banner121

Asker selamını verdi, müjdeleri peş peşe sıraladı

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) tarafından 2008 yılında yapım ve onarım çalışmaları gerekçesiyle ara verildikten 11 yıl sonra bugün yeniden ilk sefere başlayan Göller Ekspresi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ı Isparta'ya getirdi.Isparta Tren Gar

Isparta 25.10.2019, 15:46 25.10.2019, 16:36
Asker selamını verdi, müjdeleri peş peşe sıraladı
banner123

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) tarafından 2008 yılında yapım ve onarım çalışmaları gerekçesiyle ara verildikten 11 yıl sonra bugün yeniden ilk sefere başlayan Göller Ekspresi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ı Isparta'ya getirdi.

Isparta Tren Garı'nda kent protokolü ve kalabalık bir vatandaş topluluğu tarafından karşılanan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'a, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanvekili Süreyya Sadi Bilgiç de eşlik etti. Göller Ekspresi'nin ilk seferinde tren, gül suyu sıkılarak, gül yaprağı yağmuruna tutuldu. Düzenlenen ilk sefer sonrasında Isparta Tren Garı önünde bir tören düzenlendi. Törende, vatandaşları asker selamıyla selamlayarak alana gelen Bakan Turhan coşkulu bir şekilde karşılanırken, konuşması sonrasında ise milletvekillerinin talepleri doğrultusunda 64 lira olan sefer bilet fiyatını 50 liraya indirdi.

Turhan: “Bir hizmeti başlatmak yetmiyor, onu yaşatmak ve idame etmek de önemli”

Törende konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, “Ülkemizin gül bahçesi Isparta ile Ege'nin kalbi İzmir arasında seferlere yeniden başlayan Göller Ekspresi'nin ilk seferi için bir aya geldik. Isparta, tarihin önceki dönemlerinde kadim şehirlerden olduğu gibi olduğu gibi şimdi de Göller Yöresi'nin en gözde illerindendir. Bu güzellikleri milletimizle ve dünyayla buluşturmak, şehrimizin marka değerini artırmak için ve burada yaşayan insanımızın refahını, mutluluğunu ve hayat standardını yükseltmek için bu hizmetleri hayata geçiriyoruz. İşte, bu amaçla seferlerine başlayacak olan Göller Ekspresi'ni uğurlamak için bir aya toplandık. Bu hat ilk olarak 1996 yılında hizmete başlamıştı. Ancak, bir hizmeti başlatmak yetmiyor, onu yaşatmak ve idame etmek de önemli. Ne yazık ki o tarihlerde bu hattı yaşatacak ne yeterli vizyon ne de altyapı vardı. Çünkü, demiryolu altyapımıza neredeyse yarım asır boyunca tek bir çivi çakılmamıştı. İşte, bu vahim tablodan büyük umutlarla başlatılan Göler Ekspresi de payına düşeni almıştır” dedi.

“Daha konforlu altyapı ve yeni tren setleriyle hizmet vermek için Göller Ekspresi seferlerine ara vermek durumunda kalmıştık”

Bakan Turhan konuşmasında seferlere ara verilmesine de değinerek, “2008 yılında daha kaliteli, daha konforlu altyapı ve yeni tren setleriyle hizmet vermeye başlamak için Göller Ekspresi seferlerine ara vermek durumunda kalmıştık. Geride bıraktığımız zaman içerisinde sadece bu hattımızı yenilemedik. Ülke genelinde tam bir demiryolu seferberliği de başlattık. Öyle ki, 1950 yılından sonra ülkemizde yılda ortalama 18 kilometre demiryolu inşa ediliyordu. Bizim iktidarımız döneminde yılda ortalama 135 kilometre yeni demiryolu yaptık. Bakımsızlıktan çürümeye terk edilen hatlar, yerlerini modern olanlara, kağnı gibi giden trenler artık yerlerini hızlı ve yüksek hızlı trenlere bırakıyor. Şehirlerimizi demiryolu ile birbirine bağladığımız gibi kıtaları da birbirine bağladık” diye konuştu.

“6 Kasım'da Ankara'da, Çin'den Kalkan treni Londra'ya uğurlayacağız”

“Pekin'den Londra'ya demiryolu ile artık ulaşmak mümkün” diyen Bakan Turhan konuşmasında ayrıca şunları söyledi; “Ankara'da yaptığımız bir toplantıda, özellik Orta Asya'daki derneklerin demiryolu yöneticileri ile birlikte yaptığımız toplantıda Pekin'den Londra'ya gidecek olan tren yolunun mutabakat metnini imzaladık. İnşallah, 6 Kasım'da Ankara'da tüm koridor üzerindeki ülkelerin demiryolu yöneticileriyle birlikte törenle Çin'den Kalkan treni Londra'ya uğurlayacağız. Eminim ki, bugünden itibaren Göller Ekspresi'ni kullanacak olan vatandaşlarımızda aradaki farkı görüp, demiryolu ulaşımında nereden nereye geldiğimiz fark edecekler”.

“Artık Isparta'dan, İzmir – Denizli – Burdur ve Aydın'a gidecek hiç kimse, otobüs bileti bulamadığı için endişelenmeyecek”

“Artık Göller Ekspresi konforlu ve güvenli altyapısıyla hizmet vermeye devam edecek” ifadelerinde bulunan Bakan Turhan şöyle devam etti; “Bu ekspres, Akdeniz ile Ege arasındaki yolculukların bir vazgeçilmezi olacak. Kimse, İzmir'e, Denizli'ye, Burdur'a, Aydın'a giderken, artık otobüs bileti bulamadığı için endişelenmeyecek. Heyecan verici bu hizmetin, Göller Ekspresi'nin başta Ispartalı hemşehrilerimiz olmak üzere, bölgemizde tüm bu hizmetlerden faydalanacak olanlara hayırlı olmasını temenni ediyorum”.

“Bu bölgedeki tren yolu altyapılarımızı yeniledik, ‘Yetmez' dedik, Isparta'yı saatte 200 kilometre hızla gelebilen hızlı tren ile tanıştırmayı hedefledik”

“Anadolu'muzun incisi Isparta'mız bizler için çok önemli” diyerek sözlerini sürdüren Bakan Turhan, “Yolu bu tarafa düşen her kimse için Isparta'nın cennetten bir köşe gibi gözüken gül ve lavanta bahçelerini, Eğirdir'in Can Ada ve Yeşil Ada'sını, Hızırbey Camisi'ni, Yazılı Kanyon'unu görmeden, antik kentleri ve müzeleri gezmeden, Davraz Kayak Merkezi'ne uğramadan, dillere destan Isparta Halısı'nı gül kremi ve gülyağını, kirazını, elmasını almadan burdan gitmemesini istiyoruz. Bu değerlere, bu güzelliklere çok daha konforlu, çok daha güvenli ve kısa sürede ulaşsınlar diye burada büyük projeler gerçekleştirdik ve gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Isparta'mızın ulaşım ve iletişim yatırımları için bugüne kadar 2.5 milyara yakın bir kaynak aktardık. Isparta'mızda şehirler arası yollarımızı bölünmüş yollara çevirdik.

Yollarımızın standardını yükselttik ve BSK'lı kaplama haline getirdik. Isparta'nın demir yollarına da önemli yatırımlar yaptık. Gümüşgün- Burdur - Karakuyu – Bozanönü ve Isparta arasındaki demir yolu hattımızı yeniledik. ‘Yetmez' dedik, Isparta'yı saatte 200 kilometre hızla gelebilen hızlı tren ile tanıştırmayı hedefledik. 423 kilometre uzunluğundaki Eskişehir–Kütahya–Afyonkarahisar–Isparta–Burdur–Antalya Hızlı Tren Projemizi gündeme aldık. Projenin sonuna doğru yaklaşıyoruz. Biz de bu projenin finansmanını temin etmek için çalışmalara da başlamış bulunuyoruz. Bunun için katkı sağlayan başta Cumhurbaşkanımız, Maliye Bakanımız, TBMM eski Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanımıza teşekkür ediyorum. Bu projelerimiz hayata geçtiğinde, az önce bazılarını zikrettiğim Isparta'nın tarihi değerlerinin, doğal güzelliklerinin ve yöresel ürünlerinin ekonomik değeri daha da artacak, insanımızın ekonomik geliri daha da yükselecek” şeklinde konuştu.

“Hava ulaşımı kullanımı da giderek artacak”

Bakan Turhan, yalnızca demir yolu ve kara yolu değil, yanı sıra bölgedeki havalimanı konusunda da gerekli çalışmaları yapmaya devam ettiklerini ileterek şunları kaydetti; “Elbette, hava ulaşımını da ihmal etmedik. Isparta Süleyman Demirel (SD) Havalimanı'nın iç – dış hat gelen yolcu salonunu yenileyerek, Isparta'ya yakışır bir havaalanı kazandırdık. 2 bin 800 olan yolcu trafiği bugünlerde 173 bine çıktı. Bu daha da artacak”.

“Hiç yokken, bugün 367 bin hızlı internet kullanıcısı bulunuyor”

Bakan Turhan ayrıca, hızlı internet kullanımı konusunda sayının ‘Yok' denilecek kadar az olduğu dönemlerden bugüne gelindiğinde 367 bin aboneye ulaşıldığının altını çizerek, “Şehirlerde hızlı internet kullanıcısı hiç yokken, bugün 367 bin hızlı internet kullanıcısı bulunuyor. ‘Nereden nereye geldik' diyebileceğimiz daha birçok hizmeti Isparta'mıza kazandırdık. Isparta, bunu hak ediyor, milletimiz bunu hak ediyoruz. Ama Türkiye'de sahneye bir lider, bir devlet adamı, bir dünya lideri çıktı, milletimizle bu hizmetleri buluşturdu, tanıştı. Biz de onun ekibi olarak, onun belirlediği, gösterdiği vizyonla çalışmalarımıza devam ediyoruz. Çünkü, Isparta Anadolu'muzun mührüdür, mihenk taşıdır. Bu mühre yakışır olanı yapmaya gayret ediyoruz. Bu mühre sahip çıkmak, korumak, yaşatmak, geliştirmek ve ilelebet sahip çıkmak bizin en kutsal vazifemiz” dedi.

“Bu mühür için yeri geldiğinde yol yapıyoruz, ray döşüyoruz, yeri geldiğinde de Barış Pınarı Harekatı gibi, kahramanlarımızla tarihimize altın sayfaları eklemeye devam ediyoruz” şeklinde konuşmasına devam eden Bakan Turhan, “Allah, milletimizden ve kahraman ordumuzdan razı olsun. Bizler, İstiklal mücadelemizi sürdürürken, ülkemize göz diken, milletimize kefen biçenlere fırsat vermedik, vermeyeceğiz. Milletimizin desteği arkamızda olduğu müddetçe, imanla atan kalbimiz olduğu müddetçe bize hiçbir güç bu coğrafyada diz çöktüremez, ezanlarımızı susturamaz, bayrağımızı indirtemez. Yeri geldiğinde de kendi göbeğimizi kendimiz keser, teröristlere ve işbirlikçilerine sahayı dar ederiz. Yeri geldiğinde de masadan diplomatik zaferle kalkmayı da biliriz. Sahayı imar ve inşa ettiğimiz gibi, terör unsurlarından temizlemeye de kararlılıkla devam edeceğiz. Çünkü, bu vatanın bize atalarımızın mirası, evlatlarımızın emaneti olduğunun bilincindeyiz. Masadaki gücümüzü ve haklılığımızı, sahadaki mücadelemiz ve kararlılığımızla tahkim etmeye de kararlıyız. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın” ifadelerini kullandı.

Bakan Turhan son olarak “Göller Ekspresi'nin başta Ispartalılar olmak üzere, ülkemiz adına hayırlara vesile olmasını diliyorum. Bu ve bunun gibi birçok hizmetin hayata geçirilmesinde bize liderlik yapan Cumhurbaşkanımıza ve onun çalışma arkadaşlarına ve ekibine teşekkür ediyorum. Onun ekibinde olmaktan duyduğum gurur ve memnuniyeti de ifade ediyorum” ifadelerine yer verdi

Milletvekilleri istedi, Bakan bilet fiyatında 14 lira indirim yaptırdı

Konuşması sonrasında Bakan Turhan'a hediye takdimi yapılırken, TMBB Başkanvekili Süreyya Sadi Bilgiç sefer fiyatının 64 lira olan bedelinin açıklanmasını istedi. TBMM Başkan Vekili Süreyya Sadi Bilgiç ve Milletvekilleri Recep Özel ile Mehmet Uğur Gökgöz sahneye çıkarak, Bakan Turhan'ın yanına çıkarak, bilet fiyatında indirim istedi. Bakan Turhan yapılan talebi kırmayarak, bilet fiyatını 64 liradan 50 TL'ye düşürdü.

sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur

haber32
haber32
Yorumlar (7)
Ayşe 3 ay önce
Üşenmeden okudum müjde falan göremedim...karatrene sevinin yaZık ....
Kenan 89 3 ay önce
Otobus 60 lira iken tren 50 lira trene çok değil mi? Tren ucuz olmali millet tercih etsin .otobus 6 saate gidiyor.Tren 8 saatte 2 saat fark var. Ayni fiyata kış sezonu otobüsler de gider.Sevinsin ak koyunlar me me
Allah ıspartaya böyle daha çoook haberler versin. 3 ay önce
Hem vAllahi hem billahi ıspartayı bu haberi sonuna kadar hak ediyor.
Bakanım belediye hiç bir işlem yapmıyor 3 ay önce
sayın bakanım;ısparta da kaldırımlar işgaal edilmiş durumda.bu hususu belediyeye yüz kere söyledik.Vatandaşın malı gasp edilmiş durumda.Belediye bu işte sessiz kalıyor hiç bir şey yapmıyor.Lütfen talimat verirseniz gereği yapılsın.Milletin malını millete iade etsinler.Adam kaldırıma inşaat yapmış sayın bakanım.Bu işi çözerseniz siz çözersiniz.
Sayın Bakanım Belediye sessiz kalıyor 3 ay önce
sayın bakanım;ısparta da kaldırımlar işgaal edilmiş durumda.bu hususu belediyeye yüz kere söyledik.Vatandaşın malı gasp edilmiş durumda.Belediye bu işte sessiz kalıyor hiç bir şey yapmıyor.Lütfen talimat verirseniz gereği yapılsın.Milletin malını millete iade etsinler.Adam kaldırıma inşaat yapmış sayın bakanım.Bu işi çözerseniz siz çözersiniz.
- 3 ay önce
11 ay varken 11 yılda bakım ve onarımının yapılması çok ilginç. NOKTA
hüsam 3 ay önce
kapcık nerdesin yorum yok mu buraya????????????????
haber32 haber32
kapalı
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 26 Ocak 2020
İmsak 06:36
Güneş 07:59
Öğle 13:15
İkindi 15:58
Akşam 18:21
Yatsı 19:40
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Fenerbahçe 19 37
3. Başakşehir 19 36
4. Trabzonspor 18 35
5. Alanyaspor 19 35
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 19 24
11. Çaykur Rizespor 18 23
12. Denizlispor 19 22
13. Gençlerbirliği 19 21
14. Konyaspor 18 18
15. Antalyaspor 19 17
16. Kasımpaşa 19 15
17. Ankaragücü 19 13
18. Kayserispor 19 11
Takımlar O P
1. Hatayspor 19 40
2. Erzurum BB 19 34
3. Bursaspor 19 33
4. Keçiörengücü 19 29
5. Akhisar Bld.Spor 19 28
6. Ümraniye 19 28
7. Menemen Belediyespor 19 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 19 27
10. Giresunspor 19 27
11. Balıkesirspor 19 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 19 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 19 17
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 23 67
2. Man City 24 51
3. Leicester City 24 48
4. Chelsea 24 40
5. M. United 24 34
6. Tottenham 24 34
7. Wolverhampton 24 34
8. Sheffield United 24 33
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Burnley 24 30
14. Newcastle 24 30
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 23 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 24 17
Takımlar O P
1. Barcelona 21 43
2. Real Madrid 20 43
3. Sevilla 21 38
4. Atletico Madrid 21 36
5. Valencia 21 34
6. Getafe 20 33
7. Villarreal 21 31
8. Athletic Bilbao 21 31
9. Real Sociedad 20 31
10. Osasuna 21 28
11. Real Betis 20 27
12. Granada 21 27
13. Levante 21 26
14. Deportivo Alaves 21 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Leganés 21 15
20. Espanyol 21 15
Günün Karikatürü Tümü