banner121

Isparta'ya Hafif Raylı Sistem şart

Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, trafik sorununa çözüm üretmek ve çağdaş ulaşım yapılarına kavuşmak için artık Isparta’nın ‘Hafif Raylı Sistem’ kurması gerektiğini savunuyor. 

Isparta 25.07.2017, 10:51
Isparta'ya Hafif Raylı Sistem şart

    Isparta’nın hâlihazırda bir ‘Ulaşım Mastır Planı’ olmadığını kaydeden Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, SDÜ’nün de dâhil olduğu bir konsensüs kurarak bu eksikliğin giderilmesi gerektiğini anlatıyor.

-Sanayi taşınırken dikkat
    Yeni Sanayi’nin şehir dışına taşınmasının doğru bir karar olduğunu belirten Yıldızhan, “ancak konut ve iş yeri alanı minimum seviyede olmalı. Isparta’da ‘6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’ tam anlamıyla uygulanmalı” diyor.

Isparta Kent Meydanı başlıklı Mastır yapıyor:  Şehir Plancıları Odası eski İl Temsilcisi Hüseyin Yıldızhan, SDÜ Fen Bilimleri Enstitüsü’nde ‘Isparta Kent Meydanı’ başlıklı ‘Tezli Mastır’ yapıyor.

Ulaşım Mastır Planı hazırlanmalı, Hafif Raylı Sistem artık kurulmalı
Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, trafik sorununa çözüm üretmek ve çağdaş ulaşım yapılarına kavuşmak için artık Isparta’nın ‘Hafif Raylı Sistem’ kurması gerektiğini savunuyor. 

-Ulaşım Mastır Planı
    Isparta’nın hâlihazırda bir ‘Ulaşım Mastır Planı’ olmadığını kaydeden Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, SDÜ’nün de dâhil olduğu bir konsensüs kurarak bu eksikliğin giderilmesi gerektiğini anlatıyor.

-Sanayi taşınırken dikkat
    Yeni Sanayi’nin şehir dışına taşınmasının doğru bir karar olduğunu belirten Yıldızhan, “ancak konut ve iş yeri alanı minimum seviyede olmalı. Isparta’da ‘6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’ tam anlamıyla uygulanmalı” diyor.

-Ulaşım Mastır Planı hazırlanmalı
    Şehir Plancıları Odası Antalya Şubesi Isparta İl Temsilcilik Yönetim Kurulu eski Başkanı Hüseyin Yıldızhan, artık Isparta’nın Ulaşım Mastır Planı’nı hazırlaması gerektiğini söyledi. Hâlihazırdaki trafikte yoğunluk, otopark sair sorunların temelinde Ulaşım Mastır Planı’nın olmamasının yattığı kuramını ortaya atan Yıldızhan, bir dizi önerilerde sundu.

-SDÜ ile birlikte bu Plan yazılmalı
    Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, şöyle dedi:

    “Ulaşım problem. Trafik ana arterler yoğunluklu olmak üzere çoğu noktada sıkışık. Otopark sorunu hat safhada yaşanıyor. Tüm bunlar büyük stres kaynağı oluşturuyor. Yolların genişlikleri yaşanılan yüzyılın gereksinimleri ile örtüşmüyor. Bisiklet Yolu yok örneğin. Isparta’nın artık ulaşım alanında temel problemlerini çözecek; gelecek 100 yılını öngörecek şekilde Ulaşım Mastır Planı yapılmalıdır. Süleyman Demirel Üniversitesi’nin (SDÜ) de dâhil olacağı bir konsensüs ile bu plan ivedi şekilde yazılmalıdır.”

-Artık Hafif Raylı Sistem yatırımı yapılmalı
    Isparta’nın önemli bir eksikliğinin de şehir toplu taşıma sistemlerinin çeşitlendirilmesi olduğunu kaydeden Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Hafif Raylı Sistem Isparta’nın gündemine 1990’lı yıllarda girmişti. Ancak anılan tarihten bu yana çeşitli faktörler sonucunda hayata geçirilemedi. Bir Şehir Plancısı olarak Isparta’nın kent içi ulaşımında yaşadığı problemleri Hafif Raylı Sistem yatırımının çözebileceğini öngörüyorum. Ve bu yatırımı savunuyorum.”

-Şehircilik bağlamında olumsuz gelişmeler var
    Isparta’da şehircilik anlamında sağlıklı bir yapıyı göremediğini belirten Yıldızhan, Yeni Sanayi Sitesi’nin taşınma kararının bir fırsat olabileceğini düşünüyor. Yeni Sanayi Sitesi’nin taşınma kararının doğru bir uygulama olduğunu belirten Yıldızhan, ancak yapı stokuna özen gösterilmesi gerektiğini ifade ediyor. Alanın tamamının konut ya da işyeri olarak değerlendirilmemesini öneren Yıldızhan, ‘6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’un gereklerinin yerine getirilmesi gerektiğini de kaydetti.

-‘Isparta Kent Meydanı’ başlıklı Tezli Mastır
Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Fen Edebiyat Fakültesi’nde ‘Isparta Kent Meydanı’ başlıklı ‘Tezli Mastır’ yapan Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, Kentsel Dönüşüm’ün ‘eski yapıyı yık- yeniden inşa et’ felsefesinde olmadığını anlatıyor. Ancak Isparta’nın hâlihazırda sadece bunu yaptığını anlatan Yıldızhan, gelecek 100 yıllık bir projeksiyona ihtiyaç duyulduğunu sözlerine ekliyor.

Uluborlu Kentsel Dönüşüm ‘Şehir Planı’nı çizdi

    Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, 2003 yılından bu yana Yıldızhan Şehir Planlama şirketi ile Isparta’ya iş ve değer üretiyor. Yıldızhan, Uluborlu Belediyesi’nin Riskli Alan bağlamında başlattığı Kentsel Dönüşüm projesinde ticari alanların şehir planını çizdi. 
»Artı değerler
»Belediyelerin imar planı
»Gelişme imar planları
»İl özel idare, resmî kurumlar imar planları
»Halkın imar planı değişikliği talepleri
»Soğuk hava, akaryakıt istasyonları, güneş enerji santralleri, hayvancılık tesisleri planları
»Kat artırımı 

İLETİŞİM KANALLARI: Yıldızhan Şehir Planlama
Tuhafiyeciler Sitesi 2. Kat No: 113 32100- Isparta
KURUMSAL TLF: 0 (532) 559 94 33

haber32
haber32
Yorumlar (17)
Gülkentli 3 yıl önce
Isparta Eğirdir arasında demiryolu var. Modernize edilip bi tane tren yada metro çalışsa hem ulaşım hem turizm açısından mükemmel olur.
Fizibilite raporu nedir? 3 yıl önce
fizibilite raporu nedir sorusunun cevabı şudur. bu işi yapmak mantıklı mı! otobüsler sadece sabah akşam dolu. üniversite hattı ise belirli dönemlerde. şimdi öğrenciler sanıyor ki tramway olursa tıka basa binmeyecekler. hiç farkı olmayacak, hiç merak etmeyin.
Trafik neden sıkışıyor 3 yıl önce
ikinci sıraya ve kavşak ağzına park eden araçlar yüzünden trafik sıkışıyor. dondurmacının önünde sürekli çift sıra mesela çarşıda. hafif raylı sistem olsa yine aynı olacak olduktan sonra değişen birşey olmaz.
kim bilir 3 yıl önce
hüseyin bey, sen önce okulunu oku, ulaşımı da anlayanlara bırak bence...
ısparta32 3 yıl önce
tespitlerinin hepsi doğru. tebrikler Hüseyin Bey
evet 3 yıl önce
kimse boşuna heveslenmesin, belediye başkanı günaydın seçimden önce otobüsçülere raylı sistemin olmayacağı konusunda söz verdi keza öğrenci yurdu yapılmaması konusundada apartçılara söz vermişti yoksa şimdiye kadar 300 kere yapılırdı
Rant 3 yıl önce
Hafif raylı sistemi günaydına sorun yıllar önce yapılmıştı ama beceriksiz bölüş olmadı
barida kavşagına altgeçit 3 yıl önce
ıspartada otel isparta barida ve oktay petrol kavşağına alt geçit yapılsa trafik sıkışmaz haa birde çarşı bankalar tapu hastane gibi ana yollara dağıtılsa bir sürü kamu arazisi var sıkıntı biter mimar sinan a sıkışan isparta bu kadar ee emeklilerde hergün çarşıda göz zinasında trafik bundan sıkışıyor çalışan yok yattığı yerden maaş alıp gezen çok
Ali Şan 3 yıl önce
aynen katılıyorum kardeşim. alt geçitler çözüm olur, ilave olarak da bankalar ve kamu kuruluşları da şehre yayılabilir. mesela belediye binası adliye civarına çekilebilir. bankalar caddesi adı altında daha geniş ve müsait bir cadde inşaa edilebilir.
Bütün Yorumları Görmek İçin Tıklayın
haber32 haber32
-1°
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Siz Yada Ailenizden biri Covid19 Virüsüne Yakalandınız mı?
Namaz Vakti 17 Ocak 2021
İmsak 06:39
Güneş 08:04
Öğle 13:13
İkindi 15:49
Akşam 18:11
Yatsı 19:31
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 17 35
2. Fenerbahçe 17 35
3. Gaziantep FK 18 34
4. Galatasaray 17 33
5. Hatayspor 18 31
6. Alanyaspor 18 30
7. Karagümrük 18 27
8. Trabzonspor 18 27
9. Antalyaspor 19 25
10. Malatyaspor 18 24
11. Sivasspor 18 23
12. Başakşehir 18 23
13. Konyaspor 18 22
14. Göztepe 18 22
15. Kasımpaşa 17 22
16. Rizespor 18 21
17. Gençlerbirliği 18 19
18. Kayserispor 18 16
19. Ankaragücü 17 15
20. Denizlispor 18 14
21. Erzurumspor 18 13
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 17 31
6. Tuzlaspor 17 30
7. Ankara Keçiörengücü 17 28
8. Altınordu 17 28
9. Bursaspor 17 27
10. Bandırmaspor 17 24
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 17 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 17 9
18. Eskişehirspor 17 3
Takımlar O P
1. M. United 17 36
2. Leicester City 18 35
3. Liverpool 17 33
4. Tottenham 18 33
5. Man City 16 32
6. Everton 17 32
7. Chelsea 18 29
8. Southampton 18 29
9. West Ham 18 29
10. Aston Villa 15 26
11. Arsenal 18 24
12. Leeds United 18 23
13. Crystal Palace 18 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Newcastle 17 19
16. Brighton 19 17
17. Burnley 17 16
18. Fulham 17 12
19. West Bromwich 18 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 16 41
2. Real Madrid 18 37
3. Barcelona 18 34
4. Villarreal 18 32
5. Real Sociedad 19 30
6. Sevilla 17 30
7. Granada 18 27
8. Celta de Vigo 18 23
9. Cádiz 18 23
10. Real Betis 18 23
11. Levante 17 21
12. Athletic Bilbao 18 21
13. Getafe 17 20
14. Valencia 18 19
15. Eibar 18 19
16. Deportivo Alaves 18 18
17. Real Valladolid 18 18
18. Elche 16 16
19. Osasuna 18 15
20. Huesca 18 12
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@