banner121

Gül Kahvesi ile Isparta'yı Dünyaya Tanıtacak

Isparta'da üretilen gül kahvesi Türkiye'de rağbet görünce Almanya'ya da ihraç edilmeye başlandı.

Isparta 22.02.2019, 13:58 22.02.2019, 14:07
Gül Kahvesi ile Isparta'yı Dünyaya Tanıtacak

Isparta'da üretilen gül kahvesi Türkiye'de rağbet görünce Almanya'ya da ihraç edilmeye başlandı. Almanya'ya yaptığı ilk ihracat ile Isparta ve Türkiye'yi dünyaya tanıtmak istediğini söyleyen kahvegül üreticisi Abdullah Alkan, dünyada ilk ve tek olan ürünüyle ülke ekonomisine katkı sunmayı amaçlıyor.

Isparta'da 2016 yılında kurduğu küçük bir atölye ile dünyada ilk kez gül kahvesini üreten genç girişimci Abdullah Alkan, Türkiye'nin birçok ilinde rağbet gören ürününü ilk kez Almanya'ya ihraç etti.

Gül ve lavanta sezonunda kente gelen gurbetçi ve turistlerin yaşadıkları ülkelere götürdüğü ürünler ve internet üzerinden yapılan satışlarla tanınır hale geldiğini dile getiren kahvegül üreticisi Abdullah Alkan, 'Aşkın Harmanı' diye adlandırdığı ürünle Isparta, Isparta gülü ve Türkiye'yi dünyaya tanıtmayı hedeflediğini ifade etti.

Alkan, ürettiği ürün ve ambalaja yazdıkları notlar sayesinde, gül kahvesi ile Isparta ve Türkiye turizmine katkı sunmayı amaçladıklarını söyledi.

"Isparta'ya gelip satın alan turistlerle reklam ve yayılım sağlandı"

Abdullah Alkan, gül kahvesinin üretiminden bugüne kadar gelinen süreci anlatarak, "Ürünümüz gül kahvesi. Gül kahvesini ilk defa 2016 yılında üretmeye başladık. Bir farklılık olması açısından, Isparta'yı temsil etmesi açısından bir ürün oldu. Gül ile kahveyi bir araya getirip insanların beğenisine sunduk. Şu anda Isparta dışında Ankara, İstanbul, İzmir, Adıyaman, Erzincan, Kahramanmaraş' ta, özellikle doğu illerinde ürüne çok fazla talep var. Çeşitli yerlerde Isparta ve çevresinden de ürüne oldukça talep alıyoruz. Ürünümüz öncelikle Isparta çevresinde oldukça fazla ilgi gördü. Isparta'yı gezmeye özellikle gül sezonunda ve lavanta sezonunda, gül ve lavanta bahçelerini gezmeye gelen turistler ürünümüze oldukça fazla ilgi gösterdiler. Memleketlerine giderken ürünlerimizi alıp götürdüler. Bu sayede tabii ki ürünümüz de Türkiye'nin farklı illerinde tanındı. Buradaki insanlar birbirlerine, eşlerine, dostlarına ürünlerimizi götürüp hediye ettiler. Böylece fazlaca bir yayılım sağlandı. Ürünle alakalı bir reklam sağlandı" dedi.

"Gül aşkı, gül kahvesi de Isparta'yı temsil ediyor"

Gül kahvesinin ambalajlarının farklı olduğu için fotoğraf çekilip, sosyal medyada paylaşıldığını ve ilginin bu sayede arttığını aktaran Alkan, "Ürünümüz de farklı olduğu için çok fazla ilgi gösterilmesine etken oldu. Zaten gülün farklı bir temsili vardır. Gül aşkı temsil eder. İnsanlar da duyguya hitap etmesinden dolayı birbirlerine bunu hediye ederken aynı zamanda farklı şeylerde hediye ediyorlar. Öncelikle duygu hediye etmiş oluyorlar. Bu aynı zamanda Isparta'yı da temsil ediyor. Isparta'nın gülle olan münasebeti dolayısıyla Isparta'yı da temsil ediyor" diye konuştu.

"Zamanla küçük dağıtım kanalları oluşturduk"

Gül kahvesine ilginin internet üzerinden gerçekleştirdikleri satışın da etkili olduğuna dikkat çeken Alkan şunları söyledi "İnternet üzerinden satışlarımız sayesinde insanlar gittikleri yerlerden de sipariş vermeye başladılar. Farklı illerde küçük küçük dağıtım kanalları oluşturmaya başladık. Tabii, yaz döneminde gurbetçi vatandaşlarımız şehirlerimize gelip memleket hasreti giderirken, giderken yanlarında bir şeyler götürme ihtiyacı hissediyorlar. Isparta'ya gelenler de, kendi yaşadıkları ülkelere genellikle gül kahvesi götürdüler. Orada da farklı taleplerle karşılaştık" dedi.

"Almanya'da sadece Türk vatandaşına değil, oradaki Almanlara da tattırmak istiyoruz"

Ispartalı gurbetçilerin tatil döneminde buradan gelip aldıkları gül kahvelerini yaşadıkları ülkelere götürmesi sonrasında talep ve ilginin arttığına değinen Alkan, ilk ihracatı Almanya'ya yaptıklarını anlattı. Alkan, "Özellikle Almanya' da yaşayan gurbetçi insanlar ürüne fazla ilgi gösterdiler. Sipariş vermeye başladılar. Talepleri biz de görmezden gelemezdik. Orada distribütörlük anlaşması yaptık. İlk defa geçen hafta ihracatımız gerçekleşti. Almanya'ya ilk ürünümüzü gönderdik. Bu ayın 22'sinde orada da ürün testi olacak. Ürünümüz ilk defa oradaki tüketiciyle buluşacak. Ancak bizim amacımız ürünü sadece Türk vatandaşına değil, oradaki Almanlara da tattırmak istiyoruz. Ambalajlarımızın üzerine Isparta'yı anlatan Isparta'nın tanıtımını yapan simgeler koyduk, güzel yazılar ekledik. Ürünümüzü satın alan hem Alman hem Türk insanlar eğer aldıklarında ambalajları okurlarsa ve detaylara dikkat ederlerse bilgi sahibi de olacaklar. Bu bizim için çok önemli. İlk hedefimiz bu ürünle Isparta'yı Türkiye'ye tanıtmak, sonrasında ise Türkiye'yi dünyaya tanıtmak" ifadelerini kaydetti.

"Bu marka, dünyaya açılan ve ülkemizi temsil eden güzel bir marka olacak"

Yurt dışındaki ilk ihracatın ardından farklı ülkelerle de diyalog halinde olduklarını ileten Alkan, "Ürün Almanya'nın yanı sıra İngiltere ve Hollanda'da talep görüyor. Orada da farklı kontaklarımız var, yazışmalarımız devam ediyor. Yakın zamanda ürünlerimizi oralarda da satışa çıkarmak istiyoruz. Hedefimiz çok geniş. İlk hedefimiz Isparta ve çevresinde tanınmış olmaktı. Bunu başardığımızı düşünüyoruz. Alacağımız çok yol var, markalaşmak kolay değil tabii ki. Bunu uzun sürede ve doğrularını uygulayarak yapmamız gerekiyor. Ama ilk hedefimizi başardığımızı düşünüyorum. İkinci hedefimiz ulusal bir marka olabilmek ama bununla alakalı daha çok yolumuz var. Daha fazla çalışarak daha yeni ürünleri ürün yelpazemize ekleyerek, bunları da gerçekleştireceğiz. Daha sonrasında da inşallah bu marka, dünyaya açılan ve ülkemizi temsil eden güzel bir marka olacak" dedi.

"Amacım, Isparta'yı Türkiye'ye, Türkiye'yi de dünyaya tanıtmak"

Esas amacın Isparta ve Isparta gülünün tanıtımı olduğunu vurgulayan Alkan, "Ispartalıyım, 2016 yılında başladım. Genç bir girişimci olarak 2016 yılında ilk ürünü piyasaya sürdüm. Bu ürünü piyasaya sürmekteki amacım, öncelikle Isparta'yı Türkiye'ye, Türkiye'yi de dünyaya tanıtmaktı. Isparta'da gül ile ilgili birçok farklı ürün var ama dünyada herkesin tüketebildiği ve sevdiği global bir ürün var, o da kahve. Kahveyi de gül ile birleştirip insanların sürekli tüketebileceği bir şekle getirdik. İnsanlar sevdi. Bu ürünü yapmaktaki amacımız, Isparta'mızın gülünü kahve ile harmanlayarak bütün dünyaya tanıtıp, Isparta ismini tüm dünyada tanınır hale getirmek" ifadelerini kullandı.

Gül ve gül kahvesine çiçeğin temsilinden hareketle 'aşkın harmanı' adını verdiklerini kaydeden Alkan, "Gül kahvesini pazarlarken, slogan olarak 'aşkın harmanı' dedik, bunun da ürünümüzle çok güzel uyum sağladığını düşünüyoruz. Gül ve kahve çok farklı bir temsil özelliğine sahip. Bunu bütün ürünlerimize baskıladık. Ürün ambalajlarına dikkat ederek, insanlar üzerindeki etkilerini gördük. Ürünümüzü çıkarırken ambalaj üzerinde çok fazla çalıştık. Farklı farklı varyasyonlarını denedik. Bütün ambalajlarımıza da Isparta'yı ve Türkiye'yi tanıtan mesajlar iliştirdik. Bunun çok önemli olduğunu düşünüyoruz. İnsanlar bunu farklı ülkelerde tükettiklerinde, ambalajı okudukları zaman Isparta'ya, güle ve kahveye ilişkin bilgiler edinecekler. Bunun çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Bununla beraber insanların Isparta'ya olan ilgisi fazlalaşacak. Bu da dolaylı yoldan turizme ve kentin tanıtımına bir katkı diye düşünüyorum. Ürünümüz, Isparta'yı güzel temsil eden bir ürün. İnşallah, Türkiye'yi de temsil eder bir hale gelecek, güzel bir marka haline gelecek. Bununla ilgili çalışıyoruz. Yaptığımız bu ihracat bizi çok sevindirdi, inşallah devamı da gelecektir" ifadelerine yer verdi. - ISPARTA

Kaynak: İHA

haber32
haber32
Yorumlar (5)
Fikri 2 yıl önce
patent aldınmı gözüm, yunanlılar bu gül kahvesi bizim diyebilir baklavaya dedikleri gibi
tükan 2 yıl önce
tükanın nerede aslan gidip bi içelim madem aşkın harmanı diyorsun gave içtikten sonra manitaları alıp segs edelim
zeki 2 yıl önce
tebrikler
içinde gül vaaamı 2 yıl önce
gül vaaamı içinde
ISPARTALI 2 yıl önce
tebrik ederim kardeşim bu ülkenin senin gibi girişimci gençleri ihtiyacı var Allah utandırmasın muaffak etsin dualarımız seninle kardeşim
haber32 haber32
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Siz Yada Ailenizden biri Covid19 Virüsüne Yakalandınız mı?
Namaz Vakti 26 Ocak 2021
İmsak 06:36
Güneş 08:00
Öğle 13:15
İkindi 15:57
Akşam 18:20
Yatsı 19:39
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 20 44
2. Fenerbahçe 20 42
3. Galatasaray 20 39
4. Gaziantep FK 20 35
5. Alanyaspor 20 34
6. Trabzonspor 20 33
7. Hatayspor 20 32
8. Karagümrük 20 30
9. Malatyaspor 20 27
10. Antalyaspor 20 26
11. Göztepe 20 25
12. Kasımpaşa 20 25
13. Rizespor 20 25
14. Sivasspor 20 24
15. Başakşehir 20 24
16. Konyaspor 20 23
17. Kayserispor 20 19
18. Gençlerbirliği 20 19
19. Ankaragücü 20 18
20. Erzurumspor 20 17
21. Denizlispor 20 14
Takımlar O P
1. Giresunspor 18 38
2. İstanbulspor 18 37
3. Samsunspor 18 36
4. Altay 18 32
5. Adana Demirspor 18 31
6. Ankara Keçiörengücü 18 31
7. Bursaspor 18 30
8. Tuzlaspor 18 30
9. Altınordu 18 28
10. Bandırmaspor 18 27
11. Adanaspor 18 21
12. Ümraniye 18 20
13. Boluspor 18 19
14. Menemen Belediyespor 18 19
15. Akhisar Bld.Spor 18 16
16. Balıkesirspor 18 16
17. Ankaraspor 18 10
18. Eskişehirspor 18 4
Takımlar O P
1. M. United 19 40
2. Man City 18 38
3. Leicester City 19 38
4. Liverpool 19 34
5. Tottenham 18 33
6. Everton 17 32
7. West Ham 19 32
8. Aston Villa 17 29
9. Chelsea 19 29
10. Southampton 18 29
11. Arsenal 19 27
12. Leeds United 18 23
13. Crystal Palace 19 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Burnley 18 19
16. Newcastle 19 19
17. Brighton 19 17
18. Fulham 18 12
19. West Bromwich 19 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 18 47
2. Real Madrid 19 40
3. Barcelona 19 37
4. Sevilla 19 36
5. Villarreal 20 34
6. Real Sociedad 20 31
7. Granada 20 28
8. Real Betis 20 27
9. Athletic Bilbao 19 24
10. Celta de Vigo 20 24
11. Cádiz 20 24
12. Levante 19 23
13. Getafe 19 23
14. Valencia 20 20
15. Eibar 20 20
16. Real Valladolid 20 20
17. Osasuna 20 19
18. Deportivo Alaves 20 18
19. Elche 18 17
20. Huesca 20 13
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@