banner121

Çelik 'Sektör Tarihin En İyi Yılını Yaşadı'

Isparta'da gül üreticilerine 2012 yılında kilogram başına verilen 3,16 liranın bugüne kadar verilen en yüksek fiyat olduğu bildirildi.

Isparta 16.01.2013, 07:06 30.11.-0001, 00:00
Çelik 'Sektör Tarihin En İyi Yılını Yaşadı'
banner123

Isparta'da gül üreticilerine 2012 yılında kilogram başına verilen 3,16 liranın bugüne kadar verilen en yüksek fiyat olduğu bildirildi.

Gülbirlik Genel Müdürü Hasan Çelik, Gülbirlik'in üreticiden satın aldığı gül çiçeğini fabrikalarında işleyerek gül yağı, gül konkreti ve gül suyu ürettiğini, satış gerçekleştirildiğini belirtti. Çelik, ayrıca ayrıca kozmetik ve gıda ürünleri kullanılarak üretilen gül orijinli kozmetik ve gıda ürünlerin en iyi şekilde pazarlandığını, bunlardan elde edilen geliri de üretici ortaklarına en iyi şekilde yansıttıklarını söyledi.

Gül üretiminin sadece Isparta ve çevresinde yapıldığını vurgulayan Çelik, Isparta'da yaklaşık 20 bin dekarlık alanda üretilen gül çiçeğinin hasat döneminin 45 gün olduğunu kaydetti.

Gül çiçeği rekoltesinin yılda 6 bin ton ile 7 bin 500 ton arasında değiştiğine değinen Çelik, üretilen gülün başta GÜLBİRLİK olmak üzere diğer özel firmalar tarafından satın alınıp fabrikalarda işlendiğini, daha sonra ise gül yağı ve diğer ürünlere dönüştürülerek ihraç edildiğini belirtti.

GÜLÜN KİLOSUNA 2011'DE 2,25 LİRA, 2012'DE 3,16 LİRA VERİLDİ
GÜLBİRLİK olarak 2012 yılında üreticiden bin 500 ton gül çiçeği aldıklarına dikkati çeken Çelik, gül çiçeklerinin işlenmesinden 200 kilogram gül yağı ve 1 ton civarında gül konkreti ürettiklerini dile getirdi.


Geçen yıl işlenen ürünlerden 6,5 milyon lira gelir elde edildiğini ifade eden Çelik, şöyle konuştu:
"2011'de gül çiçeğine kilogram başına 2,25 lira verilmişti. Bu fiyat gülcülük tarihinde üreticiye verilen en yüksek fiyattı. Ancak 2012'de 2011 yılına göre yaklaşık yüzde 40'lık artışla üreticimize kilogram başına 3,16 lira verilmesini kararlaştırdık. Daha sonra elde ettiğimiz 6,5 milyon liralık geliri, birlik masraflarını düştükten sonra üreticimize dağıttık. Gülcülük sektörünün tarihine bakacak olursak, 2012'de üreticiye kilogram başına ödenen fiyat, geçmiş yıllara göre en yüksek orandan yapıldı."
Çelik, GÜLBİRLİK'in bugün 20 büyük müşterisinin bulunduğunu anlatarak, gül yağı ile kozmetik ürünleri Fransa başta olmak üzere, Amerika, Kanada, İngiltere, Japonya, İsviçre, Birleşik Arap Emirlikleri, Hindistan ve Katar'a ihraç ettiklerini kaydetti.

"2012 gülün ekonomik olarak zirveye çıktığı yıl oldu"Gülün çok kırılgan, nazik ve kıymetli bir ürün olduğuna dikkati çeken Çelik, şöyle devam etti: "Diğer tarımsal faaliyetlerle karşılaştırıldığında 2012, gülün ekonomik olarak zirveye çıktığı yıl oldu. Ama gülün hak ettiği noktayı koruyabilmesi, biz ve bizim gibi üretici olan ortaklarımızın elinde. Bahçelerde, gül toplarken üreticilerin parmaklarına batan dikenden çıkan kan rengi, Avrupa piyasalarında işlendikten sonra aynı rengi almak suretiyle kadınların dudaklarında ruj, parmaklarında oje oluyor. Bu insanlar birbirine muhtaç. Bu yönüyle bakıldığında gül önemli bir mana ifade ediyor" dedi.

Türkiye'nin gül sektöründeki liderliğini korumasının herkesin omuz omuza vermesi ile mümkün olacağını vurgulayan Çelik, "Aynı gemide yolculuk yapıyoruz. Gülün geleceğini riske atacak fevri davranış ve tutumlardan kaçınmak gerekiyor. Bugünden ziyade yarını ve geleceği düşünmek gerekir. Gülbirlik bugüne kadar sektörde denge unsuru oldu, bundan sonra da bu görevini sürdürecektir" diye konuştu.

Çelik, şunları kaydetti: "Gülbirlik üretici köylü ortaklarımızın el emeği ve alın teri ile kurulmuş ve faaliyetini sürdüren bir kooperatiftir. Aynı zamanda bugünyada ve Türkiye'de nadir yetişen bir ürün olan gül çiçeği, dolayısıyla gül yağı, gül konkreti ve gül suyu gibi ürünleriyle sektörel bazda bakıldığında ülkemizi bugünya ölçeğinde liderliğe taşımıştır. Diğer taraftan kurduğu Rosense şirketinin faaliyet alanına giren gül orijinli kozmetik, parfümeri ve gıda ürünleri ile köylerdeki üretici ortaklarımızın alın terini, el emeğini, gönül zenginliğini, dostluğunu ve sevgisini milletimize sunuyoruz. Bu itibarla GÜLBİRLİK veya Rosense, sadece üretici ortaklarımızın değil, belki tüm Ispartalı'nın, hatta tüm Türkiye'nin öz malıdır, milli ürünü ve milli bir markasıdır diye düşünüyoruz. Dolayısıyla bu ürüne ve markaya sahip çıkmak her birimizin görevi olmalıdır" dedi.

haber32
haber32
Yorumlar (1)
Ayşe SÜTÇÜ 7 yıl önce
Gül reçeline lokumuna pancar şekeri yerine glikoz katarak sahte tatlandırma metodu ile nereye varmayı düşünüyorsunuz.Yeterki satışlar patlasın ne yediğimiz i önemli değil.Besihanelerde böyle değilmi?
haber32 haber32
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 22 Ocak 2020
İmsak 06:37
Güneş 08:02
Öğle 13:14
İkindi 15:54
Akşam 18:17
Yatsı 19:36
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Başakşehir 18 36
3. Trabzonspor 18 35
4. Fenerbahçe 18 34
5. Alanyaspor 18 32
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 18 24
11. Çaykur Rizespor 18 23
12. Denizlispor 18 22
13. Gençlerbirliği 18 18
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 18 15
16. Antalyaspor 18 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 18 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Erzurum BB 18 31
3. Bursaspor 18 30
4. Akhisar Bld.Spor 18 28
5. Keçiörengücü 18 28
6. Ümraniye 18 28
7. Menemen Belediyespor 18 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 18 24
10. Balıkesirspor 18 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 18 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 18 16
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 22 64
2. Man City 24 51
3. Leicester City 23 45
4. Chelsea 24 40
5. M. United 23 34
6. Wolverhampton 23 34
7. Sheffield United 24 33
8. Tottenham 23 31
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Newcastle 24 30
14. Burnley 23 27
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 22 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 23 17
Takımlar O P
1. Barcelona 20 43
2. Real Madrid 20 43
3. Atletico Madrid 20 35
4. Sevilla 20 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 20 31
7. Valencia 20 31
8. Athletic Bilbao 20 30
9. Villarreal 20 28
10. Granada 20 27
11. Real Betis 20 27
12. Levante 20 26
13. Osasuna 20 25
14. Deportivo Alaves 20 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 20 14
Günün Karikatürü Tümü