banner121

Isparta ve Hafif Raylı Sistem

SDÜ tarafından düzenlenen kent içi ulaşım çalıştayında katılımcıların hafif raylı sistem talebini değerlendirildi.

Isparta 11.05.2018, 10:00
Isparta ve Hafif Raylı Sistem
banner123

HAFİF RAYLI SİSTEM İÇİN ISPARTA NÜFUSUNUN ARTMASI GEREKİR

Hafif raylı sistem için Isparta nüfusunun artması gerekir

SDÜ tarafından düzenlenen kentiçi ulaşım çalıştayında katılımcıların hafif raylı sistem talebini değerlendiren İstanbul Bilişim Üniversitesi Prof. Dr. Mustafa Karaşahin, Ulaştırma Bakanlığı’nın nüfusu 500 binin altındaki şehirlerin bu tür taleplerini geri çevirdiğini belirterek, “Mehmet Aybatılı’nın belediye başkanlığı döneminde güzel bir projesi vardı. Ancak Isparta’nın kent içi nüfusunun 500 bini bulana kadar rafta kalacak bir proje olarak gözüküyor” dedi.

 
Süleyman Demirel Üniversitesi tarafından yürütülen Isparta Yerel Ekonomik Kalkınma Vizyonu 2018 (YEKvizyon) kapsamında İlimizin kentiçi ulaşımı tartışıldı. Toplu taşıma başlığı altında sunum yapan İstanbul Bilişim Üniversitesi Prof. Dr. Mustafa Karaşahin, katılımcıların hafif raylı sistem talebini değerlendirdi. Prof. Dr. Karaşahin, konuyla ilgili, “İstanbul Caddesi’nden üniversiteye kadar gidecek tramvay projesi vardı.

Mehmet Aybatılı’nın belediye başkanlığı döneminde ortaya atılmış bir projeydi. Güzel de bir projeydi. Demiryolu yatırımları yüksek yatırımlar gerektiriyor. Ayrıca yapıldıktan sonra işletmesi zor olan bir sistem. O dönemde yatırım programına alındı. Bildiğim kadarıyla halen bu proje ulaştırma bakanlığı’na bağlı altyapı genel müdürlüğünde yatırım programları içerisinde ödeneği olmayan proje olarak duruyor. Her il nüfusuna bakılmaksızın raylı sistem yapmak istiyor. Proje yapan herkes ulaştırma bakanlığına geliyor.

Nüfusu 50 bin olan da istiyor 1 milyon olan da istiyor. Onlar da frenleyebilmek için bir kriter koydular. Dediler ki; nüfusu 500 binden az olan yerler için demiryolu altyapısı yatırımı yapılmayacaktır.

Bu nedenle gelen projeler geri çevriliyor. Dolayısıyla Isparta’nın kent içi nüfusunun 230 bin olduğunu düşününce 500 bin nüfusu bulana kadar rafta kalacak proje olarak gözüküyor.

Üniversite hattında günlük yolcu taşıma sayısının günlük 22 bin civarında olduğu söylendi. Bu 22 bin rakamı raylı sistem için düşük bir rakam. Fizibil olması mümkün değil. Isparta’nın nüfusunun artmasını beklememiz gerekiyor” şeklinde konuştu.

GÜLSES GAZETESİ

haber32
haber32
Yorumlar (8)
Ispartamıza Yakışır 2 yıl önce
trafik yoğunluğu had safhada. raylı sistem rahatlık getirir. i̇nşAllah gerçekleşir.
mahonı 2 yıl önce
kesinlikle şart yalnız rantı yiyen bazı cevreler geçmişte olduğu gibi karşı çıkacaktır ilk günaydın aybatılı seçim çalışmalarında bu görüldü halk otobüsü sahipleri olaganüstü çalıştılar yani başkan başkan olursa olur yoksa halk otobuslerine devam
ıspartada yaşayan 2 yıl önce
biz daha belediye otobüslerine saatinde geçmeyi öğretemedik, canları isterse levhaları açık istemezse kapalı gidiyorlar
vatandaş rıza 2 yıl önce
raylı sistem için 500 bin nüfus şartı bakanlıkça değiştirilebilir. zor bir işlem değil yönetmelik değişikliği gerekli. ancak bunun için uğraşacak milletevekili lazım. ne yazıkki zarar edecek yalova izmit köprüsünü yapmayı biliyorlar. şehir içi tramvayına nüfus engeli koyuyorlar. öğrencinin durumu ortada şehir içi tramvay şart. bastırın isteyin seçimler yaklaşıyor.
ÖĞRENCİ 2 yıl önce
ücreti ne kadar olucak beledi̇ye otobüsü çok mu ucuz ki̇ ray geti̇ri̇yosunuz ispartaya 5 tl yede raya bi̇neri̇z artik 10 dk yol i̇çi̇n !!!
tutmaz 2 yıl önce
zarar eder.
ENGELLİ MEHMET 2 yıl önce
cadde yolları dar, üstüne üstlük koca koca halk otobüsleri trafiği tıkıyor. vatandaş yollarda işkence çekiyor. bu yüzden raylı sistemi engelleyenlerin Allah belasını versin.
Demokrat 2 yıl önce
zamanında aybatılı şehir nüfusu 100 bin öğrenci sayısı 10 bin iken bu projeyi onaylattı destek almıştı , sağolsun belediye başkanımız şehir içi trafiğe o kadar önem veriyor ki 4 şeritli yolu kaldırım yapıp 2.5 şeride 2.5 şeritlik yolu bisiklet yolu yapıp 1.5 şeride düşürüyor demem o ki değişim gelişimin başıdır hep aynı düşünceyle aynı fikirle yola çıkılmaz koltuk sevdasının önüne geçip hizmet sevdasına yönelmeliler tabii ne mümkün !.
haber32 haber32
24°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 28 Eylül 2020
İmsak 05:23
Güneş 06:44
Öğle 12:53
İkindi 16:15
Akşam 18:53
Yatsı 20:08
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Karagümrük 3 7
2. Alanyaspor 3 7
3. Galatasaray 3 7
4. Antalyaspor 3 7
5. Hatayspor 3 7
6. Erzurumspor 3 6
7. Göztepe 3 5
8. Fenerbahçe 3 5
9. Konyaspor 2 4
10. Trabzonspor 3 4
11. Beşiktaş 3 4
12. Sivasspor 3 4
13. Kasımpaşa 3 3
14. Kayserispor 3 3
15. Gaziantep FK 3 2
16. Ankaragücü 2 1
17. Gençlerbirliği 2 1
18. Çaykur Rizespor 3 1
19. Malatyaspor 3 1
20. Denizlispor 3 1
21. Başakşehir 3 0
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 3 7
2. Tuzlaspor 3 7
3. Ankara Keçiörengücü 3 7
4. İstanbulspor 3 6
5. Altınordu 3 6
6. Samsunspor 3 5
7. Adanaspor 3 5
8. Altay 3 4
9. Akhisar Bld.Spor 3 4
10. Bandırmaspor 3 4
11. Giresunspor 3 4
12. Bursaspor 3 3
13. Balıkesirspor 3 3
14. Ankaraspor 3 3
15. Ümraniye 3 3
16. Boluspor 3 1
17. Menemen Belediyespor 3 1
18. Eskişehirspor 3 1
Takımlar O P
1. Leicester City 3 9
2. Everton 3 9
3. Arsenal 2 6
4. Aston Villa 2 6
5. Liverpool 2 6
6. Crystal Palace 3 6
7. Leeds United 3 6
8. Tottenham 3 4
9. Chelsea 3 4
10. Newcastle 3 4
11. West Ham 3 3
12. Brighton 3 3
13. Man City 2 3
14. M. United 2 3
15. Southampton 3 3
16. Wolverhampton 3 3
17. West Bromwich 3 1
18. Burnley 2 0
19. Sheffield United 3 0
20. Fulham 3 0
Takımlar O P
1. Real Betis 3 6
2. Granada 3 6
3. Real Sociedad 3 5
4. Celta de Vigo 3 5
5. Valencia 3 4
6. Real Madrid 2 4
7. Getafe 2 4
8. Villarreal 3 4
9. Atletico Madrid 1 3
10. Barcelona 1 3
11. Sevilla 1 3
12. Levante 2 3
13. Osasuna 3 3
14. Athletic Bilbao 2 3
15. Cádiz 3 3
16. Huesca 3 2
17. Real Valladolid 3 2
18. Eibar 3 1
19. Deportivo Alaves 3 1
20. Elche 1 0
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@