Isparta'da yaşayan Serkan Ağarlı, aldığı 7 bin TL tüketici kredisi için bankanın dosya masrafı adı altında kestiği 500 TL için Isparta Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Hakem Heyeti, konuyu değerlendirerek bankayı haksız buldu ve paranın iadesine karar verdi.

Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Nesih Tanrıverdi, CİHAN'a yaptığı açıklamada değerlendirmeler sonucunda tüketiciden dosya masrafı adı altında alınan 500 TL'lik ücretin iadesine karar verildiğini ifade etti. Tanrıverdi, bu talebin karşılanmaması durumunda 4077 Sayılı Kanunun 22'nci maddesi 5. fıkrası gereği İcra İflas Kanunun ilamlarının yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerinin uygulanmasını isteyeceklerini söyledi.

Düzenlenen sözleşmede dosya masrafı adı altında ücret alındığına dair bir hüküm bulunup bulunmadığı, bunun tüketici ile müzakere edilip edilmediği üzerinde durulduğunu söyleyen Tanrıverdi, şöyle konuştu: "4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6'ncı maddesine göre, matbu bir sözleşmede bu tür bir şart var ise bunun tüketici ile müzakere edilerek sözleşmeye konduğunun ispat edilmesi gerekiyor. Savunmasına başvurulduğu halde krediyi veren banka, dosya masrafının tüketici ile müzakere ettiğini ispatlayamadı."

Tanrıverdi, banka tarafından istenen ücretin hangi kalemlerden ve ne miktarda olduğuna ilişkin bilirkişi görüşü istendiğini belirtti. Düzenlenen raporda, alınan masraf ve komisyon miktarlarının ödenen kredi üzerinden yüzde komisyon olarak belirlendiğini kaydeden Tanrıverdi, başkaca bir bilgiye yer verilmediğini ifade etti.