Devlet hizmetleri ile ilgili vatandaşların yaşadıkları sorunları çözmek amacıyla başlatılan ‘Açık Kapı’ projesi Isparta’da başlıyor. Açık Kapı için Isparta Valiliği içinde oluşturulan birime vatandaşlar sorunlarını yüz yüze aktarma imkanına sahip olacak.  
 
İçişleri Bakanlığının 15 ilde pilot uygulama olarak başlattığı ‘Açık Kapı’ Projesinin 81 ile yayılması amacıyla başlatılan çalışmada Isparta’da yerini aldı. Isparta’da çeşitli kurumlardan projede görev alacak personele eğitimleri verildi. Isparta Valiliği içinde yeri hazırlanan ‘Açık Kapı’ projesinin açılışının önümüzde günlerde yapılması planlanıyor. Vatandaşların çeşitli iş ve hizmetlerle ilgili yaşadıkları sorunlarda başvuru yapabilecekleri Açık Kapı’ya vatandaşlar direkt giderek yüz yüze sözlü yada yazılı olarak sorunlarını ve şikayetlerini iletebilecekler. Açık Kapı gelen şikayet ve taleplerle ilgili çalışma yaparak vatandaşa dönüş yapacak. 
 
İçişleri Bakanlığının vatandaş odaklı hizmetlerinden biri olan Açık Kapı Projesi Isparta’da başlatılıyor. Çeşitli kurumlardan Açık Kapı projesinde görev alacak personele eğitimler verildi. Projenin yürütülmesi için Isparta Valiliği içinde bir merkez oluşturuldu. Açık Kapı hem devletin hem de milletin açık kapısı olarak çalışacak.
Devletin işleyişini daha etkin bir hale getirebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek, 327 adet kalemde vatandaşa yardımcı olmak için hazırlanan Açık Kapı Projesine, 15 vilayette pilot olarak başlamıştı.

Proje ile ilgili daha önce bakanlıktan yapılan açıklamalarda şunlara yer verilmişti. “Bakanlığımızca 180 Günlük Eylem Planı doğrultusunda 81 il valiliğinde ve tüm kaymakamlıklarda kamu hizmetlerine kolay erişiminin sağlanması, vatandaş başvurularının hiçbir boşluğa mahal vermeden hızlı bir şekilde sonuçlandırılması, kamu hizmetlerinin sunumunda memnuniyetin arttırılması maksadıyla Açık Kapı Projesi hayata geçiriliyor.


Proje için Strateji Geliştirme Başkanlığınca tüm valiliklerde uygulanacak kurumsal kavram ve uygulama standartları belirlenmiş olup, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’nca da başvuruların elektronik ortamda kaydedilip ilgili birimlere yönlendirileceği, başvuru sahibinin sürece ilişkin SMS yoluyla bilgilendirileceği, merkezden de takip edilebilecek, politikalar ve yeni hizmet sunum yöntemleri oluşturmak üzere, veri tabanındaki bilgilerin kullanılması suretiyle raporlamalar yapmaya olanak sağlayan bir yazılım geliştirilmektedir.


Projenin Hedefi
• Toplumda kamu hizmetlerini sunanlarla vatandaş arasındaki karşılıklı iletişim ve güveni arttırmak,
• Vatandaş talep ve beklentilerinin toplanmasını ve oluşturulacak politikalara esas olmak üzere anlamlandırılmasını sağlamak.
• Kronikleşmiş sorunlara çözümler üretebilmek.
BAŞVURU KATEGORİLERİ

  1. Valilik Hizmetleri 
  2.  Emniyet ve Güvenlik Hizmetleri
  3.  Yerel Yönetimler
  4.  Yardımlar ve Sosyal Hizmetler 
  5.  Çalışma ve Sosyal Güvenlik
  6.  Çevre ve Şehircilik 
  7.  Din Hizmetleri
  8.  Eğitim
  9.  Ekonomi Ve Sanayi 
  10.  Enerji 
  11.  Gıda, Tarım ve Hayvancılık 
  12.  Tapu ve Kadastro 
  13.  Kültür ve Turizm
  14.  Orman ve Su İşleri 
  15.  Sağlık
  16.  Gençlik ve Spor 

AÇIK KAPI BAŞVURU ŞEKİLLERİ

  1. Açık Kapı bankolarına vatandaşlar tarafından sözlü ve yazılı olarak,
  2. www.acikkapi.gov.tr internet sitesinden elektronik olarak ( “T.C. Kimlik No, Adınız, Soyadınız, Anne Kızlık Soyadı ilk ve son harfi ve Cep Telefonu” bilgileri girilerek)

Açık kapı görev alınana giren iş ve işlemlerin etkin ve verimli bir şekilde yürütmek için başvuruları en geç 7 iş günü içerisinde cevaplandırılacak. Başvurunun kaydedildiği, irtibat görevlisine yönlendirildiği ve cevaplandırıldığı aşamalarda başvuru sahibine SMS ile bilgi verilecektir.