Asal Havacılık ve Teknoloji Merkezi AŞ tarafından Süleyman Demirel Havalimanı'na 15 milyon dolara yapılan Türkiye'nin dördüncü hangarı, boyama ünitesiyle faaliyete geçti.

Asal Havacılık Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Dağtekin, hangarda düzenlenen basın toplantısında, yaklaşık 2.5 yıl önce yatırıma başladıkları hangarın boyama ünitesiyle hizmete girdiğini, kısa süre içinde bakım ünitesinin de açılacağını belirtti.

Hangara 15 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyleyen Dağtekin, sadece boyama ünitesinde 60 kişinin çalıştığını belirtti. Önümüzdeki yıldan itibaren ciro beklentilerinin 5 milyon dolar civarında olduğunu aktaran Dağtekin, yatırımlarının devam edeceğini, önümüzdeki 10 yıllık yatırım programının 60 milyon dolara kadar çıkabileceğini kaydetti.

Sivil havacılıkta önemli bir gelişme yaşandığını, havayolu şirketlerinin filolarındaki orta ve büyük gövdeli uçakların sayısında artış olduğunu vurgulayan Dağtekin, havacılığın altyapısı olarak nitelendirilen uçak bakım tesislerinin ise istenilen sayıda ve kapasitede olmadığını söyledi.
Bu yatırımın bir ihtiyaç olduğunu vurgulayan Dağtekin, Türkiye'nin dördüncü hangarını yaptıklarını belirtti. Dağtekin, Türkiye'de hala uçakların boya için yurt dışına gittiğinin altını çizerek, Süleyman Demirel Havalimanı'nda kurulan hangarın sadece iç piyasaya değil, uluslararası boyutta hizmet vereceğini ifade etti. Dağtekin, ''Dünyanın her yerinden Singapur'dan, Güney Amerika'dan, Uzak Doğu ülkelerinden, Körfez Bölgesi'nden uçakları buraya getirip, burada bakımlarını yapacağız'' diye konuştu.

Isparta'ya yapılan yatırımla ülkedeki döviz kaybını da önlemiş olacaklarını anlatan Dağtekin, hem döviz kazandıran bir yatırım yaptıklarını hem de bir teknoloji transferi gerçekleştirdiklerini aktardı.
Hangarın 11 bin metrekare alana sahip ve 22 metre yükseklikte olduğunu söyleyen Dağtekin, aynı anda dört Boeing tipi uçağa servis hizmeti verebileceklerini belirtti. Dağtekin, sahip olunan altyapı ve ileride yapacakları yatırımlarla Isparta'nın bir havacılık merkezi olabileceğini söyledi. Dağtekin, Süleyman Demirel Havalimanı'nın kaliteli bir piste sahip olduğunu ve bunu da kendileri açısından avantaj olarak değerlendirdiklerini dile getirdi.

Tan Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve Asal Havacılık Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Tan da Denizli'de tekstil üzerine yatırımları bulunduğunu, farklı bir şirket kurarak hangara ortak olduklarını bildirdi. Havacılık sektöründe yedek parça üretim çalışmasına da başlayacaklarını dile getiren Tan, şunları söyledi:

''Kara Havacılık Okulu'nun Isparta'ya açılacak olması, Isparta'nın Antalya limanına yakın olması lojistik açıdan önemli. Isparta yatırım yapılmaya müsait bir il. Süleyman Demirel Organize Sanayi Bölgesi'nde yine havacılık sektörünün bir yan kuruluşu olarak yedek parça üretimi projemiz var. Umarım Isparta'ya katkı sağlayan bir firma haline geliriz.''

-BİR DÖNEM BATAKLIKTI, ŞİMDİ PRESTİJ KAZANDIRACAK-

Isparta Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şükrü Başdeğirmen de hangarın Isparta'ya istihdam ve katma değerin dışında ciddi anlamda prestij kazandırdığını ifada etti. Türkiye'nin dördüncü hangarının Isparta'da olduğunu belirten Başdeğirmen, ''Burası yatırım yapılmadan önce bataklıktı, atıldı, şimdi 15 milyon dolarlık prestijli yatırım yapıldı'' dedi.

Hangarda uçakların boya hizmetlerinin yapıldığını ancak zaman içinde teknik bakımlarının da yapılacağını söyleyen Başdeğirmen, Süleyman Demirel Havalimanı'nın da bir avantaj olduğunu anlatarak, ''Burada havalimanı olmasa hangar buraya gelmez, Kara Havacılık Okulu buraya gelmez. Bunlar havalimanının sayesinde. Yapılan hiçbir şeyin kötü tarafı yoktur. Mutlaka zaman içinde çok büyük faydası vardır'' diye konuştu.

Toplantı sonrası boyama ünitesi gezildi.