Gazi Sosyal Bilimler Lisesi aldığı TÜBİTAK desteği ile TÜBİTAK 4006 Fuarı sergilemesi yaptı. Düzenlenen bilim fuarına Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Hacı İbrahim Berkil, İl Milli Eğitim Şube Müdürü Mehmet Emin Yalçın, Teftiş Kurulu Başkanı, Okul Müdürleri ve diğer okulların öğrencileri katıldı.

Proje açılış töreninde proje danışmanı öğretmenler okul idaresince hazırlanan plaket ile ödüllendirilirken, öğrencilere de birer katılım belgesi verildi. ‘’Toplumda bilim denildiği zaman akla fizik, kimya, biyoloji gibi alanlar geliyor. İlla ilaç yapmak ya da yeni bir madde, yeni bir yakıt bulmak, yeni bir enerji kaynağı bulmak gelmemeli. Bilim bu değildir. Bilim temel bilimlerin içinde edebiyat, tarih ve coğrafya vardır. Sosyal Bilimler Lisesi olarak bizim bilim ağırlığımız tarih, coğrafya ve edebiyat alanındadır. Bu yüzden bu alanda da bilim olduğunu, bunun da bilim alanı olduğunu tanıtmak için fuarda sosyal projelere daha çok ağırlık verdik’’ açıklamasında bulunan Gazi Sosyal Bilimler Lisesi Müdürü Lokman Kaplan yapılan çalışmalar üzerine yaptığı açıklamasını şu sözlerle sürdürdü:’’ TÜBİTAK’ın her yıl düzenlediği Bilim Fuarı önceki yıllarda da yapılıyordu. Ancak, sadece 25 içerik vardı ve denetlenmiyordu. Bu yüzden önceki yıllarda basına olumsuz proje örnekleri yansıdı. Bunun sonucunda bu yıl TÜBİTAK fuara çıkacak olan bütün projeleri öncesinden bir ön denetimden geçirdi. Projelerimiz iki defa denetimden geçti ve TÜBİTAK’ın bütün olur maillerini aldıktan sonra fuarı organize etmekte kullandığımız parayı hesabımıza gönderdi. Biz de bu parayı kullanarak;  hem okulumuzu, hem de TÜBİTAK’ı tanıtmak maksadıyla fuarı düzenledik. Katılımda minimum 20 proje olması gerekiyor. Bunların tamamı TÜBİTAK’ın ön denetiminden geçiyor. Bu projede amaç içerik değil, bu projelerden araba yapılmayacak, bu projelerden atom parçalanmayacak, nükleer enerji ya da bir ilaç yapılmayacak. Burada sadece bir lise öğrencisi bilimsel proje nasıl yapılır, nelere dikkat edilir, bilimsel projede amaç ve yöntem nedir bunları öğrenecek. Üniversiteye, akademik eğitime gittiği zaman bu tecrübesini bilim yönünde kullanacak. Bilime karşı merak uyandıracak, ortaya eser koyacak, eser karşılığında dönüt alacak. Olumlu dönüt ödül olacak ve bunun daha iyisini yapmak yönünde ödül öğrenciye teşvik olacak. Öğrenci bunun çok zor olmadığını, yapılabilir olduğunu, ütopik olmadığını görecek. İçerik çok önemli değil. Bizim için içerikten daha önemli, öncelikli beklediğimiz bunun nasıl yapıldığını öğrencilerimizin öğrenmesi. Geçen yıl ki bölge koordinatörünün bize anlattığı özetle şudur: ‘’On bin, yüz bin proje yapılıyor. Bu altın aramak gibi. Yüz bin tane projeyi tararız içinden belki bir tane çalışma çıkar. Ama o bir taneyi bulmak için yüz bini taramak gerekiyor. Bu nedenle ne kadar çok olursa içinde bir tane yakalama şansımız olur. İleride belki dünyanın yönünü değiştirebilecek bir fikir çıkma ihtimali olabilir. Burada yüz bin öğrenci beyin fırtınası yapmış oluyor. Bu bir fırsat, yüz binde bir ışık çıkabilir. Bu da değerlendirilmesi gereken bir yönü. TÜBİTAK’ın bu yola çıkarken amacı da bu.’’ Okulumuzu gelecek yıl tercih edecek olan ortaokul öğrencileri yoğun ilgi gösteriyor. Çünkü gelecek yıl eğitim alacakları liseleri bu şekilde tanıma fırsatı yakaladılar. Bu nedenle okulumuz adına iyi bir tanıtım çalışması da oldu aynı zamanda. ‘’
AB Erasmus Plus Best Teachers-Best Students Projesi ile çalışmalar içerisinde yer alan ve dikkat çekici bilgi veren Gazi Sosyal Bilimler Lisesi İngilizce Öğretmeni Fatih Ermez, ‘’Bu projemize ek olarak, önümüzdeki sene düşündüğümüz projemiz için Ankara’daki Sosyal Bilimler Üniversite ile görüştük ve onlarla bir protokol oluşturduk. Bu protokol kapsamında önümüzdeki sene öğrencilerimizin gelecekteki mesleklerine yönlendirmek amacı ile geçerliliği ve güvenilirliği %75’in üzerinde olan bir program hazırlamak istiyoruz. Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi rektör ve akademisyenleri ile bu konuyu görüşüp, projemizi kendilerine anlattık. Akademik bilgi, teknik ve materyal olarak her türlü desteği vereceklerini söylediler. Önümüzdeki yıl projemizi ortaklaşa hazırlayacağız. Amacımız gençleri geleceğe daha iyi hazırlamak ve kendi istekleri ile mutlaka ama mutlaka mutlu olacakları bir mesleği seçmelerini sağlamak. Ortaya çıkaracağımız projede fikri çıktı olması gerekiyor. Bu fikri çıktının ise, tüm ulus bazında kullanılabilir ve geçerli olması gerekiyor. Fikri çıktı olmadığı zaman her hangi bir işe yarar proje değildir. Gençler ne kadar mutlu olur, ne kadar istedikleri meslekte çalışırlarsa, yaratıcılığa, inovasyona bağlı verimlilikleri de daha üst seviyede olacaktır’’ dedi.
Tören sonrası, okul bahçesinde sergilenen , Sümer ve Altay Destanlarındaki  dinlerin ayak izleri,Kültürümüzdeki Zenginlik İzleri,Sınıfta Tek Başına,Matematik Alanında Çalışma Yapmış Müslüman Bilim Adamları,Siz Hâlâ Burçlara İnanıyor Musunuz?,Suyun Da Sonu Var,Fomo Sendromu ve Toplumsal Etkileri,Sosyal Medya Okur Yazarlığı, Tırnaklarımızdaki Mucize,Müslüman Bilim Adamlarının Kimya ve Simya Bilimize Bilinmeyen Katkıları,Bilim Zannedilenler Aslında Bilim Mi?,Biriktirdiğin Değil Paylaştığın Senindir,Yörüngematik,Isparta’da Gölcük Tabiat Parkının Turizime Kazandırılması,Fotoğraflarda Tarihsel Mirasımızı Tanıyoruz,İstiklâl Marşımızı ve Şairini Ne Kadar Tanıyoruz,İngilizce Eğitimindeki Sorunlar,Mehmet Akif’in Işığında Aydınlanmak,Türkçe’nin Yanlış Kullanımı,Aktifim Ama Hiper Değilim ve Değerli Okul başlıklı  proje çalışmaları  ziyaretçiler tarafından büyük bir  ilgi ve beğeniyle izlendi. / Elif AKGÜL