haber32
banner77
07 Kasım 2017 Salı 10:26
Isparta'nın Huzuru Bozuldu
haber32

CNBC-e Business Dergisi, "Türkiye'nin en yaşanabilir kentleri" araştırmasının üçüncüsünü açıkladı. Araştırma, eğitim, sağlık, kent hayatı, güvenlik, sanat ve ekonomi olmak üzere 6 kategoride yapıldı.

Daha önceki Araştırma sonucunda, Türkiye'nin en yaşanabilir kenti, Isparta olarak belirkenmişti  ama son araştırmada Ankara En yaşanabilir kent seçildi.

Bu sıralamada, İstanbul 5. sırada, İzmir ise 9. sırada yer aldı.

Dergi'nin, "Türkiye'nin En yaşanabilir Kentleri" üçüncü araştırması sıralaması şöyle:

1. Ankara , 2. Eskişehir, 3. Isparta, 4. Trabzon, 5. İstanbul, 6. Artvin,
7. Bolu, 8. Antalya, 9. İzmir, 10. Rize, 11. Kırıkkale

-Forbes Dergisi'nde de Ankara zirvede

Ankara, Forbes Dergisi'nin, "İş Yapmak ve Yaşamak İçin En İyi Kentler" araştırmasına göre de 1 yıllık aranın ardından, tekrar "Türkiye'nin En Yaşanabilir Kenti" listesinde zirveye yerleşti.

"Beşeri Sermaye ve Yaşanabilirlik, Marka Becerisi ve Yenilikçilik, Ticaret Becerisi ve Üretim Potansiyeli, Erişilebilirlik" ana kategorilerinde gerçekleştirilen araştırmanın 2016 yılı sonuçları şöyle:

-Türkiye'nin yaşamak ve çalışmak için en iyi şehirleri

1- İstanbul Genel Endeks Puanı: 68,9

Genel Endeks Puanı 68,9 olan Türkiye'nin en büyük kenti İstanbul, son 2 yıldır listelerde diğer kentlerin en az 10 puan üzerindeydi. Ancak Yaşanabilirlik Endeksi'nde, geçen seneki 32 sıralık düşüşü devam ediyor ve endeksi ilk sırada olmasına rağmen bu yıl 10 sıra daha geriledi.

2- Ankara Genel Endeks Puanı: 66.13

Ankara, 1 yıllık aranın ardından, tekrar "Türkiye'nin En Yaşanabilir Kenti" listesinde zirvede... Genel Endeks Puanı 66,13 ile İstanbul’un arkasında 2. sırada yer alan Ankara, genel hesaplamada, İstanbul ile aradaki 13 puanlık farkı da kapattı.

3- İzmir Genel Endeks Puanı: 62,39

"Yaşanılabilirlik Endeksi'nde geçen yıl 15 sıra gerileyen kent, bu yıl göstergelerde iyileşme sağlayarak, 10 sıra birden yükseldi. İşsizlik ve enflasyon, kentin hala en büyük sorunu.

- Listenin en sonunda Muş var

Listede, son sıralarda ise Hakkari 30,94, Şırnak 30,45 ve Muş 29,71'lik genel endeks puanıyla yer aldı. Muş, genel endeks puanı 30'un altında kalan tek kent oldu. 

haber32
Anahtar Kelimeler:
ıspartaHuzurYaşanabilir
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
vatandaş 2017-11-07 13:08:16

ev kiraları çok yüksek, memur ve emekliler zor durumda biraz insaf

Avatar
GÜRÜLTÜ NE OLACAK 2017-11-07 11:41:19

bi̇rde şu egzoz ve konvoylarin korna gürültüsü olmasa !. kavşaklara kasi̇sler yapilsa, mevcutlara i̇lave olarak., bi̇rde görünür boyansa da caydirici olsa, boyalari si̇li̇nenler yeni̇den boyansa.. ah ah .konvoylarda vatandaşin can ve mal emni̇yeti̇ne h i̇çe sayan sürücüler olmasa..cezalar kesi̇lse. ah ahh ahhhh.

Avatar
BUNLARA EK OLARAK 1. MADDE 2017-11-07 19:43:08

BÜYÜK PROJELERİ SU PARASI, ÇEVRE TEMİZLİK VERGİSİ, ISPAŞIN GELİRİ VE ATIK SU PARASIYLA VS.İLE YAPMAK ÇOK ZOR OLUR.
ŞEHİR SUYU ŞEBEKESİ YENİLEME, KENTSEL DÖNÜŞÜM, YENİ MAHALLELERE ÇEVRE DÜZENLEMELERİ, SOSYAL TESİSLER, GÖKÇAY BENZERİ, ŞEHİR ÇVRESİNE YENİ YAŞAM ALANLARI , 360 DERECE ŞEHRİ ÇEVRELEYECEK YENİ BİR ÇEVRE YOLU VS. BAŞKA ŞEHİRLERİN ÇOK GERİSİNDE KALINIYOR.

Misafir Avatar
MADDE 10 2 hafta önce @BUNLARA EK OLARAK 1. MADDE

HALKIMIZ KENDİ SAĞLIĞI, GÜVENLİĞİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR HİZMETLERİ ALMAK İÇİN;
VEKİLLERİN, BELEDİYENİN, VALİLİĞİN , KAMUNUN ARKASINDA DURMASI DESTEKLEMESİ, SAHİP ÇIKMASI GEREKİR.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
MADDE 9 2 hafta önce @BUNLARA EK OLARAK 1. MADDE

BÖYLE FABRİKALAR, ŞEHRE YAKIN YERLERDEN ALINIP, ORGANİZE SANAYİİ BÖLGESİNE TAŞINABİLSİN. ORADA DA ÜRETİME DEVAM EDEBİLİR. ÇÜNKÜ YILLARDIR BİRÇOK İNSANIMIZ EKMEK YİYOR ONLARDAN.
AYRICA, OKUL BÖLGELERİ TRAFİK IŞIKLANDIRMA YAPILAMIYORSA BİLE, OKULA YAKIN KAVŞAKLARA YAPILACAK KASİSLERLE ÖĞRENCİLERİMİZİN CAN GÜVENLİĞİ SAĞLANMALI.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
MADDE 8 2 hafta önce @BUNLARA EK OLARAK 1. MADDE

ÖNCE ,DÜNYADA HAVASI EN KİRLİ 10 ŞEHİR İÇİNE GİRDİK.
MAALESEF BUNLAR ÇOK ÜZÜCÜ.
BÜTÜN BUNLARA SEBEP OLAN DA, BENİM GÖZLEMİM, TÜM MAHALLELER DOĞAL GAZLA ISINMAYA GEÇTİĞİ İÇİN, ESKİSİ GİBİ KÖMÜR SOBASI DEĞİL,
ÇOĞUNLUĞU İKİ FABRİKADAN ISPARTAMIZIN ÜZERİNE ÇÖREKLENEN TOZ BULUTU.
BAZILARI ŞEHRİN ÜSTÜNE ÇÖREKLENEN O TOZ BULUTUNUN BUHAR OLDUĞUNU İDDA ETSE DE,
YAKIN ÇEVRESİNDEKİ YEMYEŞİL OLMASI GEREKEN AĞAÇLARIN TOZDAN GÖRÜNMEYEN DALLARINI ONLARA ÖRNEK GÖSTEREBİLİRİZ.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
MADDE 7 2 hafta önce @BUNLARA EK OLARAK 1. MADDE

ÜNİVERSİTE YOLU GÜZERGAHINDA YENİ EMNİYET VE ADLİYE BİNALARI, GENİŞ ARAZİLER ÜZERİNE ŞEHİR MERKEZİNİN DIŞINA YAPILINCA GÖRÜNTÜNÜN NASIL HOŞ OLDUĞUNU HEPİMİZ GÖRDÜK.
ÖNCELİKLE RESMİ KURUM BİNALARIMIZI YAPILACAK YENİ ÇEVRE YOLLARI ÜZERİNDE AYNI ŞEKİLDE GENİŞ ARAZİLERE İNŞA EDEREK TEK BİR BÖLGEYE TOPLAMADAN ŞEHİR MERKEZİNİ YOĞUNLUKTAN KURTARABİLİRİZ.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
MADDE 6 2 hafta önce @BUNLARA EK OLARAK 1. MADDE

ÖNCELİKLE ISPARTAMIZA YAKIŞIR BELEDİYE BİNASI, VALİLİK BİNASI GİBİ KAMU BİNALARINI O BÖLGEDEN KALDIRILARAK İNSAN SAYISI BİRAZ AZALTILABİLİR. RESMİ İŞİ OLAN VATANDAŞLAR ORALARA GİTMEK ZORUNDA KALMAZLAR.
YENİ ÇEVRE YOLLARI BİREYSEL YAPILAŞMAYLA ÇARPIK BİR YAPIYA GİRMEDEN, TAM ANA YOL GÜZERGAHINA ŞİMDİDEN BEŞ ON DÖNÜM ALANLAR İSTİMLAK EDİLİP MODERN LOJMANLARI SOSYAL ALANLARI İLE BİR VALİLİK BİNASI, YİNE BEŞ ON DÖNÜM ARAZİ ÜZERİNE ISPARTAMIZA YAKIŞIR MODERN BİR BELEDİYE BİNASI , YENİLENECEK KAMU BİNALARI, EN ACİL VE ÖNCELİKLİ HEDEF OLMALIDIR.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
MADDE 5 2 hafta önce @BUNLARA EK OLARAK 1. MADDE

BELEDİYE, VALİLİK BİNASI VE OTOBÜS DURAĞI CİVARINDA !!!!! (EVİNDEN ÇIKAN NEREDEYSE HERKES SOLUĞU ORADA ALIYOR) ARAÇLA GEÇMEYİ BİR TARAFA BIRAKIYORUM, YAYA GEÇMEKTE BİLE GÜÇLÜK ÇEKER OLDUK.
EMEĞE DE SAYGIM ÇOK BÜYÜK, KİMSENİN EMEĞİNİ ASLA KÜÇÜMSEMEK NİYETİNDE DEĞİLİM ANCAK,
ÇARŞI MERKEZİNDE RAHAT RAHAT YÜRÜYEMİYORUM, NEREDEYSE KALABALIKTAN RAHAT NEFES BİLE ALAMIYORUM BEN.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
MADDE 4 2 hafta önce @BUNLARA EK OLARAK 1. MADDE

AYAZMA MESİRELİĞİNDEN SONRA, GÖKÇAY MESİRELİĞİ YAPILDI. AYAZMA RAHATLADI. YAKIN ZAMANDA AYNI MODERNLİKTE ÇÜNÜR TEPESİNE VE 1001 EVLER ÜZERİNE MESİRELİKLER YAPILACAKTIR. TAM SEYİRLİK YERLER BURALAR. HER TARAF RAHATLAR.
YENİ KENTSEL DÖNÜŞÜM BİNALARI, YENİLENECEK OKUL BİNALARI(ESKİ ŞAİK, EML, HİLMİ DİLMEN OKULU GİBİ) VE YENİ AÇILACAK RESMİ KURUM BİNALARI VS. ŞEHİR MERKEZİNDEN BİRAZ DAHA UZAĞA YAPILABİLİR. BUNLARA YENİLERİ DE EKLENDİKÇE ŞEHİR MERKEZİNİ ÇOK ÇOK RAHATLATACAKTIR.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
MADDE 3 2 hafta önce @BUNLARA EK OLARAK 1. MADDE

TREN İSTASYONU BÖLGESİNDEKİ DEVASA DÜZ VE GENİŞ, METRUK GÖZÜKEN ALAN 2. BİR ŞEHİR MEYDANI VE MERKEZ OLARAK GENİŞ MODERN BİR PARK VE YAŞAM ALANI OLARAK DÜZENLENİP, ADI GÜLPARK, GÜLLÜ PARK VS OLABİLİR. YANINA BÜYÜK BİR OTOBÜS DURAĞI YAPILIP, BELEDİYE OTOBÜS DURAĞI DA BU BÖLGEYE KAYDIRILIR. ŞEHİR HASTANESİNE VE OKULLARA YAKIN OLDUĞU İÇİN, HER MAHALLEDEN GELEN OTOBÜSLER HASTANE VE OKULLARA EN YAKIN NOKTAYA ULAŞILMIŞ OLUR.
ISPARTA TEK MERKEZLİLİKTEN, YOĞUNLUKTAN KURTARILIP, OTOBÜSLERLE KİLİTLENEN MEVCUT ŞEHİR MERKEZİ ARAÇ TRAFİĞİ RAHATLATILABİLİR..

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
MADDE 2 2 hafta önce @BUNLARA EK OLARAK 1. MADDE

YENİ HASTANE BÖLGESİ ZATEN ÇOK SIKIŞIK. ŞEHİR HASTANESİNİN VE SANAYİNİN ARASINI ÇIKMAZ SOKAĞA ÇEVİREN VE HASTANEYE HER YÖNDEN GİRİŞ ÇIKIŞI ENGELLEYEN TREN YOLU MODERN YENİ BİR TREN İSTASYONU YAPILARAK YENİ OTOGARA EN YAKIN BÖLGEDE SONLANDIRILMALI.
BELEDİYE OTOBÜS DURAĞININ MEVCUT YERİ DEĞİŞTİRİLMELİ

Beğenmedim! (0)
Avatar
selim 2017-11-07 11:06:32

cnbc -e verileri gerçek veriler değildir.önemli olan tüik araştırmalarında ne çıkacağı .bunun için 2017 yılının bitmesi gerekir.aslolan tüik verileridir.ters giden bişey yok yani

Avatar
Ispartali 2017-11-07 17:12:34

Gokkubbeye cikarken alakasiz yere 5 metre arayla 3 tane kasis yaptiniz.nefret ettim iyice kasis dedigin yavas gecerken bile arabaya zarar verir mi ya yapcaginiz ise baslarim..

Avatar
trafik rezalet 2017-11-07 23:22:35

trafik sorunu en önemli sorun. çok fazla araç var ve yollar yetersiz. çok fazla lüzumsuz araçta var. boşa gezinen asalaklar çok fazla.

Avatar
Su yaşamı belirler 2017-11-07 18:40:45

Ispartanın çeşmeden suyu içilmiyor.Belediye arıyoruz vidanşörle örnek alıyorlar sıkıntı yok diyorlar.Her mahallede sıkıntı var dere mah. Ayazmanada doğal kaynaklardan herkes su alıyor evine Hazır su içiyor herkes sonra neden 3. lüğe gerilemiş. Trafik sıkıntı hava kirliliği sıkıntı belediye gidiyoruz projelerimiz geçmiyor Aylarca bekletiliyor.Birde üstüne 250 milyar belediyeye yardım olarak gösterin deniliyor.Bisiklet yoluymuş pöh şehrin ortasında bisiklet yolu olmaz.Daha ne sıkıntılar varda boşa yazıyoruz!!!

Avatar
ig 2017-11-08 08:50:35