Aslında yolun yapım hikayesi 1950'li yıllara dayanıyor ancak Hacı Mustafa Kazak önderliğinde Dereboğazı Yolu Yaptırma Derneğinin çalışmaları ile 1970’li yıllarda yapımı hız kazanıyor ve derneğin çalışmalarıyla şimdiki Kazak 1 ve Kazak 2 tünelleri açılıyor. 1986 yılında dönemin başbakanı Turgut Özal tarafından Isparta - Antalya yolunun temeli açılırken yıl 1995'i gösterdiğinde başbakan olan Süleyman Demirel tarafından Kazak tünelleri genişletilmiş, Kargı tüneli yapılmış ve asfaltlanmış olarak yol açılıyor.

Kaza sonrası kırılan bariyerler tamir edilmeyi bekliyor Kaza sonrası kırılan bariyerler tamir edilmeyi bekliyor

27 YIL SÜREN HİKAYE

Aradan geçen 27 yılın sonunda ise gelinen noktada yol Isparta ve Antalya tarafından 12/13 km duble yol olarak yapıldı ve öylece kaldı. Son 20 yılda ise akıllarda 2012 yılında yapılan Kazma küreklerle Dereboğazı eylemi, Isparta'ya gelen her ulaştırma bakanının verdiği yolu tamamlama sözü kaldı.
​TÜRKİYE'NİN EN TEHLİKELİ YOLLARINDAN BİRİ

Dereboğazı yolu geçtiğimiz gün Habertürk televizonunda Türkiye yol durumları bilgilendirilmesinde Ülkemizin En Tehlikeli Yollarından biri olarak kayıtlara geçti. KAÇ CAN DAHA GİDECEK? Hemen hemen her hafta bir çoğunun ölümle sunuçlandığı kazalarda gündeme gelen Dereboğazı yolu, en son arife günü meydana gelen trajik kaza ile 2 kişiye daha mezar oldu. Akıllarda ise Isparta ve Antalya haklının çokca kullandığı Dereboğazı yolunun tamamının yapılması için kaç can daha gidecek sorusu kaldı...