Ototanı Profesyonel Tarafsız Oto Ekspertiz Rapor Merkezi hizmete girdi. Merkezin Sorumlu Teknisyeni Kemal Dilsiz, “Merkezimizde her marka ve model araçlar için tarafsız ve bağımsız güvenilir oto ekspertiz raporu verilmektedir” dedi.
 
Isparta’da ilk defa profesyonel ekibi ve son sistem makineleri ile hizmet veren Ototanı Profesyonel Tarafsız Oto Ekspertiz Rapor Merkezi açıldı. Merkezde yaptıkları çalışmalar hakkında açıklamalarda bulunan Sorumlu Teknisyen Kemal Dilsiz, Merkezde Ekspertiz, Ön Muayene, Test, Kontrol, Dyno, Danışma ve Raporlama hizmeti verdiklerini söyledi.

OTOMOBİL Mİ ALACAKSINIZ?, YA DA OTOMOBİL Mİ SATACAKSINIZ? YOKSA; OTOMOBİLİNİZE CHECK – UP MI YAPTIRACAKSINIZ?
Otomobil alacaklar, otomobil satacaklar veya otomobiline chek – Up yaptıracakların tek adresinin Ototanı Oto Ekspertiz Merkezi olduğunu ifade eden Kemal Dilsiz, konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söyledi; “Ben öncelikle neden oto ekspertiz yapılır? Bu sorunun cevabını açıklama istiyorum. 2014 model ithal son sistem geniş makina parkurumuz, alanında uzman kadromuz, geniş ve ferah çalışma sahamız ile müşteri bekleme yaşam alanı, hızlı ve zamanın da güvenilir tarafsız bir şekilde siz değerli müşterilerimize en kaliteli ve doğru otoekspertiz hizmetini sunuyoruz.


“DİĞER EKSPERTİZ YAPANLAR RAPOR VEREMİYOR AMA BİZ VERİYORUZ”

2. el araç alım ve satım işlemleri sırasında herkes nasıl bir araç aldığından emin olmak ve alacağı aracı ekspertiz yaptırmak ister. Ancak günümüzde bu işlem 1-2 saat gibi uzun zaman aldığı ve bazı servislerin randevusuz oto ekspertiz işlemi yapmamaları, yapılsa dahi bir belge veya rapor vermemeleri, ölçümleri her hangi bir makine kullanmadan sanayideki gibi görsel olarak yapmaları, motor performans ölçümü, fren testi, süspansiyon (amortisör) testi, yanal kayma (dingiller arası mesafe) testi yapmamalarına rağmen çok yüksek ücret talep etmektedirler.

“ARACINIZIN NE DURUMDA OLDUĞUNU SİZE RAPOR HALİNDE VERELİM”

Yetkili veya Özel servislerinin kuruluş ve işleyiş amacı araç bakım, onarım, yedek parça satışı ve tamir olduğu için oto ekspertiz işlemine maalesef zaman ayıramıyorlar. Birçok insan araçlarını test ettirmeden alıyorlar. Çünkü araba peşinde koşturmaktan yoruluyorlar, bunalıyorlar işte esas yanlış burada başlıyor. Satıcıya güvenip noterde 5 dakika da arabanın satışını alıp, parasını ödüyorsunuz şayet süreç burada başlıyor; şansınız var ise bizde böyle umut ediyoruz ki! Araba düşündüğünüz gibi olsun. Kısa bir süre sonra baktırmak istediğiniz de araçta varsa şayet değişen, boyanan parçalar ve kazalar gibi kusurları öğreniyorsunuz. Tabii ki yapacak bir şey yok araba artık sizin. Bir müddet sonra aracı satacaksınız veya model yükselteceksiniz problem burada ortaya çıkıyor.
Bakıyorsunuz ki alıcı insanlar size soruyorlar? Otomobilinizde kaza, değişen, boyanan parça var mı ? "Ben alırken yok demişlerdi" veya bildiğiniz kadarıyla kaza, değişen ve boyanan parçalarını söylüyorsunuz. Çünkü; oto ekspertiz işlemini yaptırmadığınız için aracınızı tanımıyorsunuz. Ama alıcı ekspertiz yaptırmak istiyor ve gerçek durumu ortaya çıkıyor. Alıcı bilinçli parasını çöpe atmak istemez çünkü bu araç bedelini belki yıllardır biriktiriyor veya çalışarak emekli ikramiyesi ile alıyor bu yüzden alacağı aracı muhakkak kontrol ettiriyor.. Değerinde fiyat'a almak istiyor ve aldığı aracı tanımak isteyecek. Sizlerde alacağınız araçları tanıyıp ve değerinde ücret ödemek istemez misiniz?


“18 AYAR ALTIN İLE 24 AYAR ALTIN HİÇ BİR OLUR MU?”

Bir araç kaza yapmış değişeni var boyanan parçaları var diye tabiiki çöpe atılması gerekmez onarılarak kullanılacaktır. Çizikleri varsa boyanacak, ezik ve göçükleri varsa düzeltilerek kullanılır hale getirilebilir bunlar doğaldır. Önemli olan aracın ana hatları düzgün olması şaseleri, podyoları, bagaj havuzu, kapı içleri, motor içi işlem gördü ise kullanımı etkileyecek eklentiler var ise veya 2,3 araba birleştirilip görsel olarak sağlam bir araç meydana geldi ise; kısacası ağır hasarlı araç alıp kullanmak sürüş ve güvenlik yönünden sakıncalıdır ve kimse böyle bir arabayı bilmeden alıp kandırılmak istemez.


Hatasız, boyasız veya bir kaç parçası boyanmış otomobil ile değişen parçaları olan otomobil fiyatları aynı olmaz. Mesela dünyada en değerli bir ürünü olan altından örnek verecek olur isek 18 ayar altın ile 24 ayar altının fiyatının bir olmadığı gibi.

“İŞİNİZİ ŞANSA BIRAKMAYIN”

Hatasız, boyasız ve kazasız diye araç alıp sonradan sorun ve değer kaybı yaşamanızı istemeyiz. Sürüş güvenliği de olmazsa olmazlarımız arasındadır. Bu sayede hem canınız hem paranız korunuyor.  Sadece kaza, değişen ve boyanan parçaları haricinde sürüş güvenliğinizi etkileyen 501’dan noktadan gözden geçirilir. Motor performans testi, Fren testi, Amortisör testi, Yanal kayma testi ön düzen kontrolü alacağınız aracın herhangi bir masrafı var mı yok mu bunları size söylüyoruz siz de ona göre karar veriyorsunuz .. Önceden önlemini almak varken neden işi şansa bırakmayalım. Biz Ototanı olarak oto ekspertiz merkezimiz de sadece araç ekspertizi check - up hizmeti vererek, kısa zaman da aracınızı ekspertiz ediyoruz. Tamamen bilgisayarlardan çıkan sonuçları bir dosya halin de size rapor ediyoruz, aracınızı tanıyarak güvenli bir sürüş ve değerin de yatırım yapmanıza yardımcı oluyoruz.

“PARANIZ YOLDA KALMASIN”

Sonuç olarak biz Ototanı olarak diyoruz ki; Paranız yolda kalmasın” dedi.


İŞTE ARAÇLARA YAPILAN TESTLER

Merkeze gelen araçlara; Arıza Tespit Testleri, Yanal Kayma Yol Tutuş Testi, Amortisör Süspansiyon Testi, Video - Endeskopi Testi, Akü Testi, Alt Takımlar Testi, Fren Sistemleri Testi, Motor Güç Ölçümü Testleri, Koporta Boya ve Değişen Parça Testi ve Motor Güç Ölçümü Testleri olmak üzere 9 ayrı test uyguladıklarını dile getiren Ototanı Profesyonel Tarafsız Oto Ekspertiz Rapor Merkezi Sorumlu Teknisyeni Kemal Dilsiz, bu testleri şöyle sıraladı:

Arıza Tespit Testleri :

Sürekli gelişen otomotiv teknolojileri ve araçlarda elektrik uygulamalarının yaygınlaşması sebebi ile test cihazları her geçen gün önem kazanıyor. Araçların üzerinde yeni sistemlerin giderek dada fazla kullanılmasıyla sadece profesyonel Diaonos cihazları ile yeni sistemlere zarar vermeden güvenli servis hizmeti veriyoruz.Bu sayede araç alım satımlarında bir çok sorunu da ortadan kaldırmış oluyoruz.


Yanal Kayma Yol Tutuş Testi :

Aracın 1 kilometrelik düz yol boyunca seyir halindeyken direksiyonu serbest bıraktığınızda ne kadar sapma yapıp yapmadığını simule ederek ölçen sistemdir. Bu sayede aracın rot ve aks boşlukları kontrol edilmiş olur.

Amortisör Süspansiyon Testi :

Dünya Otomotiv Otoriteleri tarafından doğruluğu kabul edilmiş tek test olan İtalyan CORCHI süspansiyon testi ile araç amortisörlerinin sağlamlık kontrolü, süspansiyon eşit denge kontrolü,gürültü sorgulaması ve maksimum yer değiştirme kontrollerini kapsar ve çıkan sonuçlar raporlar halinde alıcıya sunulur.

Video - Endeskopi Testi :

Yeni geliştirilen bu cihazla aracınızın motor bloğu,silindir kapağı, şase, kapı iç kısımları gibi gözle görünmeyen bölgelerin video ve fotoğraf çekimleri yapılarak durum analizi yapmak mümkündür.

Akü Testi :

Akünüzün son durumu hakkında bilgi veren bir testtir. Akünün şarj olup olamayacağı,asit ve saf suyunun bitip bitmediği ve yeni nesil akülerin jel durumları gibi 6 fonksiyonda akü testi yapılarak raporları düzenlenir.

Alt Takımlar Testi :

Araç lifte kaldırılarak alt kısım görsel olarak incelenir. Aracın alt kısmından bir darbeye maruz kalıp kalmadığı, ön takımlarında bir sorun olup olmadığı kontrol edilir. Aracın motor bölümünde yağ kaçağı ve egzoz kaçakları varsa tespit edilir.Profesyonel  milimetrik gönye ölçer cihazlarımızla şase ölçümleri yapılıp ileride oluşabilerek sorunlar için alıcılar uyarılır.

Fren Sistemleri Testi :

Bu test ile aracın maksimum frenleme performansını etkileyen fren sistemi elemanları kontrol edilir. İlk olarak aracın disk ve balata uyumu(ovlitesi) daha sonra maksimum fren tutuşu ve frenler arasındaki sapmalar kontrol edilir. Bu veriler grafiklere aktarılarak alıcıya sunulur. Fren testinden başarıyla geçen araçlar muayeneden de rahatlıkla geçer.

Koporta Boya ve Değişen Parça Testi :

Araçların, boya kaporta testi konusunda uzman kişiler tarafından milimetrenin binde biri ölçüm hassasiyetindeki cihazlar ile ölçülmesidir. Bu incelemeler sonucunda fabrikasyon boyası haricinde boya yapılıp yapılmadığı, değişen bir parçanın olup olmadığı belirlenip test sonuçları alıcıya verilir.

Motor Güç Ölçümü Testleri :

Aracın motor performans testi dinamometre cihazı kullanılarak yapılır. Dinamometre, manuel, otomatikvitesli, önden çekişli veya arakadan itişli araçlarda motorun gücünü ve torkunu ölçmeye yarayan bir cihazdır. Motordaki en ufak düzensizlikleri dahi grafiklerde gösterilir. Bu grafiklerde ateşleme ve yakıt emme sistemini de görmek mümkündür. Ayrıca Modifikasyon öncesi ve sonrası ölçümler sayesinde yapılan işlemlerden kazanılan gücü net olarak tespit eder.Aynı zamanda bu gücü size yüzdesel ve sayısal olarak motorun kalan beygir (cc) gücünü ve motorunuzun kaçta kaçı kullanılmış ya da kalan motor gücünü tahmini oranlarla değil bilgisayar hesaplaması ile sadece biz sunuyoruz” dedi.


OTOTANI EKSPERTİZ RAPOR MERKEZİ İLETİŞİM :

Adler: Yeni Sanayi Sitesi 3241 Sokak 4. Blok No:54 – ISPARTA
Tel : 0.246.500.32.40
Faks : 0.246.500.32.41
GSM: 0.535.010.43.43