haber32
banner77
25 Mart 2013 Pazartesi 11:21
Esnaf Tepkili Polis Ceza Kesecek
haber32

 

Isparta Valiliğin 7 Mart 2013 tarihinde aldığı kararla; Isparta il sınırları içerisinde kamu kurum ve kuruluşları, alışveriş merkezleri, akaryakıt istasyonları, kuyumcular, döviz büroları, organize sanayi siteleri, küçük sanayi siteleri, tahsilât büroları ve şubelerine kamera takılmasını zorunlu kılan 2013/2 sayılı kararı esnaf tarafından tepki ile karşılandı.
 
Bazı Esnaflar yapılacak bu uygulama için verilen zaman aralığının dar olduğunu belirtirken, bazı esnaflar ise işin maliyetini kimin karşılayacağını sordu?
 
KAMERA TAKTIRMAYANA CEZA
Bazı esnaflar Valiliğin aldığı kararda bizim yaptığımız iştigal konusunu kapsamıyor derken Polis’in işletmelere Kabahatler Kanunu çerçevesinde ceza keseriz dediği iddia edildi. Bazı esnaflar ilgili kararın çok muğlâk olmasından şikâyet etti. Valiliğin aldığı kararda kamera zorunluluğu olan işletmeler sayılmış ve benzeri işletmeler olarak muğlak bir ifade olmasını eleştirdi.
 
MALİYETİ KİM KARŞILAYACAK?
Valiliğin aldığı karar’da Güvenlik Sisteminin kurulmasında ortaya çıkacak maliyetin işletme tarafından karşılanması Esnafları şimdiden kara kara düşündürmeye başladı. Kamu kurum ve kuruluşlarından yapılacak masraflar ise ilgili kurumun bütçesinden karşılanacak.
 
Son Güncelleme: 00.00.0000 00:00
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
gamlı baykuş 2013-03-25 12:07:14

ne yazıkki bu yazıyı emnmiyetteki arkadaşlar yanlış anlamış olmalı ki bütün esnafı dolaşıp bir kağıt imzalatmaya başladılar...iki ay sonra denetleme yapılacak olursa ve eksik bulunursa ceza kesme yatkilerinin olduğunu esnafa garip bir uslüple söylemeye başladılar...bu iş polisin yapması gereken bir iştir..yani illaki bizi koruyacaksa her sokağın başına bir tane mobese koymalı ve bunu kendi bütçesinden yapmalı..esnaf zaten zor günler yaşıyor...böyle zamanlarda onlara bu konuda yüklenmek doğru bir davranış değildir...ben zaten aldığım benzinden içtiğim sigaraya kadar verdiğim vergilerle zaten beni koruması için gereken bütçeyi zaten veriyorum...yapmak zorunda zaten..vali beye de çok büyük sitemim var..önüne gelen her öneriyi bizleri düşünmeden ve çok boyutlu düşünmeden karara bağlıyor..bu konuda esnafa sorma gereği bile duymuyor..sanki parasını kendi ödüyor..aynı zamanda 3 kameralı sistemin maliyetini esnafa söyleyerek hem kendilerini hemde emniyeti zan altında bırakıyor..çok değil bir kaç gün sonra kapı altında çeşitli firmaların reklam broşürleri dolaşmaya başlar...

Avatar
özetle 2013-03-25 13:12:25

Bu kararın ilkini Avni Coş aydın valisiyken aldı. sonra adana valisi oldu, orada da aynısını yaptı. Coş bu arada Ispartalı. neyse gelelim ceza konusuna. Kabahatler kanunu 32. madde der ki 2013 yılı için ceza miktarı 182 TL dir. Vali bey birde Belediye başkanı adayı olacak lafları var. Esnaftan ne kadar destek alabilir bu durumda. Ispartadan ev almıştı ıspartada yaşamak için birde. Şaşırtıcı bir durum. Bu işin gönüllü olarak yaptırılmasını isterdik. Böyle polis zoruyla değil. kamera takmanında kanuni altyaısı mevcut değil tam olarak. Kişi suç işlese ve ben görmedim o kamerayı uyarı yoktu dese gizli kayıta giriyor ve delil olmuyor. ilk önce kanun düzeltilmeli.

Avatar
filim 2013-03-25 17:39:03

Merak ediyorum Vali bey ilim şehri diye hangi ülkelere gidiyor. Hangi parayla gidiyor. Biraz az harcayıp mobese yapsınlar bence.

Avatar
alex 2013-03-25 21:10:17

kımse cepınden para cıkmayacak bu zamanda yarın güvenlik vergisi alınırsa sasmayın beyler beleş devri bitti

Avatar
KANUNCULARA 2013-03-26 00:09:17

ESNAFIN İŞİ ZOOOR,İŞLER KESATKEN BİRDE KAMERA İŞ YERLAERİNDE BİLGİSAYARBİLE YOK KİM VERECEK PARASINI SN.VALİ.

Avatar
ömür 2013-03-26 07:05:12

mecburiyet olmasa bile imkanı olanların taktırması şart bence.Ben 3 yıl önce taktırmıştım, çok memmunum,öyle zamanlarda işime yarıyorki inanın değeri parayla ölçülmez.

Sponsorlu Bağlantılar haber32 haber32
Isparta zayi kayıp ilanlarınız için 0246 223 67 06 Ehliyet, öğrenci kimliği kayıp ilanı vermek için Isparta Express Gazetesi