haber32
banner77
25 Ocak 2019 Cuma 17:49
Göller Bölgesi Ekspresi'nde Hizmet ve Yolcu Kapasitesi Kriteri
haber32

Isparta-İzmir arasında yeniden başlaması planlanan Göller Bölgesi Ekspresi seferlerinin başlaması için hizmet ve yolcu kapasitesi kriteri aranacak. Isparta Valiliğinde 2018 yılında düzenlenen son İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı'nda 2018 yılı Aralık ayında yüzde 90 oranında gerçekleşeceği açıklanan tren seferleri için bu kez hizmete ve yolcu kapasitesine göre karar verileceği açıklandı.

Isparta'da 2018 yılı yatırımları ve 2019'da yapılacak olan çalışmaların değerlendirildiği İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı düzenlendi. Toplantıda gazeteciler tarafından Isparta-İzmir arasında 11 yıl önce kaldırılan 'Göller Bölgesi Ekspresi' tren seferlerinin ne zaman başlayacağı sorusu yöneltildi. Soruyu cevaplandıran Türkiye Cumhuriyet Devlet Demiryolları (TCDD) 7. Bölge Müdürlüğü adına toplantıya katılan Bölge Müdür Yardımcısı Hüseyin Erçetin, Demiryollarının, Altyapı ve Taşımacılık A.Ş. olarak ikiye bölündüğünü, kendisin altyapıdan sorumlu olduğunu belirtti. Erçetin, "Devlet Demiryolları 2017'de ikiye ayrıldı. Birincisi yolcu, yük taşımayı yapan Taşımacılık A.Ş., altyapı hizmetlerini yapan bizler TCDD olarak vasıflandırıldık. Demiryolları 2 genel müdürlük adı altında faaliyet gösteriyor. Biz bölge müdürlüğü olarak onları temsilen buradayız. Onlarla yaptığımız görüşmelerde şu durumu göz önünde bulundurduklarını söylediler; eğer müşteri odaklı ise biz buraya bakarız. Taşımacılık A.Ş.'nin fikri böyle; yani diyor ki yolcu potansiyeli varsa ben buraya tren koyarım. Ama maliyetleri karşılamıyorsa, bir istasyona bir kişi gelmeyecekse bu treni koymaktan imtina ederim gibi düşünülüyor. O zaman sivil toplum örgütleri ve basına şu düşüyor; bu potansiyelin olup olmadığını donelerle doldurmamız, bizim de yardımcı olmamız gerekiyor. Biz yardımcı oluruz ve bilgileri genel müdürlüğümüze iletiriz. Bu konuda karar verici yer Taşımacılık A.Ş.'dir. Onlar adına karar veremiyoruz" diye konuştu.

"Anket yapılabilir, doneler oluşturulur"

Erçetin "Denizli-Eskişehir Pamukkale Ekspresi var. Daha önce bölge olarak buraya tren koyduk. Buradan da, Burdur'dan da araç kaldırdığımız halde yolcu çıkmadı. Taşımacılık A.Ş.'nin yolcu potansiyeli olmadığı noktasında çekinceleri var. Bu konunun üzerine gidilmek isteniyorsa anket yapılabilir, doneler oluşturulur. Tren yolu var, ama tren seferi Taşımacılık A.Ş.'nin işi. Bu haberleri lütfen çarpıtmayın, biz sadece bilgi veriyoruz. Bizim genel müdürlüğümüzün uhdesinde bir konu değil. Basında bazen burada konuştuklarımızın değişiği oluyor" ifadelerini kaydetti.

Gazetecilerin geçtiğimiz yıl Aralık ayında başlayacağı açıklanan ve farklı bir yetkili tarafından toplantıda tarih verdiğinin anımsatılması üzerine Erçetin, "Ben öyle bir şey demedim, diyemeyiz de. Ama bizim bu konuda yetkimiz yok" şeklinde yanıt verdi.

2018 yılının son il Koordinasyon Kurulu Toplantısı'na katılan TCDD 7. Bölge Müdür Yardımcısı Uğur Açıkgöz ise, konunun daha önce yapılan toplantıda gündeme geldiğini ifade ederek, "Çalışmalar hızlı şekilde devam ediyor. İnşallah Aralık ayının 10'undan sonra Göller Ekspres'i olacak. Bu konuda bütün teklifler yapıldı. Yolcu taşıma konusunda kurum 2017 yılında Demiryolu Altyapı ve Taşımacılık A.Ş. olarak ikiye bölündü. Biz, kardeş 2 kuruluşuz. Teklifler toplanıldı. Yolcu taşımasında yolcu sayısının garantisi alabilmek için altyapı çalışmaları tamamlandı ve bakanlığımıza sunuldu. Aralık ayının 10'un yıllık tren programlarımız var. Oraya bu konu getirilecek. Gündeme alındı. Aralık ayında Isparta-Burdur bağlantısıyla bir tren hattı İzmir'e kadar planlanıyor. Bu konu yüzde 90 gerçekleşecek diyebilirim" demişti. - ISPARTA

Kaynak: İHA

Son Güncelleme: 25.01.2019 21:29
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
m.koray başyiğit 2019-01-25 21:40:34

tren sesine temelli hasret kalacak gibiyiz. bu sebeble iktidarda ki akp nin isparta belediye başkan adayı sayın şükrü başdeğirmen park yapma fikrini ortaya attı.daha öncede akp li millletvekilleri gül vadisi yapacaktı. soguk su içeriz yüksek hızlı tren için ama karpuz çeşmesinin suyu da bozuldu.

Misafir Avatar
Vatandaş 3 ay önce @m.koray başyiğit

yüksek hızlı tren gelirse ordan geçmez. hem bölge uygun değil hem raylar uygun değil. orası eninde sonunda kapatılacak. boşuna hayal kurmayın. kara tren mi kaldı 2019'dayız...

Beğenmedim! (0)
Avatar
ali ihsan 2019-01-25 23:21:14

hani demiryolu yetki,lileri ısparytaya gelmişlerdi inceleme yapmışlardıu bunların yaptığı her acıklama yalan

Avatar
Vatandaş 2019-01-26 00:40:47

ne özlemesi kardeşim? kara trenin nesinin özlediniz? bu kadar geri kafalı olmayın. millet uzaya çıkıyor siz kara trenin sesini özledik diyorsunuz. Allah akıl fikir versin. benim elimde olsa o garı komple kaldırırdım.

Misafir Avatar
Hemşerim 3 ay önce @Vatandaş

sen hiç trene bindinmi koçum, gideceğin yere uzay aracıyla gideceksin galiba

Beğenmedim! (3)
Avatar
ulasim 2019-01-26 05:19:25

ulasim agi yetersizse eger bi ulkenin gelismis oldugundan bahsedilemez. comarlar hala daha insaat ypma pesinde. engel olmak lazim

Avatar
ahmet 2019-01-26 11:17:21

tren garına otobus koydunuz bis trene binmek için gidiyoruz otobuse değil. daha önce istanbul ve izmir yolculuklarımın neredeyse tamamını trenle yapıyordum. burdan otobuse binecek olduktan sonra hiç bir anlamı yok

Avatar
zeki 2019-01-26 12:24:07

acaba otobüs firmaları mı ağır basıyor da bu konuda sürekli birileri engel çıkartıyor

Sponsorlu Bağlantılar haber32 haber32
Isparta zayi kayıp ilanlarınız için 0246 223 67 06 Ehliyet, öğrenci kimliği kayıp ilanı vermek için Isparta Express Gazetesi