Isparta’nın 100 yıllık 'Deniz'e ulaşma' hayalini bugün Antalya savunuyor: İş dünyası ve hatta iktidar¬daki Adalet ve Kalkınma Partisi'nin Milletvekili, Baladız (Gümüşgün)- Keçiborlu Haiti'nin, 'Eskişehir- Antalya Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) Projesi'

Ancak 'Öncelik Listesi'nde başka bir yatırım var. Ulaştırma- Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Liitfi Elvan, 9 Mil­yar TL keşif değeri olan Antalya- Eskişe­hir Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) yatırımına başlandığını açıkladı.

ADI VAR, KENDİ YOK

Bunun anlamı şu: Isparta ve Bur­dur’da kapsayan İstanbul- Antalya arasındaki YHT Projesi öncelikli değil. Projenin adı var kendi yok. 130 km yi kapsayan Baladız- Antalya Yük Taşı­macılığı Demiryolu Projesi de Yatırım Planı'nda yok.

ISPARTA'NIN 100 YILLIK RÜYASI NEDEN ÖNCELİKLİ DEĞİL

Isparta ve Burdur’u da kapsayacak şekilde geliştirilen Antalya- İstanbul arası Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) yatırımı, Öncelik Listesi’nde yok.

Isparta’nın tam 100 yıllık rüyası olan ‘Deniz’e inmek. Yatırım Planı’nda yok

Isparta’yı Liman’a eriştirecek proje için Antalya yüksek düzeyde lobi yapıyor. Ve hatta bu lobi faaliyetlerini ik­tidardaki Adalet ve Kalkınma Partisi’nin (AKP) Milletvekili olan Sadık Badak yürütüyor.

VARAN I BAKAN ELVAN AÇIKLADI ÖNCELİK KAPODAKYA'NIN

Ulaştırma- Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Antalya- Konya- Kayseri Hattı Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) Projesi "ne başlandığını açıkladı. Projenin keşif değeri 9 Milyar TL. Bu proje Antalya’yı İstanbul ve Kapadokya’ya bağlayacak. Konya- Kayseri bağlantılı olacak. Bakanlık düzeyinde projenin adı Eskişehir- Antalya Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) Yatırımı

VARAN II ANTALYA BU YATIRIMLA BİRLİKTE BALADIZ’IN TAMAMLANMASINI İSTİYOR

Ulaştırma- Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfı Elvan’ın, Ereğli’de (Konya) yaptığı bu açıklama Antalya iş dünyasında sevinçle karşılandı. Ancak hem iş dünyası hem de erk sahibi siyasiler, başka bir hattı da işaret etti.

O hat Baladız (Gümüşgün)- Keçibor­lu’dan başkası değil.

Antalya: Isparta- Burdur ve Afyon’da konuşlu Organize Sanayi Bölgesi‘nin (OSB) Liman’a ulaştırılması için Bal­adız- Keçiborlu Hattı’nın öncelikli ol­ması gerektiğini savunuyor.

İş dünyası 9 Milyar TL keşif değeri olan proje ile Antalya- İstanbul arasının 3- 4 saate düşeceğini belirtiyor. Konya, Afyonkarahisar, Burdur, Isparta’daki OSB Merin Antalya Limanı’na bağlan­ması için Baladız- Keçiborlu hattında bir an önce bitirilmesi gerektiğini ifade ediyorlar.

VARAN: III ÇETİN OSMAN BUDAK ANTALYA'YA 2 AYRI HIZLI TREN HATTI OLMALI

Isparta’nın tam 100 yıllık ‘Deniz’e ulaşmak rüyasını bakın kimler savunuyor:

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Osman Budak:

“Bu proje ile Antalya ulusal ve ulus­lararası demiryolu ağına bağlanacaktır.

Demiryolu Antalya’nın 100 yıllık hayaliydi. Antalya'nın 6.3 Milyon Ton tarımsal üretim potansiyeli var. Türkiye ve Avrupa’nın turfanda sebze ihtiyacım Antalya karşılıyor.

Hızlı demiryolu projesi gerçekleşirse fiyatlar ucuzlar. Sanayicinin maliyetleri azalır. Antalya katma değeri yüksek olan bir kent.

Yüksek Nitelikli Hızlı Tren. An­talya’nın katma değerini daha da artıra­cak. Demiryolu gerçekleşirse, Antalya- İstanbul arası 3- 4 saate düşecek. Antalya-Ankara arası da çok kısa sürecek.

Antalya’ya 2 hızlı demiryolu hattı yapılması gerektiğini düşünüyoruz.

Öncelikle Afyon- Antalya arasındaki hattın yapılıp, bölge yükünün bir an önce Antalya Limanı'na bağlanmasını istiy­oruz.”

VARAN: IV SADIK BADAK ISPARTA-BURDUR DÜNYAYA AÇILACAK

Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) Antalya Milletvekili Sadık Badak:

“Eskişehir-Antalya Hızlı Demiryolu Projesi'nde ‘Baladız- Keçiborlu' Hai­ti'nin öncelikle bitirilmesinin önemli olduğunu söylüyorum.

Çünkü böylece bölgedeki 5 OSB'nin yükü denize inip Antalya Limanı'ndan dünyaya açılmış olacak.

Kent 3 tren hattıyla Türkiye’ye bağlanacak

Artık Antalya’ya gelen turisti Burdur ve Isparta’ya çekebiliriz.”

VARAN V YUSUF KEYİK BATI AKDENİZ YÜK TAŞIMACILIĞINDA ÖNEMLİ BİR MERKEZ

Burdur Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Keyik:

“Hızlı demiryolunun özellikle Batı Akdeniz Bölgesi'ne lojistik açısından büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum.

Hızlı demiryolu ile Batı Akdeniz ile İstanbul ve Ankara arasındaki yol kısala­cak. Artık Antalya’ya gelen turisti Bur­dur ve Isparta’daki tarihi ve turistik yerlere kolaylıkla çekebileceğiz. Batı Ak­deniz yük taşımacılığında çok önemli merkezlerden biri...

Bölgemizde günlük 1.000- 1.500 Tır sirkülasyonu var. Karayolu da çok rahat­layacak. Taşıma ücretleri aşırı pahalı. Hızlı Demiryolu ile bu maliyetler de aza­lacak.

Böylece bölgenin yükü Antalya Li­manı'’ndan dünyaya dağıtılacak.”

VARAN VI İSTANBUL-ISPARTA-BURDUR YHT NE OLDU?

Ulaştırma- Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Ereğli’de (Konya) konuştu. ‘9 Milyar TL keşif değeri olan' Antalya- Eskişehir Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) Projesi’ne başlandığım açık­ladı.

Ancak Isparta vc Burdur’u da kap­sayan Antalya- İstanbul YHT için bir açıklama yapmadı.

Bu projenin şu an adı var, kendi yok

Oysaki Antalya, bu projenin EXPO 2016'ya yetişmesi için büyük çaba gös­teriyordu

Hatta Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu Başkan­lığı, bu konu için İMZA KAMPANYASI dâhi açmıştı.

Akdeniz