Isparta’ya açılacak çağrı merkezinde hizmet verecek olan firmanın yetkilileri, personel alımında kesinlikle torpil olmayacağını, işin ciddi olduğunu ve yapabilecek kişilerin seçileceğini açıkladılar. 2 - 3 ay önce Isparta’nın gündemine giren ve Vali Vahdettin Özkan ile AK Parti Isparta Milletvekili ve Plan Bütçe Komisyonu Başkan Vekili Süreyya Sadi Bilgiç'in girişimleri ile süreçleri tamamlanan Çağrı Merkezi ile ilgili kamuoyundaki beklentiler üst düzeye çıktı.

İlk etapta 100 kişinin eğitimle işe alınacağı ve kısa sürede sayının 600'ü bulacağını belirten yetkililer, çağrı merkezinin Şubat 2015'te başlayacağını belirttiler.

Kamuoyunda çağrı merkezine alınacak personelin torpille alınacağı kanaatinin yaygınlaşması üzerine çağrı merkezinde hizmet verecek olan firmanın yetkilileri isimleri açıklamadılar ancak süreç ile ilgili net konuştular.

Firma yetkilileri personel seçiminde kesinlikle torpil olmayacağını belirterek şu açıklamayı yaptılar:

"Çağrı merkezinde verilecek hizmet torpilli insanlarla verilecek hizmet değildir. Konuşmasından, cevabına, iş disiplininden, kültürüne kadar her açıdan önemli bir hizmet verilecek. Saniyeler verilecek hizmet ve hizmet bedelinde önemli bir sektör. Bu nedenle torpilli insanlarla yapılacak bir iş değil. Kesinlikle torpilli isimler alınmayacak. İş - Kur'a başvuru yapan 600 isim üzerinden Türk Telekom'a bağlı ASİST firmasının yetkilileri bağımsız olarak mülakat yapacak ve 100 kişi ilk etapta eğitime alınacak. Eğitimin tamamlanmasının ardından hizmet verilmeye başlanacak. Eğitim 30 gün ile 40 gün arasında bir sürede tamamlanacak.

Daha sonra mülakatlar devam edecek ve her eğitimin sonunda istihdam edilen insan sayısı artacak. Lise, ön lisans ve lisans mezunlarından istihdam sağlanacak. Özürlü kontenjanı da olacak. Vatandaşlarımızdan isteğimiz çağrı merkezine personel alımında torpilin olmayacağı, kesinlikle istenilen özelliklerin bulunmasının göz önüne alınacağıdır. Söylentilere, dedikodulara inanmasınlar. Bu sektörde yapılacak hatalarda büyük cezalar söz konusu. İstenilen özelliklerde olmayan, eğitime cevap vermeyecek personel alımı kesinlikle olmaz." Firma yetkilileri hedeflerinin 1 yıl içinde 1000'in üzerinde personel istihdam etmek olduğunu, bunun da verilecek hizmetin kalitesine bağlı olduğunu belirttiler.