Isparta artık mesai giriş-çıkış saatleri dışında da trafikte çekilmez noktaya geldi. 

Uzmanlar, rastgele uygulanan trafik ışıklarının şehir trafiği açısından aşırı yük getirdiğini savunuyor. Özkanlar Kavşağı'dan Mimar Sinan Caddesi istikametinde, özellikle battı-çıktının bitiş noktasında dün çekilen bu fotoğraf, Isparta trafiğinin keşmekeş durumunu ortaya koyuyor.

Isparta için ışıksız şehir

Fotoğraf, mesai saatinin başladığı 08.00- 08-00 saatleri arasında çekilmedi. Mesai saatinin bittiği 17.30-.1800 saatleri arasına da ait değil. Hafta içi herhangi bir gün 14.00-14.30 sıralarında çekilen bu fotoğraf Mimar Sinan Caddesi'nin mevcut trafiği artık kaldırmadığını işaret ediyor.

Trafik uzmanlarına göre, Isparta trafiği böyle giderse 2-3 yıla kadar patlayacak. 3 kişiye 1 aracın düştüğü Isparta'da özellikle şehir merkezi trafiğinin İstanbul trafiğini aratmayan durumunun en önemli sebebinin ışıklar olduğu belirtiliyor.

Uzmanlar, rastgele olarak 50-100 metreye bir yerleştirilen trafik ışıklarının şehir içi trafiğine büyük bir yük getirdiğini savunuyor. Modern şehirlerde ışıksız trafik uygulamaları, kavşak düzenlemeleri ve benzeri yöntemlere geçilirken Isparta'da kasaba vari sadece trafik ışığı ile tedbir alınması trafiğin bu noktaya gelmesine neden olarak gösteriliyor.

Isparta için şimdi hareket zamanı..

Bu görüntü ilimizde Özkanlar kavşağı Otogar istikametinde çekildi. Özkanlar Köprülü Kavşağı, otogar çıkış istikametinde bulunan trafik ışıklarında bekleyen araçlar nedeniyle oldukça uzun kuyruk oluşuyor.

Kuyruk zaman zaman o kadar uzuyor ki, bazı zamanlarda alt geçidin içine kadar uzuyor.  Isparta'da bu manzara sadece bu noktaya ait değil, otogar kavşağı, maliye kavşağı kaymakkapı  gibi birçok noktada ilimizde artık trafik içinden çıkılmaz bir hal aldı.

Komşu şehir Antalya bu sorunu 2 yılda çözdü, şehre yapılan birçok alt ve üst geçit sayesinde Antalya'da artık şehrin bir ucundan diğer ucuna hiç trafik ışığı görmeden gitmek mümkün, Ancak Isparta'da durum içler acısı.  

İl Kültür Turizim Müdürlüğü Önünden SDÜ'ye gitmek için, 8 trafik ışığı geçmek gerekiyor, buda hem yakıt hemda zaman israfı anlamına geliyor.

SÜREKLİ İSTİŞARE EDİYORUZ

Geçtiğimiz aylarda konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Harita Mühendisleri Odası Başkanı Süleyman Gülboy, Isparta şehir içi trafik sorununu birçok kez dile getirdiğinin altını çizdi. Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın ile bu konuyu sürekli istişare ettiklerini ve önerilerini ilgili makamlara ilettiğini anlatan Harita Mühendisi Gülboy, Üniversite- şehir merkezi istikametinde yaşanan tıkanmanın sebebini 2 adıma bir yapılan trafik ışıklarına bağladı.

Gülboy, şöyle konuştu:

TRAFİK IŞIKLARI ARASI MESAFE 800 M. OLMALIDIR

"Bu konuyu daha önce de çok gündeme getirdim. İstanbul Caddesi'nde trafiğin böyle olmasının nedeni trafik ışıklarının bilimsel olarak şehir planlama standartlarına uygun olmamasıdır. Burada trafik hızı 70 km. Şehre yaklaştıkça 50 ve 30 km. Trafik ışıkları bölge şehir planlamalarında trafik hızının en az 10, 12 katı olması gerekiyor.

70'in 10 katını alsanız 700, 12 katını alsanız 800 metre yapar. Ama Çünür'de bir sinyalizasyon var. Oradan Kolçelik Kavşağına kadar olan bölgede trafik tıkanmıyor. Çünkü ışık yok.

1 DAKİKADA 1200 ARAÇ IŞIKTA YIĞILIP KALIYOR

Ama Kolçelik Kavşağı'na geliyorsunuz 2 adım gidiyorsunuz Alparslan Türkeş Caddesi'nin orada trafik ışığı var. 2 adım daha gidiyorsunuz Otogar Kavşağı'nda var.

2 adım daha gidiyorsunuz Opet'in orada ışık var.

2 adım daha gidiyorsunuz Özkanlar Kavşağı, oradan Bolat Oteli kavşağı, sonra Kaymakkapı. Kaç tane ışık.

O bölgede 1 dakikada 70 kilometre hızla giden 1200 araç geçiyor.

Işığın orada 60 saniye durması demek 1200 aracın beklemesi anlamına gelir.

IŞIKSIZ YERLERDEN GİDİYORUM DAHA ERKEN VARIYORUM

Antalya'da köprülü kavşaklar yapıldı. Şehir içinden Kemer'e kadar takılmadan gidiyorsunuz. Hiç ışık yok.

Şehir Hastanesi'nin orada kavşak talep ediliyor. Nasıl yapacaksınız. Aşağıda Migros Kavşağı var. Onla neredeyse birleşecek. Işık uygulamaları bölge şehircilik standatlarına göre yapılmalı.

Yoksa tıkanır. Hızırbey'de 6- 7 tane ışık var.

Işık az olan yerleri tercih ediyoruz ve daha çabuk varıyoruz." dedi.

Isparta'da kasaba vari sadece trafik ışığı ile tedbir alınması trafiğin bu noktaya gelmesine neden olarak gösteriliyor.