparta'mızın ulaşım ve iletişim yatırımları için bugüne kadar 2.5 milyara yakın bir kaynak aktardık. Isparta'mızda şehirler arası yollarımızı bölünmüş yollara çevirdik.

Yollarımızın standardını yükselttik ve BSK'lı kaplama haline getirdik. Isparta'nın demir yollarına da önemli yatırımlar yaptık. Gümüşgün- Burdur - Karakuyu – Bozanönü ve Isparta arasındaki demir yolu hattımızı yeniledik. ‘Yetmez' dedik, Isparta'yı saatte 200 kilometre hızla gelebilen hızlı tren ile tanıştırmayı hedefledik. 423 kilometre uzunluğundaki Eskişehir–Kütahya–Afyonkarahisar–Isparta–Burdur–Antalya Hızlı Tren Projemizi gündeme aldık. Projenin sonuna doğru yaklaşıyoruz. Biz de bu projenin finansmanını temin etmek için çalışmalara da başlamış bulunuyoruz. Bunun için katkı sağlayan başta Cumhurbaşkanımız, Maliye Bakanımız, TBMM eski Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanımıza teşekkür ediyorum. Bu projelerimiz hayata geçtiğinde, az önce bazılarını zikrettiğim Isparta'nın tarihi değerlerinin, doğal güzelliklerinin ve yöresel ürünlerinin ekonomik değeri daha da artacak, insanımızın ekonomik geliri daha da yükselecek” şeklinde konuştu.

“Hava ulaşımı kullanımı da giderek artacak”

Bakan Turhan, yalnızca demir yolu ve kara yolu değil, yanı sıra bölgedeki havalimanı konusunda da gerekli çalışmaları yapmaya devam ettiklerini ileterek şunları kaydetti; “Elbette, hava ulaşımını da ihmal etmedik. Isparta Süleyman Demirel (SD) Havalimanı'nın iç – dış hat gelen yolcu salonunu yenileyerek, Isparta'ya yakışır bir havaalanı kazandırdık. 2 bin 800 olan yolcu trafiği bugünlerde 173 bine çıktı. Bu daha da artacak”.

“Hiç yokken, bugün 367 bin hızlı internet kullanıcısı bulunuyor”

Bakan Turhan ayrıca, hızlı internet kullanımı konusunda sayının ‘Yok' denilecek kadar az olduğu dönemlerden bugüne gelindiğinde 367 bin aboneye ulaşıldığının altını çizerek, “Şehirlerde hızlı internet kullanıcısı hiç yokken, bugün 367 bin hızlı internet kullanıcısı bulunuyor. ‘Nereden nereye geldik' diyebileceğimiz daha birçok hizmeti Isparta'mıza kazandırdık. Isparta, bunu hak ediyor, milletimiz bunu hak ediyoruz. Ama Türkiye'de sahneye bir lider, bir devlet adamı, bir dünya lideri çıktı, milletimizle bu hizmetleri buluşturdu, tanıştı. Biz de onun ekibi olarak, onun belirlediği, gösterdiği vizyonla çalışmalarımıza devam ediyoruz. Çünkü, Isparta Anadolu'muzun mührüdür, mihenk taşıdır. Bu mühre yakışır olanı yapmaya gayret ediyoruz. Bu mühre sahip çıkmak, korumak, yaşatmak, geliştirmek ve ilelebet sahip çıkmak bizin en kutsal vazifemiz” dedi.

“Bu mühür için yeri geldiğinde yol yapıyoruz, ray döşüyoruz, yeri geldiğinde de Barış Pınarı Harekatı gibi, kahramanlarımızla tarihimize altın sayfaları eklemeye devam ediyoruz” şeklinde konuşmasına devam eden Bakan Turhan, “Allah, milletimizden ve kahraman ordumuzdan razı olsun. Bizler, İstiklal mücadelemizi sürdürürken, ülkemize göz diken, milletimize kefen biçenlere fırsat vermedik, vermeyeceğiz. Milletimizin desteği arkamızda olduğu müddetçe, imanla atan kalbimiz olduğu müddetçe bize hiçbir güç bu coğrafyada diz çöktüremez, ezanlarımızı susturamaz, bayrağımızı indirtemez. Yeri geldiğinde de kendi göbeğimizi kendimiz keser, teröristlere ve işbirlikçilerine sahayı dar ederiz. Yeri geldiğinde de masadan diplomatik zaferle kalkmayı da biliriz. Sahayı imar ve inşa ettiğimiz gibi, terör unsurlarından temizlemeye de kararlılıkla devam edeceğiz. Çünkü, bu vatanın bize atalarımızın mirası, evlatlarımızın emaneti olduğunun bilincindeyiz. Masadaki gücümüzü ve haklılığımızı, sahadaki mücadelemiz ve kararlılığımızla tahkim etmeye de kararlıyız. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın” ifadelerini kullandı.

Bakan Turhan son olarak “Göller Ekspresi'nin başta Ispartalılar olmak üzere, ülkemiz adına hayırlara vesile olmasını diliyorum. Bu ve bunun gibi birçok hizmetin hayata geçirilmesinde bize liderlik yapan Cumhurbaşkanımıza ve onun çalışma arkadaşlarına ve ekibine teşekkür ediyorum. Onun ekibinde olmaktan duyduğum gurur ve memnuniyeti de ifade ediyorum” ifadelerine yer verdi

Milletvekilleri istedi, Bakan bilet fiyatında 14 lira indirim yaptırdı

Konuşması sonrasında Bakan Turhan'a hediye takdimi yapılırken, TMBB Başkanvekili Süreyya Sadi Bilgiç sefer fiyatının 64 lira olan bedelinin açıklanmasını istedi. TBMM Başkan Vekili Süreyya Sadi Bilgiç ve Milletvekilleri Recep Özel ile Mehmet Uğur Gökgöz sahneye çıkarak, Bakan Turhan'ın yanına çıkarak, bilet fiyatında indirim istedi. Bakan Turhan yapılan talebi kırmayarak, bilet fiyatını 64 liradan 50 TL'ye düşürdü.

sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur

haber32
haber32
Yorumlar (7)
Ayşe 2 ay önce
Üşenmeden okudum müjde falan göremedim...karatrene sevinin yaZık ....
Kenan 89 2 ay önce
Otobus 60 lira iken tren 50 lira trene çok değil mi? Tren ucuz olmali millet tercih etsin .otobus 6 saate gidiyor.Tren 8 saatte 2 saat fark var. Ayni fiyata kış sezonu otobüsler de gider.Sevinsin ak koyunlar me me
Allah ıspartaya böyle daha çoook haberler versin. 2 ay önce
Hem vAllahi hem billahi ıspartayı bu haberi sonuna kadar hak ediyor.
Bakanım belediye hiç bir işlem yapmıyor 2 ay önce
sayın bakanım;ısparta da kaldırımlar işgaal edilmiş durumda.bu hususu belediyeye yüz kere söyledik.Vatandaşın malı gasp edilmiş durumda.Belediye bu işte sessiz kalıyor hiç bir şey yapmıyor.Lütfen talimat verirseniz gereği yapılsın.Milletin malını millete iade etsinler.Adam kaldırıma inşaat yapmış sayın bakanım.Bu işi çözerseniz siz çözersiniz.
Sayın Bakanım Belediye sessiz kalıyor 2 ay önce
sayın bakanım;ısparta da kaldırımlar işgaal edilmiş durumda.bu hususu belediyeye yüz kere söyledik.Vatandaşın malı gasp edilmiş durumda.Belediye bu işte sessiz kalıyor hiç bir şey yapmıyor.Lütfen talimat verirseniz gereği yapılsın.Milletin malını millete iade etsinler.Adam kaldırıma inşaat yapmış sayın bakanım.Bu işi çözerseniz siz çözersiniz.
- 2 ay önce
11 ay varken 11 yılda bakım ve onarımının yapılması çok ilginç. NOKTA
hüsam 2 ay önce
kapcık nerdesin yorum yok mu buraya????????????????
haber32 haber32
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 11 Aralık 2019
İmsak 06:29
Güneş 07:55
Öğle 12:56
İkindi 15:25
Akşam 17:46
Yatsı 19:08
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 14 30
2. Beşiktaş 14 27
3. Trabzonspor 14 26
4. Başakşehir 14 26
5. Fenerbahçe 14 25
6. Galatasaray 14 23
7. Alanyaspor 14 22
8. Göztepe 14 20
9. Malatyaspor 14 20
10. Denizlispor 14 18
11. Çaykur Rizespor 14 17
12. Gaziantep FK 14 17
13. Gençlerbirliği 14 14
14. Konyaspor 14 14
15. Kasımpaşa 14 12
16. Antalyaspor 14 12
17. Kayserispor 14 10
18. Ankaragücü 14 9
Takımlar O P
1. Hatayspor 14 30
2. Akhisar Bld.Spor 14 25
3. Erzurum BB 14 24
4. Bursaspor 14 23
5. Ümraniye 14 22
6. Keçiörengücü 14 22
7. Menemen Belediyespor 14 22
8. Fatih Karagümrük 14 20
9. Balıkesirspor 14 19
10. Giresunspor 14 19
11. Adana Demirspor 14 18
12. Altay 14 17
13. İstanbulspor 14 15
14. Altınordu 14 13
15. Osmanlıspor 14 11
16. Boluspor 14 11
17. Adanaspor 14 9
18. Eskişehirspor 14 5
Takımlar O P
1. Liverpool 16 46
2. Leicester City 16 38
3. Man City 16 32
4. Chelsea 16 29
5. M. United 16 24
6. Wolverhampton 16 24
7. Tottenham 16 23
8. Sheffield United 16 22
9. Arsenal 16 22
10. Crystal Palace 16 22
11. Newcastle 16 22
12. Brighton 16 19
13. Burnley 16 18
14. Everton 16 17
15. Bournemouth 16 16
16. West Ham 16 16
17. Aston Villa 16 15
18. Southampton 16 15
19. Norwich City 16 11
20. Watford 16 9
Takımlar O P
1. Barcelona 15 34
2. Real Madrid 15 34
3. Sevilla 16 31
4. Real Sociedad 16 27
5. Getafe 16 27
6. Athletic Bilbao 16 26
7. Atletico Madrid 16 26
8. Valencia 16 26
9. Granada 16 24
10. Osasuna 16 23
11. Real Betis 16 22
12. Levante 16 20
13. Villarreal 16 19
14. Real Valladolid 16 19
15. Deportivo Alaves 16 18
16. Eibar 16 15
17. Mallorca 16 14
18. Celta de Vigo 16 13
19. Leganés 16 9
20. Espanyol 16 9
Günün Karikatürü Tümü