banner121

Isparta ve Hafif Raylı Sistem

SDÜ tarafından düzenlenen kent içi ulaşım çalıştayında katılımcıların hafif raylı sistem talebini değerlendirildi.

Isparta 11.05.2018, 10:00
Isparta ve Hafif Raylı Sistem
banner123

HAFİF RAYLI SİSTEM İÇİN ISPARTA NÜFUSUNUN ARTMASI GEREKİR

Hafif raylı sistem için Isparta nüfusunun artması gerekir

SDÜ tarafından düzenlenen kentiçi ulaşım çalıştayında katılımcıların hafif raylı sistem talebini değerlendiren İstanbul Bilişim Üniversitesi Prof. Dr. Mustafa Karaşahin, Ulaştırma Bakanlığı’nın nüfusu 500 binin altındaki şehirlerin bu tür taleplerini geri çevirdiğini belirterek, “Mehmet Aybatılı’nın belediye başkanlığı döneminde güzel bir projesi vardı. Ancak Isparta’nın kent içi nüfusunun 500 bini bulana kadar rafta kalacak bir proje olarak gözüküyor” dedi.

 
Süleyman Demirel Üniversitesi tarafından yürütülen Isparta Yerel Ekonomik Kalkınma Vizyonu 2018 (YEKvizyon) kapsamında İlimizin kentiçi ulaşımı tartışıldı. Toplu taşıma başlığı altında sunum yapan İstanbul Bilişim Üniversitesi Prof. Dr. Mustafa Karaşahin, katılımcıların hafif raylı sistem talebini değerlendirdi. Prof. Dr. Karaşahin, konuyla ilgili, “İstanbul Caddesi’nden üniversiteye kadar gidecek tramvay projesi vardı.

Mehmet Aybatılı’nın belediye başkanlığı döneminde ortaya atılmış bir projeydi. Güzel de bir projeydi. Demiryolu yatırımları yüksek yatırımlar gerektiriyor. Ayrıca yapıldıktan sonra işletmesi zor olan bir sistem. O dönemde yatırım programına alındı. Bildiğim kadarıyla halen bu proje ulaştırma bakanlığı’na bağlı altyapı genel müdürlüğünde yatırım programları içerisinde ödeneği olmayan proje olarak duruyor. Her il nüfusuna bakılmaksızın raylı sistem yapmak istiyor. Proje yapan herkes ulaştırma bakanlığına geliyor.

Nüfusu 50 bin olan da istiyor 1 milyon olan da istiyor. Onlar da frenleyebilmek için bir kriter koydular. Dediler ki; nüfusu 500 binden az olan yerler için demiryolu altyapısı yatırımı yapılmayacaktır.

Bu nedenle gelen projeler geri çevriliyor. Dolayısıyla Isparta’nın kent içi nüfusunun 230 bin olduğunu düşününce 500 bin nüfusu bulana kadar rafta kalacak proje olarak gözüküyor.

Üniversite hattında günlük yolcu taşıma sayısının günlük 22 bin civarında olduğu söylendi. Bu 22 bin rakamı raylı sistem için düşük bir rakam. Fizibil olması mümkün değil. Isparta’nın nüfusunun artmasını beklememiz gerekiyor” şeklinde konuştu.

GÜLSES GAZETESİ

haber32
haber32
Yorumlar (8)
Ispartamıza Yakışır 2 yıl önce
trafik yoğunluğu had safhada. raylı sistem rahatlık getirir. i̇nşAllah gerçekleşir.
mahonı 2 yıl önce
kesinlikle şart yalnız rantı yiyen bazı cevreler geçmişte olduğu gibi karşı çıkacaktır ilk günaydın aybatılı seçim çalışmalarında bu görüldü halk otobüsü sahipleri olaganüstü çalıştılar yani başkan başkan olursa olur yoksa halk otobuslerine devam
ıspartada yaşayan 2 yıl önce
biz daha belediye otobüslerine saatinde geçmeyi öğretemedik, canları isterse levhaları açık istemezse kapalı gidiyorlar
vatandaş rıza 2 yıl önce
raylı sistem için 500 bin nüfus şartı bakanlıkça değiştirilebilir. zor bir işlem değil yönetmelik değişikliği gerekli. ancak bunun için uğraşacak milletevekili lazım. ne yazıkki zarar edecek yalova izmit köprüsünü yapmayı biliyorlar. şehir içi tramvayına nüfus engeli koyuyorlar. öğrencinin durumu ortada şehir içi tramvay şart. bastırın isteyin seçimler yaklaşıyor.
ÖĞRENCİ 2 yıl önce
ücreti ne kadar olucak beledi̇ye otobüsü çok mu ucuz ki̇ ray geti̇ri̇yosunuz ispartaya 5 tl yede raya bi̇neri̇z artik 10 dk yol i̇çi̇n !!!
tutmaz 2 yıl önce
zarar eder.
ENGELLİ MEHMET 2 yıl önce
cadde yolları dar, üstüne üstlük koca koca halk otobüsleri trafiği tıkıyor. vatandaş yollarda işkence çekiyor. bu yüzden raylı sistemi engelleyenlerin Allah belasını versin.
Demokrat 2 yıl önce
zamanında aybatılı şehir nüfusu 100 bin öğrenci sayısı 10 bin iken bu projeyi onaylattı destek almıştı , sağolsun belediye başkanımız şehir içi trafiğe o kadar önem veriyor ki 4 şeritli yolu kaldırım yapıp 2.5 şeride 2.5 şeritlik yolu bisiklet yolu yapıp 1.5 şeride düşürüyor demem o ki değişim gelişimin başıdır hep aynı düşünceyle aynı fikirle yola çıkılmaz koltuk sevdasının önüne geçip hizmet sevdasına yönelmeliler tabii ne mümkün !.
haber32 haber32
-1°
az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 24 Ocak 2020
İmsak 06:37
Güneş 08:01
Öğle 13:15
İkindi 15:56
Akşam 18:19
Yatsı 19:38
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Başakşehir 18 36
3. Trabzonspor 18 35
4. Fenerbahçe 18 34
5. Alanyaspor 18 32
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 18 24
11. Çaykur Rizespor 18 23
12. Denizlispor 18 22
13. Gençlerbirliği 18 18
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 18 15
16. Antalyaspor 18 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 18 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Erzurum BB 18 31
3. Bursaspor 18 30
4. Akhisar Bld.Spor 18 28
5. Keçiörengücü 18 28
6. Ümraniye 18 28
7. Menemen Belediyespor 18 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 18 24
10. Balıkesirspor 18 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 18 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 18 16
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 23 67
2. Man City 24 51
3. Leicester City 24 48
4. Chelsea 24 40
5. M. United 24 34
6. Tottenham 24 34
7. Wolverhampton 24 34
8. Sheffield United 24 33
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Burnley 24 30
14. Newcastle 24 30
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 23 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 24 17
Takımlar O P
1. Barcelona 20 43
2. Real Madrid 20 43
3. Atletico Madrid 20 35
4. Sevilla 20 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 20 31
7. Valencia 20 31
8. Athletic Bilbao 20 30
9. Villarreal 20 28
10. Granada 20 27
11. Real Betis 20 27
12. Levante 20 26
13. Osasuna 20 25
14. Deportivo Alaves 20 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 20 14
Günün Karikatürü Tümü