Türkiye'de 90, Isparta'da 17 yıllık deneyimi bulunan TED Koleji, ana sınıfıtan 12.sınıfa kadar MEB Talim Terbiye Kurulu'nca onaylı ingilizce öğretim programı, ciddi sınavlara tabi tutulduktan sonra göreve başlatılan öğretmen kadrosu ile en büyük ve ödüllü eğitim kampüsü ile öne çıkıyor.

Ayakları toprağa değen öğrenciler ve ana kucağı eğitim binası

Merhum Şevket Demirel'in bire bir ilgilendiği TED Isparta Koleji Eğitim Kampüsü'nün ana kucağı şeklindeki projesi, Mimarı Mehmet Alper'e 'en iyi eğitim kampüsü projesi ödülü' kazandırdı. 

İngilizce öğretiminde başarılı olan tek milli model

TED'de ingilizce öğretim modeli, Türkiye markası olarka öne çıkıyor. TED'de yabancı dil eğitimi drama yöntemi, konuşma yöntemi, iyi dinleme yöntemi ve günlük yöntemlerle öğretiliyor.

TED'İ ÖNE ÇIKARAN UNSURLAR
    
1) Isparta'nın en büyük ve ödüllü tek kampüsüne sahip.
2) Öğretmenleri ciddi sınavlara tabi tutularak seçiliyor.
3) İngilizce öğretiminde Türkiye'nin markası.

TED Isparta Koleji, 2017-2018 Eğitim ve Öğretim Yılı'na ana sınıfları ve 1.sınıflarda oryantasyon (uyum süreci) eğitimi ile başladı. 18 Eylül Pazartesi gününden itibaren de 2017-2018 Eğitim ve Öğretim Yılı resmen başlamış olacak. TED Kurucu Temsilcisi Mustafa Fikir Çobaner ile TED Genel Koordinatörü Hayrettin Bilge, yeni sezon öncesinde kurumun öne çıkan yönlerini Akdeniz ile paylaştı. Türkiye'de 90, Isparta'da 17 yıllık deneyime sahip olan TED Isparta Koleji, ciddi sınavlara tabi tutularak seçilen öğretmen kadrosu, ingilizce öğretiminde başarılı olmuş tek Türk modeli ile Isparta'nın en büyük ve ödüllü tek kampüsüne sahip olması ile ön plana çıkıyor. 

Isparta'nın en büyük ve ödüllü tek kampüsüne sahip...

TED Genel Koordinatörü Hayrettin Bilge, Isparta Koleji Kampüsü'nün eğitim amaçlı olarak planlandığını ve inşa edildiğini anlattı. Bilge, şöyle konuştu:

"TED Isparta Koleji'nin binası ödüllü bir kampüs. Mimarımız Mehmet Alper bey yaptığı bu eserle Isparta'ya büyük katkı sağladı. Eğitimle ilgili bir çok tadilatlar oldu. Çok katlı olmaması, 40 dönüm üzerine yayın olması eğitim amaçlılığını ortaya koyuyor. Eğitim projesi dalında Türkiye'de en iyi proje seçildi. Kullanılımına bakıldığında anaokulumuz zemin katta. Alttan ısıtmadır. Çocuklarımız kafalarını ya da vücutlarını kalorifer peteklerine vurmaması için alttan ısıtma tercih edilmiştir. Geniş bir yapıya sahiptir. Merdivenlerde öğrencilerimiz kaybolmamaktadır. Çok yukarı katlarda öğrenciler aşağıya ininceye kadar tenefüs bitiyor. Hemen direk bahçeye çıkabiliyor. Diğer bölümlerde de spor salonundan 3D teknoloji sınıfına kadar rahat, ışıklı sınıflar konuşlandırılmıştır. Yemekhane bodrum kat veya en üst katta değil, manzaralı çocuklar yemek yerken mutlu olduğu bir yapıya sahip. 

Labaratuarlarımız yasal olarak 1-2  olması gerekirken, biz de 5 tane var. Okulumuz bahçesinde çok çeşitli meyve ağaçları ve süs bitkileri var. Öğrencilerimiz meyve ve çiçeklenme zamanını bizzet görüyor ve yaşayor. Türkiye'nin sayılı profesörlerinden Sinan Canan, '10 dakika yürüyen bir öğrencinin beynini çok daha iyi çalıştığını ve öğrenmenin daha kolay olduğunu' söylüyor. 10 dakika yürüyen bir öğrencinin daha iyi öğrendiği iddia ediliyor. TED Koleji'nde bu mümkün.

ANA KUCAĞI

TED Kurucu Temsilcisi Mustafa Fikri Çobaner de projenin 2 önemli unsuru olduğunun altını çizdi. Okulun 'ana kucağını' andırdığını, çocukların toprağa ayaklarının değmesinin amaçlandığını belirten Çobaner, şöyle dedi:

"Mimarımız bu projeyi şekillendirirken okulu ana kucağı gibi düşündü. İkinci bir unsur çocukların ayağı toprağa değecek. Buradan hareket edildi. Ana kucağı şeklinde olması, aydınlık olması, koridorların çok geniş olması özellikle planlandı. Çok soğuk havalarda çocuklar koridorlarda oyun oynayabilsin diye koridorlar büyük düşünüldü. Baharda bahçede çimenler üzerinde, ağaçların altında güzel vakit geçirebilmeleri burada mümkün."

Türkiye'de 90 Isparta'da 17 yıllık deneyim...

TED Kurucu Temsilcisi Çobaner, 17 yıllık süreçte Isparta eğitimine çok önemli katkılar sunduklarının altını çizdi. TED'in SDÜ'ye hoca getirilmesi için kurulduğunu hatırlatan Çobaner, şöyle devam etti: 

"Prof. Dr. Sayın Çakmakçı ve dönemin Valisi Sayın Dokuzoğlu'nun girişimleriyle üniversiteye hoca temin edebilmek için o günkü şartlarda kurulmuş bir kolejiz. 17 yıl evvel 36 öğrenciyle açılmış bir okuluz. O günden bugüne çok güzel şeyler yapıldı. Eğitim adına güzel işler yapıldı. Bugünlere geldik. Çeşitli sıkıntılar çekildi ama aşılarak bugünlere geldik. Biz Isparta eğitimine çok önemli katkılar sağlıyoruz. Isparta'nın adını ulusal sıralara soktuk. Şöyle ki 2010-2011'de Türkiye genelinde 24'ncü olduk. Tesadüf dediler.

Ertesi yıl 35. olduk. Ertesi yıl 84. olduk. İlk 100 okul arasında 3 sene kaldık. Isparta eğitimine ciddi katkılarımız var. Yetiştirdiğimiz çok ciddi, başarılı öğrencilerimiz var. Hem liselere hem üniversitelere çok iyi öğrenciler yetiştirdik. Bununla da gurur duyuyoruz.

AKADEMİK BAŞARIDA ZİRVEDEYİZ

TED Genel Koordinatörü Bilgi de akademik başarıya dikkat çekerek şöyle konuştu:

"Akademik başarıda da zirvedeyiz. TED Isparta Koleji olarak TEOG ortalamasını inceleyebilirsiniz. Zirvedeyiz. LYS'de yüzde 90 yerleştirme var. 4 öğrencimiz kendi isteğiyle tercih yapmadı. Okul birincimiz sayısalda il birincisiydi. Hacettepe Tıp İngilizce'ye 23.sırada yerleşti. Bu gurur verici bir olay. Hacettepe'nin rektörü ve doktoru TED'li. O öğrencimize özel numalarını verdiler. Hacettepe'ye 23.sırada giren çocuk TED Isparta mezunu. Ne kadar güzel bir şey. Bu okulların eseri. 

Öğretmenleri ciddi sınavlara tabi tutularak seçiliyor

TED Kurucu Temsilcisi Çobaner, öğretmen kadrosu belirlenirken ince elenip-sık dokunduğuna dikkat çekti. TED'de torpille asla öğretmen olunamayacağını belirten Çobener, şu açıklamayı yaptı:

"Benim kardeşim de olsanız, oğlum da olsanız burada öğretmenlik yapmanız mümkün değil. İlla gidecek TED Genel Merkezi'nin sınavını kazanacak. Torpil ile öğretmen alma kesinlikle yok. Buraya öğretmenler gelir CV alırız. İhtiyaç olursa Genel Merkeze göndeririz. Orada sınav yaparlar. Onlar alacağımız öğretmeni söylerler.

Hayrettin Bilge de öğretmen alımı yapılırken kameralı sistemu uygulandığını belirterek  "Ben de bu sınav komisyonlarında görev aldım. Sınavlarda kameralar açıktık. Adaylar gelir, kamera açılır ve sınava tabi tutulur. En az 45 dakika her alanda sınava tabi tutulur. Bir öğretmen her alanda genel kültüre sahip olmak zorunda. 'Ben bilmiyorum' olmaz" dedi.

İngilizce öğretiminde Türkiye'nin markası

TED'i ön plana çıkaran en önemli unsurların başında ingilizce öğretim sistemi geliyor. Genel Koordinatör Hayrettin Bilge, TED'i farklı kılan sistemi şöyle anlattı:

"Yabancı dil eğitimi küçük yaşta başlamak zorunda. Kurum kültürü ile bir sistem ile öğretilmeli. Türk Eğitim Derneği'nin yabancı dil öğretim programı okul öncesinden 12.sınıfa kadar bir bütünlük içerisinde, Talim Terbiye Kurulu'nca onaylanmıştır. Bu bir sistem. Drama yöntemiyle öğretiyoruz. Türkiye Osmanlı İmparatorluğu'nda Tazminattan bugüne kadar yabancı dili öğretmeye çalıştı, başaramadı. Hep yabancı misyoner okulları başarılı oldu. Ta ki 1928'de Ulu Önder Atatürk'ün TED'i kurması ve okullarımızı açmasıyla yabancı dil öğretimi çözüme kavuştu. Yabancı dil eğitimi TED'lerde drama yöntemi, konuşma yöntemi, iyi dinleme yöntemi ve günlük yöntemlerle öğretiliyor. 

YABANCILAR İNANAMADILAR

Okulumuz lisemizin öğrenci değişim projesi oldu. Polonya ve İsviçre'ye gittik. Öğrencilerimizin sunumunu ağızları açık izlediler. 'Nerede bu dili öğrettiniz' diye sordular. 
Fizik ile ilgili yurt dışı gezisine gidildiğinde öğrencilerimize 'ingilizce tercümen eşliğinde mi sunum yapmak istersiniz' diye sordular. Bizim öğrencilerimiz çeviri için tercüman istemediler. Tamamı ingilizce sunumu yaptılar." 

3.SINIF ÖĞRENCİSİ AİLESİNİ AVRUPA'DA GEZDİRDİ

Kurucu Temsilcisi Çobaner de ingilizce öğretiminin başarısını şu örnekle anlattı:

"İlkokul 3.sınıf bir öğrenci, ingilizce bilmeyen ailesini Avrupa gezisinde bir hafta idare ediyor. İlkokul 3.sınıf öğrencisi bunu yapıyor. Çok önemli bir şey."

Anasınıflarında ingilizceden-satranca kadar her dersin ayrı bir branş öğretmeni var

TED Koordinatörü Bilge, önemli bir ayrıntıyı da şöyle paylaştı:

"Bizim okullarımızdaki sistem şudur; Milli Eğitim Bakanlığı atama yönetmeliğinde öğretmenler hangi okul mezunuysa bizimki de öyledir. Yükseköğrenimi bitirmiş, eğitim fakültesinin ilgili bölümünü bitirmiş, formasyonu olan öğretmenler derse girirler. Bizim okul öncesi eğitimde tüm branş öğretmenlerimiz üniversite mezunudur."