banner121

Çevre Düzeni Planı ve 2025 Bilmecesi

Isparta 04.05.2015, 06:57 30.11.-0001, 00:00
Çevre Düzeni Planı ve 2025 Bilmecesi
Uzun süredir beklenen, ancak onaylandığından kamuoyunun dahi  haberdar  olmadığı (!) ve Isparta’nın bugünü ve yarını için bir ‘mihenk taşı’ niteliğindeki “ANTALYA-BURDUR-ISPARTA PLANLAMA BÖLGESİ 1/100.000 ÖLÇEKLİ ÇEVRE DÜZENİ PLANI” 23 Mart 2015 tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylandı ve sessizce yürürlüğe konuldu.

*Planda Dereboğazı ve Konya Yolu’yla ilgili olarak ek bir düzenlemeye rastlanmamıştır

*Isparta il bütününde oto yolların, köy yollarının ve şehirlerarası bağlantı yollarının güzergâhlarında bir değişiklik önerisi görülemediği gibi, yeni çevre yolunun güzergâhı da tartışmalıdır.

* Planda, Son yıllarda çok tartışılan “hızlı tren”güzergâhının Bakanlıkça bile hâlâ netleştirilmemişken, planda Burdur merkezi üzerinden Antalya’ya uzanması gibi bir plan yapılmıştır.

*“Planla Isparta kırsalı ve köyleri yok sayılmıştır”

*“Plana göre herhalde bazı ilçeler belediyelikten çıkmış”

 “Plana göre Isparta içme ve kullanma suyu ASAT’a bağlanmıştır”

Kısacası : “Plan birçok itiraza ve eksikliklerine rağmen Bakanlıkça kabul edilmiştir”

Bu plan gerçekte ne kadar yeterlidir? Isparta’nın gelecek 10 yılına cevap verecek nitelikte midir? Isparta’yı yakın çevresindeki Antalya gibi önemli bir il konumuna taşıyıp, hak ettiği yere getirebilecek midir? Batı Akdeniz’in güller ve göller şehri Isparta’yı ekonomisi, sanayisi ve ulaşımı gelişmiş, tercih edilebilir ve yaşanabilir bir il konumuna taşıyabilecek midir?

Bu konuları Süleyman Demirel Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nde öğretim üyesi ve aynı zamanda Şehir Plancıları Odası Isparta İl Temsilci Yardımcısı olan Doç. Dr. Erkan Polat, arkadaşımız Atila Kurtul’a değerlendirdi.

- Atila Kurtul, (A.K) : Sayın Hocam, planda, son yıllarda sıkça tartışılan yolların durumuyla ilgili ne söyleyebilirsiniz?

Son yıllarda çok tartışılan “hızlı tren” güzergâhının Bakanlıkça bile hâlâ netleştirilmemişken, planda Burdur merkezi üzerinden Antalya’ya uzanması gibi bir plan yapılmıştır. Burdur’un merkezinden geçen hat, batı yönünde de ikinci bir hatla geliştirilmişken Isparta için herhangi bir demiryolu düzenlemesi yoktur.

Planda Dereboğazı Yolu’yla ya da Konya Yolu’yla ilgili olarak ek bir düzenleme yapılmamış olup, iller arasındaki tüm karayolları “birinci derece yol” olarak gösterilmiştir. Bu gösterimde yolların kaç şeritli ve kaç metre genişliğinde oldukları ile ilgili hiçbir bilgiye rastlanamadığı gibi, bunu destekler biçimde plan hükümlerinde karayolu güzergâhlarının şematik olduğu, bu kullanım kararlarının işlerlik kazanabilmesi için de ilgili kurumlarca, yatırım programına alınmasının gerekli olduğu belirtilerek top Karayolları Genel Müdürlüğü’ne atılmıştır. Dolayısıyla da hem Isparta’yı Konya’ya hem de Antalya’ya bağlayan herhangi bir duble yol yapımı gibi ekstra bir bilgiye rastlanamamıştır.



Burdur’dan Geçen Öneri Demir Yolu Güzergâhı

Isparta il bütününde oto yolların, köy yollarının ve şehirlerarası bağlantı yollarının güzergâhlarında bir değişiklik önerisi görülemediği gibi, yeni çevre yolunun güzergâhı da tartışmalıdır. Planda yer alan yeni ve öneri yol güzergâhının (çevre yolu mu, şehirlerarası yol mu, kentiçi bölgesel dağıtıcı yol mu net değil) bahsedildiği gibi sadece Ankara-İstanbul Yolu ile doğuda Konya-Eğirdir Yolunu bağlama amacı gütmediği, esasen Ankara-İstanbul Yolu ile doğuda Antalya Yolunu birbirine bağladığı açıkça görülmektedir.



Çevre Yolunun Kentteki Konumu

Böyle bir durumda kuzey-güney bağlantısını sağlayan bu yol (İstanbul, Ankara, Afyon, Konya, İzmir, Kayseri vb. kentlerden Antalya’ya) Isparta’yı “by-pass ederek” şehrin dışarısından geçirilmiştir. Bunun sosyal, ekonomik, ticari, endüstriyel, tarımsal, mekânsal vb. etkileri düşünülmeden sadece bir çevre yolu yapma amacı güdüldüğü görülmektedir.

Ankara-İstanbul Yolu’nu, Antalya’ya bağlaması düşünülen bu yolun genişliğinin ve kapasitesinin de ne kadar olduğu bilinmemekle birlikte, fiilen aslında iki çevre yolu güzergâhı önerilmiştir. Bu yolların Eğirdir Yolu’na ve Antalya Yolu’na iki farklı noktadan bağlanarak şehirlerarası bir yolda yakın mesafeli iki kavşak oluşturması trafik güvenliği açısından da sıkıntı yaratacaktır.

Bozanönü’nden Savköy’e uzanan bu yolun, Sav yerleşmesini bölerek ikiye ayırması ve Antalya yoluna paralel olarak ikinci bir aks yaratması da Savköy açısından olumsuz bir durumdur. Bunun yaratacağı mülkiyet, altyapı, ulaşım sorunları yanı sıra gereksiz inşaat maliyetleri de ortaya çıkaracaktır. Üstelik Sav’da yer alan Isparta için önemli Mermer Sanayi tesislerinin bölünmesi ve Isparta için son dönemlerde tartışılan dere yatağının kirliliği açısından daha da ciddi sorunlar yaratacağı aşikârdır.

Yine yol güzergâhı geçirilirken ne Yazısöğüt’ten geçen diğer yollara, ne orman sınırlarına, ne tarımsal kullanımlara, ne de eğime ve topoğrafik yapıya bakılmadan yol güzergâhının geçirildiği görülmektedir. Ayrıca, bu yol güzergâhının, neden buradan geçirildiği ile ilgili hiçbir teknik detay ve açıklama, plan raporlarında da bulunmamaktadır.

Yine, Isparta-Konya Duble Yolu ve Isparta-Antalya Duble Yolu güzergâhları da plana işlenmemiş ya da doğru teknikle ve genişlikte çizilmemiş görünmektedir. Ayrıca mevcutta stabilize veya kalitesi düşük olan ancak trafik yoğunluğu yüksek olan birçok güzergâh da planda doğru biçimde ele alınmamış durumdadır.

Onaylı ÇDP’de Çevre Yolunun Eğirdir Yolu’nu ve Sav’ı Bölmesi



(Yarın 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Planında İl Merkezinin, Köy ve Belediyelerin Geleceği)

Akdeniz
haber32
haber32
Yorumlar (5)
0 6 yıl önce
hızlı tren burdur üzerinden iki farklı güzergahtan antalyaya iniyot ve çok virajlı.Şakir Aksözün kanal32 programında Ispartadan Süha adında bir işadamı haritalar üzerinde hızlı treni ISpartadan Antalyaya bir tünel bir köprü ile indirmişti gerçekçiydi
0 6 yıl önce
Isparta için yeni bir şey değil,12 yıldır bundan farklı bir muamele görmedik ki.Türkiye'de kendi ile ilgili alınan bir karar da fikri sorulmayan , istekleri dikkate alınmayan tek il Isparta Artık bunlara sandıkta bir ders vermenin zamanı geldi..:))
0 6 yıl önce
Ulaştırma Bakanı Isparta'ya geliyor. Bu konuda herhalde söyleyecek bir şeyleri vardır..
0 6 yıl önce
Ispartanın siyasetçisi ıspartayı düşünmez . Kendini ve yakınlarını düşünür. Dışardan bakanlar gariban ilimizi eskiden beri torpilli bilir. Merkezini yapılan ticaret merkezi bir bina hep siyasetin kirli haset işlerine kurban edilir.
0 6 yıl önce
Ispartaya gelip yol yaptık yol! deseler elleri patlayıncaya kadar alkışlayacak saf ıspartalılar var. insaf yahu
haber32 haber32
-1°
sisli
Günün Anketi Tümü
Siz Yada Ailenizden biri Covid19 Virüsüne Yakalandınız mı?
Namaz Vakti 16 Ocak 2021
İmsak 06:39
Güneş 08:05
Öğle 13:12
İkindi 15:48
Akşam 18:10
Yatsı 19:30
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 17 35
2. Fenerbahçe 17 35
3. Galatasaray 17 33
4. Gaziantep FK 17 31
5. Alanyaspor 18 30
6. Hatayspor 17 28
7. Karagümrük 18 27
8. Trabzonspor 17 26
9. Antalyaspor 18 24
10. Konyaspor 17 22
11. Sivasspor 17 22
12. Başakşehir 17 22
13. Kasımpaşa 17 22
14. Malatyaspor 17 21
15. Rizespor 17 21
16. Göztepe 17 19
17. Gençlerbirliği 18 19
18. Kayserispor 17 16
19. Ankaragücü 17 15
20. Denizlispor 17 14
21. Erzurumspor 18 13
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 17 31
6. Tuzlaspor 17 30
7. Ankara Keçiörengücü 17 28
8. Altınordu 17 28
9. Bursaspor 17 27
10. Bandırmaspor 17 24
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 17 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 17 9
18. Eskişehirspor 17 3
Takımlar O P
1. M. United 17 36
2. Liverpool 17 33
3. Man City 16 32
4. Leicester City 17 32
5. Everton 17 32
6. Tottenham 17 30
7. Southampton 17 29
8. Aston Villa 15 26
9. Chelsea 17 26
10. West Ham 17 26
11. Arsenal 18 24
12. Leeds United 17 23
13. Crystal Palace 18 23
14. Wolverhampton 18 22
15. Newcastle 17 19
16. Burnley 16 16
17. Brighton 18 14
18. Fulham 16 12
19. West Bromwich 17 8
20. Sheffield United 18 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 16 41
2. Real Madrid 18 37
3. Barcelona 18 34
4. Villarreal 18 32
5. Real Sociedad 19 30
6. Sevilla 17 30
7. Granada 18 27
8. Celta de Vigo 18 23
9. Cádiz 18 23
10. Real Betis 18 23
11. Levante 17 21
12. Athletic Bilbao 18 21
13. Getafe 17 20
14. Valencia 18 19
15. Eibar 18 19
16. Deportivo Alaves 18 18
17. Real Valladolid 18 18
18. Elche 16 16
19. Osasuna 18 15
20. Huesca 18 12
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@