banner121

Isparta ve Hafif Raylı Sistem

SDÜ tarafından düzenlenen kent içi ulaşım çalıştayında katılımcıların hafif raylı sistem talebini değerlendirildi.

Isparta 11.05.2018, 10:00
Isparta ve Hafif Raylı Sistem
banner123

HAFİF RAYLI SİSTEM İÇİN ISPARTA NÜFUSUNUN ARTMASI GEREKİR

Hafif raylı sistem için Isparta nüfusunun artması gerekir

SDÜ tarafından düzenlenen kentiçi ulaşım çalıştayında katılımcıların hafif raylı sistem talebini değerlendiren İstanbul Bilişim Üniversitesi Prof. Dr. Mustafa Karaşahin, Ulaştırma Bakanlığı’nın nüfusu 500 binin altındaki şehirlerin bu tür taleplerini geri çevirdiğini belirterek, “Mehmet Aybatılı’nın belediye başkanlığı döneminde güzel bir projesi vardı. Ancak Isparta’nın kent içi nüfusunun 500 bini bulana kadar rafta kalacak bir proje olarak gözüküyor” dedi.

 
Süleyman Demirel Üniversitesi tarafından yürütülen Isparta Yerel Ekonomik Kalkınma Vizyonu 2018 (YEKvizyon) kapsamında İlimizin kentiçi ulaşımı tartışıldı. Toplu taşıma başlığı altında sunum yapan İstanbul Bilişim Üniversitesi Prof. Dr. Mustafa Karaşahin, katılımcıların hafif raylı sistem talebini değerlendirdi. Prof. Dr. Karaşahin, konuyla ilgili, “İstanbul Caddesi’nden üniversiteye kadar gidecek tramvay projesi vardı.

Mehmet Aybatılı’nın belediye başkanlığı döneminde ortaya atılmış bir projeydi. Güzel de bir projeydi. Demiryolu yatırımları yüksek yatırımlar gerektiriyor. Ayrıca yapıldıktan sonra işletmesi zor olan bir sistem. O dönemde yatırım programına alındı. Bildiğim kadarıyla halen bu proje ulaştırma bakanlığı’na bağlı altyapı genel müdürlüğünde yatırım programları içerisinde ödeneği olmayan proje olarak duruyor. Her il nüfusuna bakılmaksızın raylı sistem yapmak istiyor. Proje yapan herkes ulaştırma bakanlığına geliyor.

Nüfusu 50 bin olan da istiyor 1 milyon olan da istiyor. Onlar da frenleyebilmek için bir kriter koydular. Dediler ki; nüfusu 500 binden az olan yerler için demiryolu altyapısı yatırımı yapılmayacaktır.

Bu nedenle gelen projeler geri çevriliyor. Dolayısıyla Isparta’nın kent içi nüfusunun 230 bin olduğunu düşününce 500 bin nüfusu bulana kadar rafta kalacak proje olarak gözüküyor.

Üniversite hattında günlük yolcu taşıma sayısının günlük 22 bin civarında olduğu söylendi. Bu 22 bin rakamı raylı sistem için düşük bir rakam. Fizibil olması mümkün değil. Isparta’nın nüfusunun artmasını beklememiz gerekiyor” şeklinde konuştu.

GÜLSES GAZETESİ

haber32
haber32
Yorumlar (8)
Ispartamıza Yakışır 2 yıl önce
trafik yoğunluğu had safhada. raylı sistem rahatlık getirir. i̇nşAllah gerçekleşir.
mahonı 2 yıl önce
kesinlikle şart yalnız rantı yiyen bazı cevreler geçmişte olduğu gibi karşı çıkacaktır ilk günaydın aybatılı seçim çalışmalarında bu görüldü halk otobüsü sahipleri olaganüstü çalıştılar yani başkan başkan olursa olur yoksa halk otobuslerine devam
ıspartada yaşayan 2 yıl önce
biz daha belediye otobüslerine saatinde geçmeyi öğretemedik, canları isterse levhaları açık istemezse kapalı gidiyorlar
vatandaş rıza 2 yıl önce
raylı sistem için 500 bin nüfus şartı bakanlıkça değiştirilebilir. zor bir işlem değil yönetmelik değişikliği gerekli. ancak bunun için uğraşacak milletevekili lazım. ne yazıkki zarar edecek yalova izmit köprüsünü yapmayı biliyorlar. şehir içi tramvayına nüfus engeli koyuyorlar. öğrencinin durumu ortada şehir içi tramvay şart. bastırın isteyin seçimler yaklaşıyor.
ÖĞRENCİ 2 yıl önce
ücreti ne kadar olucak beledi̇ye otobüsü çok mu ucuz ki̇ ray geti̇ri̇yosunuz ispartaya 5 tl yede raya bi̇neri̇z artik 10 dk yol i̇çi̇n !!!
tutmaz 2 yıl önce
zarar eder.
ENGELLİ MEHMET 2 yıl önce
cadde yolları dar, üstüne üstlük koca koca halk otobüsleri trafiği tıkıyor. vatandaş yollarda işkence çekiyor. bu yüzden raylı sistemi engelleyenlerin Allah belasını versin.
Demokrat 2 yıl önce
zamanında aybatılı şehir nüfusu 100 bin öğrenci sayısı 10 bin iken bu projeyi onaylattı destek almıştı , sağolsun belediye başkanımız şehir içi trafiğe o kadar önem veriyor ki 4 şeritli yolu kaldırım yapıp 2.5 şeride 2.5 şeritlik yolu bisiklet yolu yapıp 1.5 şeride düşürüyor demem o ki değişim gelişimin başıdır hep aynı düşünceyle aynı fikirle yola çıkılmaz koltuk sevdasının önüne geçip hizmet sevdasına yönelmeliler tabii ne mümkün !.
haber32 haber32
10°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 19 Kasım 2019
İmsak 06:11
Güneş 07:36
Öğle 12:48
İkindi 15:28
Akşam 17:51
Yatsı 19:10
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 11 21
2. Fenerbahçe 11 20
3. Trabzonspor 11 19
4. Alanyaspor 11 19
5. Başakşehir 11 19
6. Galatasaray 11 19
7. Malatyaspor 11 18
8. Beşiktaş 11 18
9. Gaziantep FK 11 15
10. Çaykur Rizespor 11 14
11. Göztepe 11 13
12. Konyaspor 11 13
13. Kasımpaşa 11 12
14. Denizlispor 11 11
15. Antalyaspor 11 11
16. Gençlerbirliği 11 10
17. Ankaragücü 11 9
18. Kayserispor 11 7
Takımlar O P
1. Hatayspor 11 21
2. Fatih Karagümrük 11 19
3. Ümraniye 11 18
4. Balıkesirspor 11 18
5. Akhisar Bld.Spor 11 18
6. Erzurum BB 11 18
7. Keçiörengücü 11 18
8. Bursaspor 11 17
9. Menemen Belediyespor 11 17
10. Altay 11 15
11. Adana Demirspor 11 12
12. İstanbulspor 11 12
13. Giresunspor 11 12
14. Boluspor 11 10
15. Osmanlıspor 11 10
16. Adanaspor 11 8
17. Altınordu 11 7
18. Eskişehirspor 11 1
Takımlar O P
1. Liverpool 12 34
2. Leicester City 12 26
3. Chelsea 12 26
4. Man City 12 25
5. Sheffield United 12 17
6. Arsenal 12 17
7. M. United 12 16
8. Wolverhampton 12 16
9. Bournemouth 12 16
10. Burnley 12 15
11. Brighton 12 15
12. Crystal Palace 12 15
13. Newcastle 12 15
14. Tottenham 12 14
15. Everton 12 14
16. West Ham 12 13
17. Aston Villa 12 11
18. Watford 12 8
19. Southampton 12 8
20. Norwich City 12 7
Takımlar O P
1. Barcelona 12 25
2. Real Madrid 12 25
3. Atletico Madrid 13 24
4. Sevilla 13 24
5. Real Sociedad 13 23
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Getafe 13 20
8. Granada 13 20
9. Valencia 13 20
10. Osasuna 13 19
11. Villarreal 13 18
12. Levante 13 17
13. Real Valladolid 13 17
14. Deportivo Alaves 13 15
15. Eibar 13 15
16. Mallorca 13 14
17. Real Betis 13 13
18. Celta de Vigo 13 9
19. Espanyol 13 8
20. Leganés 13 6
Günün Karikatürü Tümü