banner121

Gül Kahvesi ile Isparta'yı Dünyaya Tanıtacak

Isparta'da üretilen gül kahvesi Türkiye'de rağbet görünce Almanya'ya da ihraç edilmeye başlandı.

Isparta 26.03.2019, 12:49 26.03.2019, 13:01
Gül Kahvesi ile Isparta'yı Dünyaya Tanıtacak
banner123

Isparta'da üretilen gül kahvesi Türkiye'de rağbet görünce Almanya'ya da ihraç edilmeye başlandı. Almanya'ya yaptığı ilk ihracat ile Isparta ve Türkiye'yi dünyaya tanıtmak istediğini söyleyen kahvegül üreticisi Abdullah Alkan, dünyada ilk ve tek olan ürünüyle ülke ekonomisine katkı sunmayı amaçlıyor.

Isparta'da 2016 yılında kurduğu küçük bir atölye ile dünyada ilk kez gül kahvesini üreten genç girişimci Abdullah Alkan, Türkiye'nin birçok ilinde rağbet gören ürününü ilk kez Almanya'ya ihraç etti.

Gül ve lavanta sezonunda kente gelen gurbetçi ve turistlerin yaşadıkları ülkelere götürdüğü ürünler ve internet üzerinden yapılan satışlarla tanınır hale geldiğini dile getiren kahvegül üreticisi Abdullah Alkan, 'Aşkın Harmanı' diye adlandırdığı ürünle Isparta, Isparta gülü ve Türkiye'yi dünyaya tanıtmayı hedeflediğini ifade etti.

Alkan, ürettiği ürün ve ambalaja yazdıkları notlar sayesinde, gül kahvesi ile Isparta ve Türkiye turizmine katkı sunmayı amaçladıklarını söyledi.

"Isparta'ya gelip satın alan turistlerle reklam ve yayılım sağlandı"

Abdullah Alkan, gül kahvesinin üretiminden bugüne kadar gelinen süreci anlatarak, "Ürünümüz gül kahvesi. Gül kahvesini ilk defa 2016 yılında üretmeye başladık. Bir farklılık olması açısından, Isparta'yı temsil etmesi açısından bir ürün oldu. Gül ile kahveyi bir araya getirip insanların beğenisine sunduk. Şu anda Isparta dışında Ankara, İstanbul, İzmir, Adıyaman, Erzincan, Kahramanmaraş' ta, özellikle doğu illerinde ürüne çok fazla talep var. Çeşitli yerlerde Isparta ve çevresinden de ürüne oldukça talep alıyoruz. Ürünümüz öncelikle Isparta çevresinde oldukça fazla ilgi gördü. Isparta'yı gezmeye özellikle gül sezonunda ve lavanta sezonunda, gül ve lavanta bahçelerini gezmeye gelen turistler ürünümüze oldukça fazla ilgi gösterdiler. Memleketlerine giderken ürünlerimizi alıp götürdüler. Bu sayede tabii ki ürünümüz de Türkiye'nin farklı illerinde tanındı. Buradaki insanlar birbirlerine, eşlerine, dostlarına ürünlerimizi götürüp hediye ettiler. Böylece fazlaca bir yayılım sağlandı. Ürünle alakalı bir reklam sağlandı" dedi.

"Gül aşkı, gül kahvesi de Isparta'yı temsil ediyor"

Gül kahvesinin ambalajlarının farklı olduğu için fotoğraf çekilip, sosyal medyada paylaşıldığını ve ilginin bu sayede arttığını aktaran Alkan, "Ürünümüz de farklı olduğu için çok fazla ilgi gösterilmesine etken oldu. Zaten gülün farklı bir temsili vardır. Gül aşkı temsil eder. İnsanlar da duyguya hitap etmesinden dolayı birbirlerine bunu hediye ederken aynı zamanda farklı şeylerde hediye ediyorlar. Öncelikle duygu hediye etmiş oluyorlar. Bu aynı zamanda Isparta'yı da temsil ediyor. Isparta'nın gülle olan münasebeti dolayısıyla Isparta'yı da temsil ediyor" diye konuştu.

"Zamanla küçük dağıtım kanalları oluşturduk"

Gül kahvesine ilginin internet üzerinden gerçekleştirdikleri satışın da etkili olduğuna dikkat çeken Alkan şunları söyledi "İnternet üzerinden satışlarımız sayesinde insanlar gittikleri yerlerden de sipariş vermeye başladılar. Farklı illerde küçük küçük dağıtım kanalları oluşturmaya başladık. Tabii, yaz döneminde gurbetçi vatandaşlarımız şehirlerimize gelip memleket hasreti giderirken, giderken yanlarında bir şeyler götürme ihtiyacı hissediyorlar. Isparta'ya gelenler de, kendi yaşadıkları ülkelere genellikle gül kahvesi götürdüler. Orada da farklı taleplerle karşılaştık" dedi.

"Almanya'da sadece Türk vatandaşına değil, oradaki Almanlara da tattırmak istiyoruz"

Ispartalı gurbetçilerin tatil döneminde buradan gelip aldıkları gül kahvelerini yaşadıkları ülkelere götürmesi sonrasında talep ve ilginin arttığına değinen Alkan, ilk ihracatı Almanya'ya yaptıklarını anlattı. Alkan, "Özellikle Almanya' da yaşayan gurbetçi insanlar ürüne fazla ilgi gösterdiler. Sipariş vermeye başladılar. Talepleri biz de görmezden gelemezdik. Orada distribütörlük anlaşması yaptık. İlk defa geçen hafta ihracatımız gerçekleşti. Almanya'ya ilk ürünümüzü gönderdik. Bu ayın 22'sinde orada da ürün testi olacak. Ürünümüz ilk defa oradaki tüketiciyle buluşacak. Ancak bizim amacımız ürünü sadece Türk vatandaşına değil, oradaki Almanlara da tattırmak istiyoruz. Ambalajlarımızın üzerine Isparta'yı anlatan Isparta'nın tanıtımını yapan simgeler koyduk, güzel yazılar ekledik. Ürünümüzü satın alan hem Alman hem Türk insanlar eğer aldıklarında ambalajları okurlarsa ve detaylara dikkat ederlerse bilgi sahibi de olacaklar. Bu bizim için çok önemli. İlk hedefimiz bu ürünle Isparta'yı Türkiye'ye tanıtmak, sonrasında ise Türkiye'yi dünyaya tanıtmak" ifadelerini kaydetti.

"Bu marka, dünyaya açılan ve ülkemizi temsil eden güzel bir marka olacak"

Yurt dışındaki ilk ihracatın ardından farklı ülkelerle de diyalog halinde olduklarını ileten Alkan, "Ürün Almanya'nın yanı sıra İngiltere ve Hollanda'da talep görüyor. Orada da farklı kontaklarımız var, yazışmalarımız devam ediyor. Yakın zamanda ürünlerimizi oralarda da satışa çıkarmak istiyoruz. Hedefimiz çok geniş. İlk hedefimiz Isparta ve çevresinde tanınmış olmaktı. Bunu başardığımızı düşünüyoruz. Alacağımız çok yol var, markalaşmak kolay değil tabii ki. Bunu uzun sürede ve doğrularını uygulayarak yapmamız gerekiyor. Ama ilk hedefimizi başardığımızı düşünüyorum. İkinci hedefimiz ulusal bir marka olabilmek ama bununla alakalı daha çok yolumuz var. Daha fazla çalışarak daha yeni ürünleri ürün yelpazemize ekleyerek, bunları da gerçekleştireceğiz. Daha sonrasında da inşallah bu marka, dünyaya açılan ve ülkemizi temsil eden güzel bir marka olacak" dedi.

"Amacım, Isparta'yı Türkiye'ye, Türkiye'yi de dünyaya tanıtmak"

Esas amacın Isparta ve Isparta gülünün tanıtımı olduğunu vurgulayan Alkan, "Ispartalıyım, 2016 yılında başladım. Genç bir girişimci olarak 2016 yılında ilk ürünü piyasaya sürdüm. Bu ürünü piyasaya sürmekteki amacım, öncelikle Isparta'yı Türkiye'ye, Türkiye'yi de dünyaya tanıtmaktı. Isparta'da gül ile ilgili birçok farklı ürün var ama dünyada herkesin tüketebildiği ve sevdiği global bir ürün var, o da kahve. Kahveyi de gül ile birleştirip insanların sürekli tüketebileceği bir şekle getirdik. İnsanlar sevdi. Bu ürünü yapmaktaki amacımız, Isparta'mızın gülünü kahve ile harmanlayarak bütün dünyaya tanıtıp, Isparta ismini tüm dünyada tanınır hale getirmek" ifadelerini kullandı.

Gül ve gül kahvesine çiçeğin temsilinden hareketle 'aşkın harmanı' adını verdiklerini kaydeden Alkan, "Gül kahvesini pazarlarken, slogan olarak 'aşkın harmanı' dedik, bunun da ürünümüzle çok güzel uyum sağladığını düşünüyoruz. Gül ve kahve çok farklı bir temsil özelliğine sahip. Bunu bütün ürünlerimize baskıladık. Ürün ambalajlarına dikkat ederek, insanlar üzerindeki etkilerini gördük. Ürünümüzü çıkarırken ambalaj üzerinde çok fazla çalıştık. Farklı farklı varyasyonlarını denedik. Bütün ambalajlarımıza da Isparta'yı ve Türkiye'yi tanıtan mesajlar iliştirdik. Bunun çok önemli olduğunu düşünüyoruz. İnsanlar bunu farklı ülkelerde tükettiklerinde, ambalajı okudukları zaman Isparta'ya, güle ve kahveye ilişkin bilgiler edinecekler. Bunun çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Bununla beraber insanların Isparta'ya olan ilgisi fazlalaşacak. Bu da dolaylı yoldan turizme ve kentin tanıtımına bir katkı diye düşünüyorum. Ürünümüz, Isparta'yı güzel temsil eden bir ürün. İnşallah, Türkiye'yi de temsil eder bir hale gelecek, güzel bir marka haline gelecek. Bununla ilgili çalışıyoruz. Yaptığımız bu ihracat bizi çok sevindirdi, inşallah devamı da gelecektir" ifadelerine yer verdi.

"GÜL ULUSLARARASI BİR ÜRÜN"

Görüşünü aldığımız, bitkisel sabun üreticisi The Soap Factory'nin kurucusu Hacer Aydın, gül bitkisinin kozmetik sanayisi açısından önemine dikkat çekti. Hacer Aydın "Gül bitkisi, sadece iç pazarda değil dış pazarda da etkin şekilde kullanabileceğimiz bir ürün. Gül yaprağı sabunu ve farklı ürünlerle seçenekleri çoğaltarak global pazara hitap etmeliyiz. Bu hamle, özellikle kırsal kalkınma açısından oldukça önemli bir işlev görecektir" dedi.

haber32
haber32
Yorumlar (1)
Fazilet 11 ay önce
nerde satılıyor bu kahve, gül ürünü satan işyerlerinde varmı
haber32 haber32
-8°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 25 Ocak 2020
İmsak 06:36
Güneş 08:00
Öğle 13:15
İkindi 15:57
Akşam 18:20
Yatsı 19:39
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Başakşehir 18 36
3. Trabzonspor 18 35
4. Fenerbahçe 18 34
5. Alanyaspor 18 32
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 19 24
11. Çaykur Rizespor 18 23
12. Denizlispor 18 22
13. Gençlerbirliği 19 21
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 18 15
16. Antalyaspor 18 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 18 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Bursaspor 19 33
3. Erzurum BB 18 31
4. Keçiörengücü 18 28
5. Ümraniye 18 28
6. Akhisar Bld.Spor 19 28
7. Menemen Belediyespor 18 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 18 24
10. Balıkesirspor 18 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 18 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 18 16
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 23 67
2. Man City 24 51
3. Leicester City 24 48
4. Chelsea 24 40
5. M. United 24 34
6. Tottenham 24 34
7. Wolverhampton 24 34
8. Sheffield United 24 33
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Burnley 24 30
14. Newcastle 24 30
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 23 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 24 17
Takımlar O P
1. Barcelona 20 43
2. Real Madrid 20 43
3. Atletico Madrid 20 35
4. Sevilla 20 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 20 31
7. Valencia 20 31
8. Athletic Bilbao 20 30
9. Villarreal 20 28
10. Osasuna 21 28
11. Granada 20 27
12. Real Betis 20 27
13. Levante 21 26
14. Deportivo Alaves 20 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 20 14
Günün Karikatürü Tümü