banner121

Eski Özel İdare Binası Yıkılınca Yapılacak Proje

Eski Özel İdare Binası İçin Merve Kuyu bir proje hazırlayıp, İl Genel Meclisi Başkanlığına Sundu.

Isparta 29.04.2011, 10:19 30.11.-0001, 00:00
Eski Özel İdare Binası Yıkılınca Yapılacak Proje
banner123

İL GENEL MECLİS BAŞKANLIĞINA, ISPARTA

Eski İl Özel İdare Binası konum olarak kent merkezinin en önemli parsellerinden birinde yer almaktadır. Bu bağlamda geç kalınmış bir konu olarak, uzun süredir atıl durumda bulunan yapının yıkılarak yeni yapılacak yapının biran önce kent yaşamına dahil edilmesi çabası önemlidir. Tarafınızdan gösterilen takdir edilecek bu çaba, kamu yararı açısından herkes tarafından desteklenmeli ve en kısa zamanda sonuca ulaştırılmalıdır.

  Bunun yanında bu süreçte bir başka önemli adım, özellikle katılımcılık esaslı yönetişim anlayışıyla ,ortak akıl oluşturma metodunun seçilmesidir. Her planlama bazı kesimleri memnun ederken, bazı kesimleri rahatsız edecektir. Önemli olan yöneticilerin bu durumu kamu kurallarını ve haklarını ön planda tutarak dengelemesidir. Bu bağlamda seçmiş olduğunuz yöntem bu ve bundan sonra üretilecek kamuya ait referans yapılar için örnek teşkil edecektir.

Mimarlar Odası olarak, kent ve kentli için önem arzeden bu konuda, bu çalışmaya öncü olan İl Genel Meclisi’nin yaklaşımını örnek bir tavır olarak takdirle karşıladığımızı ve aynı bakış açısının proje üretim sürecinde de devam ettirilmesini beklediğimizi ve bu sürecin her aşamasında memnuniyetle katkı vereceğimizi belirtmek isteriz.

KONUYA İLİŞKİN ÖNERİLERİMİZ:
Yeni yapılacak yapının fonksiyonu belirlenirken çıkış noktası kentin;
• Ekonomik
• Estetik
• Teknolojik
• Sosyal
• Kültürel
verilerini esas alan ihtiyaçlara cevap verebilmek olmalıdır.

Bu bağlamda; parselin konumu, büyüklüğü ve imar şartları değerlendirildiğinde yapmış olduğumuz çıkarımlar sonucu yapının fonksiyonu için önerilerimiz şu şekildedir:


Parsel kent merkezinin ticari anlamda en hareketli, yüksek değerli bölgesidir. Yeni yapının ticari anlamda getirisi yüksek olacaktır. Özellikle zemin katı dışa açılan ticari faaliyetleri konu alan yüksek m2 li ofisler için değerlendirilmelidir. Asma katlı tek katta galerili sistemler öngörülebilir. Küçük bölümlemelere gidilmemesi önerilir.

 

Üst katlar Isparta iş dünyasının en çok ihtiyaç duyduğu, belirli uzmanlık alanındaki meslek gruplarına hizmet edebilecek “Modern Ofis Yapısı/ Ofis Residence” kurgusunu barındıracak şekilde tasarlanabilir. Özellikle iç galeri sistemiyle kurgulanarak, içten çalışan ancak dışa cephe veren bu ofislerin m2 si esnek yapıda değişebilir bölme elemanlarıyla düşünülmesi önerilir.
Alt katlardaki özel kullanım alanları düşünülünce, yapının çatı katında manzara değerine sahip, yeme-içme dinlenme gruplarına hizmet edebilecek “Modern Ofis Yapısı/ Ofis Residence” kurgusunu barındıracak şekilde tasarlanabilir.

Özellikle iç galeri sistemiyle kurgulanarak, içten çalışan ancak dışa cephe veren bu ofislerin m2 si esnek yapıda değişebilir bölme elemanlarıyla düşünülmesi önerilir.

Alt katlardaki özel kullanım alanları düşünülünce, yapının çatı katında manzara değerine sahip, yeme-içme dinlenme fonksiyonları taşıyan cafe, restaurant tarzı bir tasarım yapılarak, yapı kamunun serbest kullanımına açılması önerilir.

Zemin altı özellikle kot farkı da değerlendirilerek katlı otopark olarak düşünülmelidir. Isparta’nın mevcut otopark sorunu düşünülünce, yapının çevreye getireceği araç kapasitesi artışının etkisi dolayısıyla, parselin çapraz köşesi imar planındaki katlı otopark olarak ayrılmış

olan parselde göz önüne alınarak, bu veriyle beraber kurgulanması önerilir.
Teknolojik imkanlar kullanılarak modern hayatın insan hayatına sağladığı kolaylıklar mimari,  statik, elektrik ve mekanik sistemde kullanılarak, gelişen teknolojiye uygun, modern mimari karakterde bir yapı tasarlanması önerilir.

Yapı tasarlanırken ilk adımda dikkat edilmesi gereken kriterler aşağıda sayılmakla beraber, birinci adımda fonksiyon, ikinci adımda  ihtiyaç programı kesinleştikten sonra, yapı projesi için daha kapsamlı analiz yaparak, kriterler önem sırasına göre detaylandırılmalıdır.

- Parselin kent merkezinin ticari anlamda en hareketli yüksek değerli bölgesi olması yapının içe ve dışa çalışma sistemini belirleyecek önemli bir veridir.

olan parselde göz önüne alınarak, bu veriyle beraber kurgulanması önerilir.
Teknolojik imkanlar kullanılarak modern hayatın insan hayatına sağladığı kolaylıklar mimari,  statik, elektrik ve mekanik sistemde kullanılarak, gelişen teknolojiye uygun, modern mimari karakterde bir yapı tasarlanması önerilir.
 

Yapı tasarlanırken ilk adımda dikkat edilmesi gereken kriterler aşağıda sayılmakla beraber, birinci adımda fonksiyon, ikinci adımda  ihtiyaç programı kesinleştikten sonra, yapı projesi için daha kapsamlı analiz yaparak, kriterler önem sırasına göre detaylandırılmalıdır.
- Parselin kent merkezinin ticari anlamda en hareketli yüksek değerli bölgesi olması yapının içe ve dışa çalışma sistemini belirleyecek önemli bir veridir.

- Kaymakkapı meydanına açılan iki önemli cepheye sahip olması dolayısıyla yapının mimari karakterinin meydanın tanımına katkıda bulunmasına dikkat edilmelidir. Yapı bulunduğu yerin siluetini çok önemli derecede etkileyecektir.
 

- Karşı parselde tarihi cami yapısının varlığı cephe karakterini etkileyecek bir veridir.
- Belediye Kültür Merkezinin varlığı, Otel Isparta’nın varlığı, ITKM binasının varlığı (inşası devam etmekte), Tuhafiyeciler Sitesinin varlığı, Belediye İşhanının varlığı  göz ardı edilmemesi gereken verilerdir.

Önerilerimizin çalışmanıza katkı sağlamasını diler, konuya emek veren herkese saygılarımı sunarım.

Z. Merve KUYU
Yüksek Mimar
Isparta Mimarlar Odası Başkanı

haber32
haber32
Yorumlar (2)
MAHMUT 9 yıl önce
Bence en ekonomik estetik ve teknolojik olmasını istiyorsak, o binayı yıkıp yerine yesil alan bir park ve altınada oluyorsa bir otopark yapmak en iyisi. Heryer bina beton yığını, oldu yaw. En mimari ve mühendislik harikası bunu yapabilmektir.
fikriye bakırcı 9 yıl önce
bence özel idare binası yıkılıp yerine yeniden bina yapmak yerine şehiriçinde trafik yoğunluğu açısından problem olan otobüs durakları olarak yapılmalı.çünkü otobüs durakları yolun ortasında ve trafik özellikle mesai saatlerinde çok sıkışık oluyor.ıspartanın her yeri bina zaten diğer şehirlerde olduğu gibi (örn.balıkesir gibi) otobüslerin yolcu indirip bindirecekleri geniş bir alana ihtiyaç vardır.
haber32 haber32
-2°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 26 Ocak 2020
İmsak 06:36
Güneş 07:59
Öğle 13:15
İkindi 15:58
Akşam 18:21
Yatsı 19:40
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Fenerbahçe 19 37
3. Başakşehir 19 36
4. Trabzonspor 18 35
5. Alanyaspor 19 35
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 19 24
11. Çaykur Rizespor 18 23
12. Denizlispor 18 22
13. Gençlerbirliği 19 21
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 19 15
16. Antalyaspor 18 14
17. Ankaragücü 19 13
18. Kayserispor 19 11
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Bursaspor 19 33
3. Erzurum BB 18 31
4. Keçiörengücü 19 29
5. Akhisar Bld.Spor 19 28
6. Ümraniye 19 28
7. Menemen Belediyespor 18 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 19 27
10. Giresunspor 19 27
11. Balıkesirspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 19 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 19 17
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 23 67
2. Man City 24 51
3. Leicester City 24 48
4. Chelsea 24 40
5. M. United 24 34
6. Tottenham 24 34
7. Wolverhampton 24 34
8. Sheffield United 24 33
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Burnley 24 30
14. Newcastle 24 30
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 23 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 24 17
Takımlar O P
1. Barcelona 21 43
2. Real Madrid 20 43
3. Sevilla 21 38
4. Atletico Madrid 20 35
5. Valencia 21 34
6. Getafe 20 33
7. Villarreal 21 31
8. Athletic Bilbao 21 31
9. Real Sociedad 20 31
10. Osasuna 21 28
11. Real Betis 20 27
12. Granada 21 27
13. Levante 21 26
14. Deportivo Alaves 21 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Espanyol 21 15
20. Leganés 20 14
Günün Karikatürü Tümü