Isparta her geçen gün artan araç sayısı ve giderek büyüyen şehir yapısı ile Türkiye’nin en yaşabilir ili. Fakat trafik kentin en büyük sorunlarından Şehir Hastanesinin açılarak şehir içindeki hastanelerin kapanmasının ardından il merkezindeki trafik yoğunluğu yön değiştirse de ulaşıma ilişkin sorunlar kalıcı olarak çözülebilmiş değil. Geleceğe dönük çözüm için acilen ulaşım master planının hazırlanması gerekiyor.

GELECEĞİ DEĞİL BUGÜNÜ KURTARIYORUZ

Isparta’da Şehir Hastanesinin açılması ile birlikte merkezdeki Devlet Hastanesi, Doğumevi ve Gülkent Hastanesi yeni yerine taşındı. İl Merkezindeki Özel Şifa Hastanesi MEDDEM ismi ile İstanbul yolu üzerindeki yeni hastane binasına taşındı. Hal böyle olunca özellikle Hastane Caddesi ve çevresindeki trafik yoğunluğu Şehir Hastanesi ve İstanbul Caddesine doğru kaydı. Hal böyle olunca Özel MEDDEM Hastanesinin giriş noktası olarak kullanılan, İstanbul Caddesindeki kavşaktan üst üste kaza haberleri geldi. Ve kavşak trafiğe kapatıldı. Aynı şekilde Şehir Hastanesi önünde trafiği yavaşlatmak için kasisler yerleştirildi. Fakat bu kasisler hızı azaltmanın yanında yeni kazalar meydana gelmesine neden oldu. Isparta trafik sorunu ile ilgili geleceği planlayamadığı için günü kurtaracak önlemler almaya devam ediyor.

ARAÇ SAYISINDA ARTIŞ SÜRÜYOR

Isparta trafiğindeki araç sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Kent merkezinde trafik yoğunluğunun ortadan kaldırılması için farklı kişi ve kurumlardan değişik öneriler gelse de başta SDÜ’de konu ile ilgili bilim insanları başta olmak üzere gelen en önemli öneri Ulaşım master planı hazırlanması gerektiği. Isparta’da cazibe merkezlerinin şehir içerisinde olması trafiği yoğunlaştırıyor. Hal böyle olunca herkes günde en az bir kez şehir merkezi sayılan noktalardan geçmek zorunda kalıyor. Trafik sorunlarına en kolay çözüm yolumuz ise sinyalizasyon. 

KAZALARIN MERKEZİ KAVŞAKLAR

Sinyalizasyon önlemleri ile trafik sorunlarını çözmeye çalışmanın temel sebebi kazaların en çok kavşaklarda meydana gelmesi. Toplu taşımanın az kullanılması ve alternatif ulaşım anlamında kişisel araçların giderek artması sorunu büyütmeye devam ediyor.  Tüm bu sebeplerle ulaşım master planının önümüzdeki 30-40 yıla hitap edecek şekilde hazırlanması gerektiği belirtiliyor. Planın içerisinde şehir içerisindeki kavşakların düzenlenmesi, sinyalizasyonu olmayan yerlerde yapılacak çalışma, imari yönden yapılacak çalışmalar planlanarak şehir trafiğinin rahatlatılabileceği belirtiliyor.

YASAL ZORUNLULUK                                                          

Belediyelerin özellikle nüfusu 100 bini aşan birimlerde ulaşım planı hazırlaması gerekiyor. Bu zorunluluk daha önce SDÜ’deki akademisyenler ve şehir plancıları tarafından bir çok defa dile getirildi. İnşaat Mühendisleri Odası eski Başkanı İbrahim Göçer ulaşım master planı ihtiyacını kentsel dönüşüm üzerinden açıklamıştı.