Isparta-Burdur arasındaki ‘Dostluk Yolu Projesi’ duble yol çalışmaları hummalı bir şekilde devam ediyor.

Türkiye genelinde karayolu ve demiryolu ulaşımı, baraj, gölet ve konut gibi birçok önemli projeye imza atan Erk İnşaat Anonim Şirketi tarafından yürütülen dostluk yolu projesinin fiziki olarak %30’luk kısmı bitirildi.

2018 yılı Haziran ayında başlayan ve yaklaşık 250 milyon liraya mal olacak olan projenin 2020 yılı Aralık ayında bitirilmesi hedeflenmektedir.

Proje bitirildiğinde Burdur-Afyon Devlet Yoluna ulaşım 14 kilometreye düşecektir.

Isparta-Burdur Dostluk Yolu Projesi hakkında bilgiler veren Erk İnşaat A.Ş. Şantiye Yetkilisi İnşaat Mühendisi Erdem İşlek, projenin fiziki gerçekleşmenin %30’luk kısmının bitirildiğini belirterek şunları söyledi; “Çok şükür çalışmalarımız planladığımız şekilde devam ediyor. Isparta İl sınırı içerisinde kalan 9 kilometrelik kısımda hafriyat çalışmalarının %90’nı, sanat yapılarının ise %60’lık kısmı tamamlanmış durumdayız.

Burdur İl sınırı içerisinde kalan 5 kilometrelik kısımda ise, 330 adet heyelan önleyici fora kazık çalışmaları devam etmekte olup, ayrıca gidiş-geliş olmak üzere toplamı 471 metre olan iki ayrı viyadük geçişinin etüt çalışmaları bitirildi ve 2020 yılında inşaatına başlanacak” dedi.

Çift şerit duble yol olarak devam eden çalışmaların 2020 Aralık ayı itibariyle bitirilmesinin hedeflendiğini ifade eden İşlek; “Yolun 30 metre platform genişliği var. Yol kenarında kalan tarım arazilerine belirli noktalarda koyduğumuz alt geçişlerle ulaşımları sağlanıyor. Ayrıca Gölcük Tabiat Parkı yolu ile birlikte, Yakaören ve Gelincik Köy girişleri vatandaşın en rahat kullanabileceği şekilde konforlu ve güvenli kavşaklar ile planlanmış durumdadır. Şuan için çalışmalarımıza hiçbir vatandaşımızı mağdur etmeden devam ediyoruz. Bu doğrultuda en ince ayrıntısına kadar planlayarak çalışıyoruz. 

Dediğim gibi çok şükür çalışmalar şuana kadar planladığımız şeklide gidiyor. İnşallah bu şeklîde devam eder ve projeyi zamanında bitirerek halkımızın hizmetine sunarız” diye konuştu.

Projenin teknik detayları ile ilgili olarak bilgi veren İşlek; “Projemizde; 6 adet farklı seviyeli ve hem zemin kavşak, gidiş-geliş olmak üzere yan yana 2 adet viyadük, çok sayıda hidrolik amaçlı menfezler, araç ve hayvan geçişlerinin sağlanması için yeterli sayıda alt geçitler bulunmaktadır.”  diye konuştu./ İbrahim DEMİRAYAK