banner121

Isparta'ya Hafif Raylı Sistem şart

Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, trafik sorununa çözüm üretmek ve çağdaş ulaşım yapılarına kavuşmak için artık Isparta’nın ‘Hafif Raylı Sistem’ kurması gerektiğini savunuyor. 

Isparta 25.07.2017, 10:51
Isparta'ya Hafif Raylı Sistem şart
banner123

    Isparta’nın hâlihazırda bir ‘Ulaşım Mastır Planı’ olmadığını kaydeden Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, SDÜ’nün de dâhil olduğu bir konsensüs kurarak bu eksikliğin giderilmesi gerektiğini anlatıyor.

-Sanayi taşınırken dikkat
    Yeni Sanayi’nin şehir dışına taşınmasının doğru bir karar olduğunu belirten Yıldızhan, “ancak konut ve iş yeri alanı minimum seviyede olmalı. Isparta’da ‘6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’ tam anlamıyla uygulanmalı” diyor.

Isparta Kent Meydanı başlıklı Mastır yapıyor:  Şehir Plancıları Odası eski İl Temsilcisi Hüseyin Yıldızhan, SDÜ Fen Bilimleri Enstitüsü’nde ‘Isparta Kent Meydanı’ başlıklı ‘Tezli Mastır’ yapıyor.

Ulaşım Mastır Planı hazırlanmalı, Hafif Raylı Sistem artık kurulmalı
Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, trafik sorununa çözüm üretmek ve çağdaş ulaşım yapılarına kavuşmak için artık Isparta’nın ‘Hafif Raylı Sistem’ kurması gerektiğini savunuyor. 

-Ulaşım Mastır Planı
    Isparta’nın hâlihazırda bir ‘Ulaşım Mastır Planı’ olmadığını kaydeden Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, SDÜ’nün de dâhil olduğu bir konsensüs kurarak bu eksikliğin giderilmesi gerektiğini anlatıyor.

-Sanayi taşınırken dikkat
    Yeni Sanayi’nin şehir dışına taşınmasının doğru bir karar olduğunu belirten Yıldızhan, “ancak konut ve iş yeri alanı minimum seviyede olmalı. Isparta’da ‘6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’ tam anlamıyla uygulanmalı” diyor.

-Ulaşım Mastır Planı hazırlanmalı
    Şehir Plancıları Odası Antalya Şubesi Isparta İl Temsilcilik Yönetim Kurulu eski Başkanı Hüseyin Yıldızhan, artık Isparta’nın Ulaşım Mastır Planı’nı hazırlaması gerektiğini söyledi. Hâlihazırdaki trafikte yoğunluk, otopark sair sorunların temelinde Ulaşım Mastır Planı’nın olmamasının yattığı kuramını ortaya atan Yıldızhan, bir dizi önerilerde sundu.

-SDÜ ile birlikte bu Plan yazılmalı
    Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, şöyle dedi:

    “Ulaşım problem. Trafik ana arterler yoğunluklu olmak üzere çoğu noktada sıkışık. Otopark sorunu hat safhada yaşanıyor. Tüm bunlar büyük stres kaynağı oluşturuyor. Yolların genişlikleri yaşanılan yüzyılın gereksinimleri ile örtüşmüyor. Bisiklet Yolu yok örneğin. Isparta’nın artık ulaşım alanında temel problemlerini çözecek; gelecek 100 yılını öngörecek şekilde Ulaşım Mastır Planı yapılmalıdır. Süleyman Demirel Üniversitesi’nin (SDÜ) de dâhil olacağı bir konsensüs ile bu plan ivedi şekilde yazılmalıdır.”

-Artık Hafif Raylı Sistem yatırımı yapılmalı
    Isparta’nın önemli bir eksikliğinin de şehir toplu taşıma sistemlerinin çeşitlendirilmesi olduğunu kaydeden Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Hafif Raylı Sistem Isparta’nın gündemine 1990’lı yıllarda girmişti. Ancak anılan tarihten bu yana çeşitli faktörler sonucunda hayata geçirilemedi. Bir Şehir Plancısı olarak Isparta’nın kent içi ulaşımında yaşadığı problemleri Hafif Raylı Sistem yatırımının çözebileceğini öngörüyorum. Ve bu yatırımı savunuyorum.”

-Şehircilik bağlamında olumsuz gelişmeler var
    Isparta’da şehircilik anlamında sağlıklı bir yapıyı göremediğini belirten Yıldızhan, Yeni Sanayi Sitesi’nin taşınma kararının bir fırsat olabileceğini düşünüyor. Yeni Sanayi Sitesi’nin taşınma kararının doğru bir uygulama olduğunu belirten Yıldızhan, ancak yapı stokuna özen gösterilmesi gerektiğini ifade ediyor. Alanın tamamının konut ya da işyeri olarak değerlendirilmemesini öneren Yıldızhan, ‘6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’un gereklerinin yerine getirilmesi gerektiğini de kaydetti.

-‘Isparta Kent Meydanı’ başlıklı Tezli Mastır
Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Fen Edebiyat Fakültesi’nde ‘Isparta Kent Meydanı’ başlıklı ‘Tezli Mastır’ yapan Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, Kentsel Dönüşüm’ün ‘eski yapıyı yık- yeniden inşa et’ felsefesinde olmadığını anlatıyor. Ancak Isparta’nın hâlihazırda sadece bunu yaptığını anlatan Yıldızhan, gelecek 100 yıllık bir projeksiyona ihtiyaç duyulduğunu sözlerine ekliyor.

Uluborlu Kentsel Dönüşüm ‘Şehir Planı’nı çizdi

    Şehir Plancısı Hüseyin Yıldızhan, 2003 yılından bu yana Yıldızhan Şehir Planlama şirketi ile Isparta’ya iş ve değer üretiyor. Yıldızhan, Uluborlu Belediyesi’nin Riskli Alan bağlamında başlattığı Kentsel Dönüşüm projesinde ticari alanların şehir planını çizdi. 
»Artı değerler
»Belediyelerin imar planı
»Gelişme imar planları
»İl özel idare, resmî kurumlar imar planları
»Halkın imar planı değişikliği talepleri
»Soğuk hava, akaryakıt istasyonları, güneş enerji santralleri, hayvancılık tesisleri planları
»Kat artırımı 

İLETİŞİM KANALLARI: Yıldızhan Şehir Planlama
Tuhafiyeciler Sitesi 2. Kat No: 113 32100- Isparta
KURUMSAL TLF: 0 (532) 559 94 33

haber32
haber32
Yorumlar (17)
Gülkentli 2 yıl önce
Isparta Eğirdir arasında demiryolu var. Modernize edilip bi tane tren yada metro çalışsa hem ulaşım hem turizm açısından mükemmel olur.
Fizibilite raporu nedir? 2 yıl önce
fizibilite raporu nedir sorusunun cevabı şudur. bu işi yapmak mantıklı mı! otobüsler sadece sabah akşam dolu. üniversite hattı ise belirli dönemlerde. şimdi öğrenciler sanıyor ki tramway olursa tıka basa binmeyecekler. hiç farkı olmayacak, hiç merak etmeyin.
Trafik neden sıkışıyor 2 yıl önce
ikinci sıraya ve kavşak ağzına park eden araçlar yüzünden trafik sıkışıyor. dondurmacının önünde sürekli çift sıra mesela çarşıda. hafif raylı sistem olsa yine aynı olacak olduktan sonra değişen birşey olmaz.
kim bilir 2 yıl önce
hüseyin bey, sen önce okulunu oku, ulaşımı da anlayanlara bırak bence...
ısparta32 2 yıl önce
tespitlerinin hepsi doğru. tebrikler Hüseyin Bey
evet 2 yıl önce
kimse boşuna heveslenmesin, belediye başkanı günaydın seçimden önce otobüsçülere raylı sistemin olmayacağı konusunda söz verdi keza öğrenci yurdu yapılmaması konusundada apartçılara söz vermişti yoksa şimdiye kadar 300 kere yapılırdı
Rant 2 yıl önce
Hafif raylı sistemi günaydına sorun yıllar önce yapılmıştı ama beceriksiz bölüş olmadı
barida kavşagına altgeçit 2 yıl önce
ıspartada otel isparta barida ve oktay petrol kavşağına alt geçit yapılsa trafik sıkışmaz haa birde çarşı bankalar tapu hastane gibi ana yollara dağıtılsa bir sürü kamu arazisi var sıkıntı biter mimar sinan a sıkışan isparta bu kadar ee emeklilerde hergün çarşıda göz zinasında trafik bundan sıkışıyor çalışan yok yattığı yerden maaş alıp gezen çok
Ali Şan 2 yıl önce
aynen katılıyorum kardeşim. alt geçitler çözüm olur, ilave olarak da bankalar ve kamu kuruluşları da şehre yayılabilir. mesela belediye binası adliye civarına çekilebilir. bankalar caddesi adı altında daha geniş ve müsait bir cadde inşaa edilebilir.
Bütün Yorumları Görmek İçin Tıklayın
haber32 haber32
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 21 Ocak 2020
İmsak 06:38
Güneş 08:03
Öğle 13:14
İkindi 15:52
Akşam 18:15
Yatsı 19:34
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Başakşehir 18 36
3. Trabzonspor 18 35
4. Fenerbahçe 18 34
5. Alanyaspor 18 32
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 18 24
11. Denizlispor 18 22
12. Çaykur Rizespor 17 20
13. Gençlerbirliği 17 18
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 18 15
16. Antalyaspor 18 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 18 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Erzurum BB 18 31
3. Bursaspor 18 30
4. Akhisar Bld.Spor 18 28
5. Keçiörengücü 18 28
6. Ümraniye 18 28
7. Menemen Belediyespor 18 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 18 24
10. Balıkesirspor 18 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 18 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 18 16
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 22 64
2. Man City 23 48
3. Leicester City 23 45
4. Chelsea 23 39
5. M. United 23 34
6. Wolverhampton 23 34
7. Sheffield United 23 33
8. Tottenham 23 31
9. Crystal Palace 23 30
10. Arsenal 23 29
11. Everton 23 29
12. Newcastle 23 29
13. Southampton 23 28
14. Burnley 23 27
15. Brighton 23 25
16. West Ham 22 23
17. Watford 23 23
18. Aston Villa 23 22
19. Bournemouth 23 20
20. Norwich City 23 17
Takımlar O P
1. Barcelona 20 43
2. Real Madrid 20 43
3. Atletico Madrid 20 35
4. Sevilla 20 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 20 31
7. Valencia 20 31
8. Athletic Bilbao 20 30
9. Villarreal 20 28
10. Granada 20 27
11. Real Betis 20 27
12. Levante 20 26
13. Osasuna 20 25
14. Deportivo Alaves 20 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 20 14
Günün Karikatürü Tümü