Isparta’nın en önemli sorunlarının başında gelen “trafik” sorununa neşter vuruluyor.

Sevgili dostlar, öncelikle şehir içi trafiği en çok rahatlatan “Banliyö Treni” işlevine bakalım...

Banliyö treni; kent ile çevresinde işleyen ulaşım treni anlamına gelmektedir. Bu kapsamda kent merkezine yakın günlük gidip-gelme mesafesindeki yerleşim yerlerine ulaşımı sağlamaktır.

Ak Parti Isparta Belediye Başkan Adayı Şükrü Başdeğirmen tarafından açıklanan proje çerçevesinde trafik sorununa 7 alternatif modelle çözüm bulunacak.

Projede; Banliyö treni, trambüs, yeni kavşak ve bulvarlar, yeni çevre yolunun hızlandırılması, akıllı trafik sistemi, yaya koridorlarının oluşturulması ve bisiklet istasyonları gibi alternatif çözümler bulunmakta.

“Isparta-Ray” kenti içi banliyö tren hattı trafikteki sorunu çözecek en önemli alternatif ulaşım modellerinden birisi olacak.

Bu projeye göre mevcut tren hattı kent içi ulaşımda kullanılacak. Başta üniversite, organize sanayi bölgesi, hava limanı ve kara havacılık komutanlığı olmak üzere, yakın çevre köy ve ilçelerle ulaşım banliyö treni ile sağlanacak.

Aynı şekilde mevcut tren garı kent içi ana istasyon olarak kullanılacak. Ve tren garı çevresindeki 60 bin metrekarelik alan vatandaş ve öğrenciler için sosyal yaşam alanı olacak.

Kent içinden hareket edecek olan “Banliyö Treni” iki hat üzerinde sefer gerçekleştirecek…

Birinci hat; mevcut tren hattına ilaveten üniversiteye kadar yeni bir hat oluşturulacak. Bu hattı Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü yapacak.

İkinci hat; mevcut tren hattı kullanılmak suretiyle organize sanayi ve hava limanına kadar olacak.

Üniversite, organize sanayi bölgesi, hava limanı, kara havacılık komutanlığı, Gönen İlçesi ve köyleri…

 Efendim bütün bu yerleşim yerlerine giden servis otobüslerini ve özel araçları kent merkezindeki sıkışık trafikten ve İstanbul yolundan arındırılmasıyla sorunun % 70’i kendiliğinden çözüme kavuşmaktadır zaten.

Sadece organize sanayi bölgesine giden irili-ufaklı 200 personel servis aracını düşünecek olursak, sabah-akşam trafiğin en yoğun olduğu saatlerde 200 otobüs ve minibüsün şehir içi trafiğinden ve İstanbul yolundan arındırılması bile başlı başına bir rahatlama sağlayacaktır.

Aynı şekilde havalimanına, kara havacılık komutanlığına giden özel araçları ve servisleri dikkate alacak olursak kent içi trafikte büyük bir rahatlama olacaktır.

Burada Ak Parti Isparta Belediye Başkan Adayı Şükrü Başdeğirmen’in ön plana çıkardığı önemli bir husus; Banliyö Treni ile destek sağlanacak olan sanayicilerimizin servis gider maliyetlerinden kurtulmasıyla rekabet güçlerinin artacağıdır.

Sevgili dostlar banliyö treni projesi verimli bir projedir; İlave bir yatırıma gerek kalmadan hem kent içi trafik sorunu çözülecek hem de milli ekonomiye katkı sağlanacak.

Şükrü Beyin önemle üzerinde durduğu diğer bir husus

ise; ‘Banliyö Treni’ projesi için çok yüksek maliyetler ihtiyaç olmadığı yönünde.

Şükrü Bey; Heykel ve müzelere ayrılan bütçenin dörtte biri kadar maliyetle ‘Isparta-Ray’ projesinin hayata geçirilebileceğini kaydederek; Eskişehir Vagon Fabrikasında % 100 yerli güneş panelleri ile çalışabilen düşük maliyetli vagonlar üretildiğini söylüyor.

İş bilenin, kılıç kuşananın…

Hakkı teslim edelim…

Kime;

Bu güzel projeyi hazırlayanlara…

Yaşam kalitesini yükseltecek güzel bir proje…

Karar sizin!