Eglantine ortaklarından Barış Gümüş, geçen yıl 30 Mart sabahı 5 mağazayı aynı anda açarak Isparta’da sessiz bir ticari devrim yaptıklarını belirterek, ilk yılda büyük işlere imza attıklarını bildirdi. Gümüş, “2. yıl hedefimiz ulusal marketlerin, dağıtıcıların tedarikçisi olan bir mağaza inşa etmek'' dedi.

1 yıl önce kurulan ve geçtiğimiz süreçte önemli başarılara imza atan Eglantine, önceki gün 1. yaşını kutladı. Çok sayıda davetlinin katıldığı ve Doğa Park’ta gerçekleşen kutlamada Eglantine ortaklarından Barış Gümüş, önemli açıklamalarda bulundu. Bu süre içerisinde herkesin çok emek verdiğini ve Isparta’ya ihtiyacı olan Avrupa Birliği standartlarında bir marka inşa etmeye çalıştıklarını belirten Gümüş, ''Bu süreçte de başarılı olduğumuzu düşünüyoruz. 1 yıllık çalışma sonunda artık Avrupa Birliği standartlarında AB normlarına uygun ve AB kurumları tarafından onaylanmış ve artık önümüzdeki yıl göreceksiniz Avrupa’nın farklı vilayetlerinde, ülkelerinde satılan bir Eglantine inşa edeceğiz. Bize sadece çalışma ve iş arkadaşlarımız destek olmadı. Isparta halkının tamamı bize destek çıktı. Biz gördük ki böyle bir beklenti zaten sahada varmış ve bu beklentinin karşılığında bir marka inşa etmiş ve ortaya koymuş olduk'' dedi.

BAKANLIKTAN MİKRO ÖLÇEKLİ İŞLETMELERDEN BU ÖDÜLÜ ALAN TEK FİRMA OLDUK

Isparta'da doğduklarını ancak Ankara ve İstanbul'a genel müdürlük açtıklarını bildiren Gümüş, şöyle devam etti, ''Yerel bir marka olarak doğduklarını ancak Bir yılda çok zor işler yaptık. Çevrenize baktığınızda bu kadar kısa zamanda bu kadar ses getiren işler yapmak kolay değildir. Eglantine olarak Bilim ve Sanayi Bakanlığı’nın düzenlediği Türkiye’nin Verimlilik Ödüllerine projemize anlatarak girdik. Bu projeye girerken insanlar bunun zor ve karşımızda büyük firmalar olduğunu söylemelerine rağmen, bizim çok iyi bir hikâyemiz ve markamız olduğu iddiasıyla projemizi verdik. Bakanlıktan mikro ölçekli işletmelerden bu ödülü alan tek firma olduk. Isparta’da da bu ödülü alan tek firmayız. Bunun arkasından Ankara Genel Müdürlüğümüzü açtık. Orada 2 sistemi işletime soktuk. Bunlardan bir tanesi satış sistemini takip edeceğimiz bir sistem. Diğeri de internet üzerinden satış faaliyetlerimizi yürüten bir sistem kurduk. Orada Sultan Gündüz isminde çok kıymetli bir hocamız var. Şuan girişimcilik modeli üzerinde Türkiye’de yaklaşık 150 kişiye ulaştık. Bu yaklaşık 3,5 aylık dilimdedir. 2015 hedefi 750 girişimci ile bu işi yürütmektedir. 2023 hedefi 3 bin sabit, aktif, çalışan girişimci ile Avon ile Oriflame’ya milli bir refleks olarak ortaya koymak ve sürdürülebilir hale getirmektir.

TÜM BÖLGELERDEKİ ECZA VE KOZMETİK MARKETLERİNE ULAŞMAK İSTİYORUZ

İstanbul Genel Müdürlüğü’nü Beşiktaş Şişli’de kurduk. Burada hem konsept mağazamız hem de genel müdürlüğümüz var. Bunun yanında orada saha ekibi kurduk. Saha ekibimiz de ulusal marketler, zincir market ve mağazalar, ecza ve kozmetik depoları üzerinden başta İstanbul, Ankara, İzmir, Doğu Karadeniz sonra İç Anadolu daha sonra da Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu Bölgelerindeki tüm ecza ve kozmetik marketlerine ulaşmayı amaçlıyoruz. Bizler burada otururken her gün yeni noktalarda Eglantine ürünleri satılmaya başlıyor. Şuan ortalama günlük 2-3 yeni mağazada ürünlerimizi satmaya başlıyoruz. Bu tırmanacak. İstanbul Genel Müdürlüğümüz bu faaliyetleri sürdürüyor. Türkiye’nin en büyük kozmetik zincir marketlerle görüşmeler devam ediyor. Bunlardan sonuç alacağımızı düşünüyoruz.

BİZE HAYAL DEDİKLERİ OLAYI BAŞARDIK

Bunların içinden en önemli projelerden birisi bu hayaldir bu işin peşine düşmeyin dedikleri bir işti. Bu da Türk Hava Yolları. Onlarla tedarikçi olma noktasında çok mücadele ettik. Şuan THY’nin sanal platformdaki satışı shopmiles’te Eglantine’nin tüm ürünleri satılmakta. Biz sadece burada satmak için projeyi yürütmedik, THY’nin uçak içi satışlarında ve duty free’lerde bu ürünlerin satılmasının alt yapısını oluşturduk. We Are From Turkey diye bir projeleri var. Bu projeyle ilgili görüşüyoruz. Bu yıl içinde mutlaka THY yeni satış kanallarında uçak içlerinde ve duty free’lerde satışlara başlayacağız.  Nargurme firması ile görüşme yaptık. THY’den büyük bir ekiple Mayıs ayında Isparta’ya gelecekler. Hem We Are projesinin tanıtımı yapılacak hem de bir şenlik düzenlemek istiyorlar. İnşallah Mayıs’ta gül sezonunda bu şenliği gerçekleştireceğiz. Aynı zamanda bizden beklentileri sivil toplum örgütleri ve özelikle ITSO’nun desteğiyle büyük bir şenlik halinde İstanbul ve Ankara’dan çok kıymetli insanların katılımıyla Isparta gülü ve kozmetik ürünlerimizi herkese tanıtmak istiyorlar. Bu konuda ITSO ile görüşmeye başladık.

ISPARTA'DA KURAL KOYUCU BİZ OLDUK

2014 yılının 30 Mart’ında Isparta’da sessiz bir ticari devrim yaptık. Yerel seçim günüydü o gün sabah 08.30’da 5 mağazayı aynı anda açıp Isparta tarihinde bir ilke imza attık. Bu hiçbir sektörde yaşanmış bir hadisedir. Bunları yaparken neden 5 mağaza 1-2 değil dediler. Biz bu işe gelirken bir şey kafamıza koymuştuk. Oyunun kurallarını yeniden koyacaktık ve kural koyucu biz olacaktık. Kural koyucu olmak için tüketicinin her noktada size ulaşabileceği mağazalarının olması gerekiyordu. Ve hakimiyet oluşturmanız gerekiyordu. Çok şükür bunu yaptık. Isparta’da 6’ıncı mağazamız 22 metrelik alanda Centrum Garden’da açılacak.

2. YIL HEDEF ULUSLARARASI MAĞAZALARA TEDARİKÇİ OLAN BİR MAĞAZA İNŞA ETMEK

İkinci yılda temel hedefimiz daha çok ihracat yapabilen ve Türkiye’de daha fazla noktada tüketiciye ulaşabilen özellikle de ulusal marketlerin, dağıtıcıların tedarikçisi olan bir mağaza inşa etmek. Isparta 5-6 mağazacılık yapmakla bu işler olmaz. ITSO’daki bir organizasyonda Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Osman Ayık davet edildi. Proje şuydu; Isparta, Antalya’ya ço yakın. Orada çok otel var. Otellerde satılan ve ikram edilen ürünleri Isparta gül ürünlerinden yapabilir miyiz projesiydi. Isparta’da gelen başkana sunum yaptı. Osman bey 3 hafta sonra bu işin Eglantine ile olacağına karar verdiler. Kendi otellerine sipariş verdiler. İlk etapta 100 bin tane ürünle Antalya’ya da bu konuda hizmet eder konuma geldik. Diğer otellerle de görüşüyoruz. Biz oraya otelin ismiyle girmiyoruz. Eglantine markasını koyuyoruz.