Hatice Özdemir - ''Corci'' ismiyle tanınan ünlü makyör Yavuz Birsel, beyazperdede film karakterlerinin oyunculuğu kadar etkili olan makyajı yaparken kullanılan malzemenin önemine işaret ederek, ''Aksi takdirde dönüşü olmayan sonuçlar ortaya çıkabilir'' dedi.
Beyaz perdede gencecik bir film yıldızını, yaşlı bir bireye dönüştüren, dünyanın en güzel kadınını yüzüne bakılamayacak kadar çirkinleştirebilen makyaj ustaları, oyuncular kadar önemli bir rol üstleniyor.
Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Sinema Kulübü tarafından düzenlenen film şenliği etkinlikleri için Isparta'ya gelen ''Corci'' ismiyle tanınan ünlü makyaj uzmanı Yavuz Birsel, oyuncuların ellerinde, yüzlerinde ya da vücutlarının çeşitli bölgelerinde oluşan ve izleyicilerin gerçek gibi algıladığı yaraların sırlarını Anadolu Ajansı'na anlattı.
Bir filmde oyuncunun rolünün benimsenmesinde, oyuncunun becerisi kadar olayı anlatan unsurların da önemli olduğunu belirten Birsel, ''mutfak kısmında çalışanlar'' diye tanımladığı makyöz ve makyörlere büyük görev düştüğünü söyledi. Makyajın doğru kullanılmamasının filme güveni azaltacağını vurgulayan Birsel, özellikle yaraları canlandırmak isteyen makyaj uzmanlarının tıp dünyasıyla ortak çalışması gerektiğini bildirdi.
Bir makyaj uzmanının yanık olunca ciltte nasıl bir görüntü oluşabileceğini çok iyi bilmesi gerektiğini ifade eden Birsel, ''Yanığın ne şekilde, hangi sürede olduğu iyi hesaplanmalı. Vücut çok yanmıştır, ama üç ay sonra o yanık izi farklı bir şekil alır. Makyaj uzmanı bunu da iyi hesaplamalı, bu aşamaları iyi işlemeli'' dedi.

-Yaralar, protez üzerinde işleniyor-

Yavuz Birsel, bir filme başlamadan önce senaryoyu alıp, incelediğini anlattı. Hangi karaktere ne gibi işlemler yapacaklarını değerlendirip, üzerinde çalıştıklarını söyleyen Birsel, gerçeğini yapmadan önce oyuncuyla prova yaptıklarını kaydetti.
Birsel, senaryoya göre oluşacak yara izlerini belirledikten sonra yaptıkları işleri de şöyle anlattı:
''Oyuncunun yüzünde bir yara oluşacaksa özel malzemelerle yüz kalıbı alınır. Protez kalıp bizde kalır ve oyuncu ile işimiz kalmaz. Protez üzerinde tıbbi kaynaklardan da yararlanarak ne yapılacaksa yara ya da iz modelini yaparız. Üzerine soğuk ya da sıcak, yine bir özel malzeme döküp, protezin kalıcılığını sağlarız ve protezi oyuncunun yüzüne monte ederiz. Bu şekilde yüzde doğal yanık, yara ya da herhangi bir iz olarak görüntüleriz. Tabii ışıklandırma ve kamera açıları da önemlidir.''
Genç bir oyuncunun yaşlandırılması konusunda da önce senaryoya göre oyuncunun ne ölçüde yaşlandırılması gerektiğini araştırdıklarını söyleyen Birsel, makyajda seçtikleri renk tonlamaları ile oyuncunun yüzünü yorgun bir hale getirebildiklerini ifade etti.
Oyuncuyu gölge oyunlarıyla da yaşlandırdıklarını anlatan Birsel, ''Bize verilen renkleri en iyi şekilde değerlendiriyoruz, tonlamalara özen gösteriyoruz'' dedi.

-''Yanlış uygulamadan dolayı gözünü acilde açan oyuncular da oluyor''-

Sinemada makyaj kadar kullanılan malzemenin de önemli olduğunu kaydeden Yavuz Birsel, oyuncuların ciltlerinde kullanılan malzemelerin özenle seçilmesi gerektiğini vurguladı.
Aksi takdirde ''dönüşü olmayan sonuçların ortaya çıkabileceğine'' dikkati çeken Birsel, ''Bu işin şakası olmaz. Bilmediğiniz bir malzemeden başınıza iş açarsınız. Yıllar evvel bir arkadaşımız, sanatçı bir ablamıza yaşlılık makyajı yapmıştı. Kullandığı malzemenin ne olduğunu bilmediği ve sanayi tipi bir ürün kullandığı için, sanatçı ablamız gözünü acil serviste açtı. Çünkü yüzündeki malzemeyi sökemediler'' dedi.
Birsel, böyle hataların yapılmaması için işin ehline bırakılması gerektiğini sözlerine ekledi.