BU HALİYLE TUVALET BİLE YAPILAMIYOR

Mania Planı kapsamında Isparta OSB'de yapı yüksekliğine 6.5 metre olarak izin veriliyor. Bu yükseklik sanayi alanı içerisinde bazı bölgelerde 3.5 metreye kadar düşüyor. Ancak Isparta OSB Müdürlüğü, Mania Planı'na uyumlu yeni bir imar planı yapmadığı için 26.5 metre yükseklik sınırı üzerinden ruhsat veriyor. Yeni bir imar planı yapılsa Mania sınırı 3-5 metre ile 6.5 metre arasına kadar düşüyor. Bu da sanayi alanında tuvalet yapmayı bile engelliyor.
 
Hava araçlarının geçişlerinin engellenmemesi için düzenlenen yüksekliğe ilişkin imar planı olarak tanımlanan Mania planı şu günlerde Süleyman Demirel Organize Sanayi Bölgesi (OSB)’nin önündeki engeller arasında yer alıyor. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından Isparta Havaalanı için uygulanan Mania Planı kapsamında Isparta OSB'de yapı yüksekliği 6.5 metre olarak izin veriliyor. Bu yükseklik sanayi alanı içerisinde bazı bölgelerde 3.5 metreye kadar düşüyor. Ancak Isparta OSB Müdürlüğü, Mania Planı'na uyumlu yeni bir imar planı yapmadığı için 26.5 metre yükseklik sınırı üzerinden ruhsat veriyor. Yeni bir imar planı yapılsa Mania sınırı 3-5 metre ile 6.5 metre arasına kadar düşüyor. Bu da sanayi alanında tuvalet yapmayı bile engelliyor. Mania planı yüzünden OSB genişleyemezken, sorunun çözümü noktasında ise AK Parti’nin iki Milletvekilinden de farklı görüşler ortaya atılıyor. 

SORUNU İLK OLARAK ITSO BAŞKANI BAŞDEĞİRMEN GÜNDEME GETİRMİŞTİ

Temmuz ayında katıldığı Basın Kulübü programında “Organize Sanayi Bölgesi’ndeki artık boş parsel kalmadı. Yatırım için artık 100 Bin; 200 Bin m2 arsa talep ediliyor. Yer gösteremiyoruz” diyen  ITSO Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Süleyman Demirel OSB'de 2 Milyon 500 Bin m2 ‘Genişleme Alanı’ bulunduğunu söyledi: ‘Uluslararası bir havacılık uygulaması olan Mania Planı yolumuza duvar örüyor” demişti. 

Ticaret ve Sanayi Odası (ITSO) Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Başdeğirmen Isparta’nın gelişmesi/ kalkınması önündeki duvarların kaldırılması gerektiğini söylerken,  şu görüşlere yer vermişti:

“Süleyman Demirel Organize Sanayi Bölgesi’nde 3 ayrı tescilli Genişleme Alanı var. Yüzölçüm olarak total 2 Milyon 500 Bin m2. Ancak Mania Planı’ndan dolayı ruhsatlandıramıyoruz.

Organize Sanayi Bölgesi’ndeki artık boş parsel kalmadı. Yatırım için artık 100 Bin; 200 Bin m2 arsa talep ediliyor. Yer gösteremiyoruz. Yatırımcı da gidiyor. Oysa OSB’de tescilli 3 adet Genişleme Alanı var. 3’ü de Mania Planı nedeniyle ruhsatlandırılamıyor. Biz Mania’nın yatırımlarımıza mani olmasına mana veremiyoruz.”

Herkes şunu anlamalı: Isparta’nın mutlak surette Genişleme Alanı’nı kullanmaya ihtiyacı var. Burası Genişleme Alanı, tahsisli, lisanlı… Ruhsat çıksa, nefes alacağız. Yatırımların yolu açılacak. Kalkınma sağlanacak. Ekonomide büyüme olacak. Bu Mania Planı’nı Isparta olarak aşmak zorundayız. Her kanaldan çalışıyoruz.”

Süleyman Demirel OSB’nin de bulunduğu havzada bir anlamda kamulaştırma çalışmaları da başladı. Lisansı da var. Bu akarın önünde daha fazla durulmaz. Ayrıca Gönen, Keçiborlu, Kulenö Belediye Başkanlıkları ‘Yol Üstü Ticari Alan Çalışması’ yapıyor. Bu kurumların Başkanlarını vizyonlarından ötürü kutluyorum.”

BOZANÖNÜ OVASI’NDA YENİ BİR SANAYİ BÖLÜMÜ AÇILMALIDIR

ITSO Başkanı Şükrü Başdeğirmen, ayrıca Bozanönü Ovası’nda yeni bir küçük sanayi bölümü açılması gerektiği tezini ortaya attı. Başdeğirmen, Isparta- Antalya karşılıklı karayolunun (DEREBOĞAZI) duble yol yapılması gerektiğini söyledi; ‘EXPO 2016’ya yetişmelidir’ dedi. Başdeğirmen; Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) yatırımının 2023’e kadar gerçekleşmesini diledi. ITSO Başkanı, Isparta sanayisinin demiryolu ile Antalya Limanı’na inmesi gerektiğini de ifade etti.

 Ticaret ve Sanayi Odası (ITSO) Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Başdeğirmen, uluslararası havacılık uçuş güvenliği kavramı olan MANİA Planı’nın Isparta açısından tek kelime ile bir duvar oluşturduğunu söyledi. Süleyman Demirel Organize Sanayi Bölgesi Havzası’nda 2 Milyon 500 Bin m2’li; lisanslı, Genişleme Alanı bulunduğunu; ancak MANİA Planı nedeniyle bunu kullanamadıklarını söyledi.

YATIRIM FIRSATLARI TEK TEK GİDİYOR

Yatırım fırsatlarının tek tek kaçtığını ifade eden Başdeğirmen, “bize 100 Bin; 200 Bin m2 arsa talebi ile geliyorlar. Mania Planı engeli olmasa bu talepleri karşılayacak olan Gelişim Alanı var. Ama karşımızda duvar… Mania Planı’nın yatırımlarımıza mani olmasına mana veremiyoruz” dedi. Süleyman Demirel OSB’nin de bulunduğu havzada tam tamına 3 tane Gelişim Bölgesi Lisansı aldığımız yer var. Toplam büyüklüğü 2 Milyon 500 Bin m2 Lisanslı. Ama Mania Planı engeli nedeniyle ruhsat alamadığımız için olmuyor Evet, Mania Planı uluslararası bir güvenlik kavramı Onu anlıyoruz Ama Isparta’nın gelişmesine, sanayisine, yatırımlarına engel oluyor. Bu sorun salt Isparta için geçerli değil. Birçok kent bundan muzdarip durumda… Her türlü girişimde bulunduk. Olumlu cevaplar bekliyoruz”

2 YATIRIMCI 100 BİN M2 YER İSTEDİ

Artık yatırımcıların 100 Bin; 200 Bin m2 yer talep ettiğini anlatan Başdeğirmen, “önümüzde bu bağlamda 2 talep var. Karşılayamıyoruz. Mania’nın yatırımlarımıza mani olmasına mana veremiyoruz.”

ÖZEL’E GÖRE SORUN YOK,…

ITSO Başkanı Şükrü Başdeğirmen’in aksine AK Parti Milletvekili Özel ise  Sivil Havacılık Mania Planı'nın sanayi yatırımları için engel olmayacağını açıklamıştı. OSB genişleme sahasında da 26 mt. kodu uygulanabileceğini söyleyen   AK Parti Milletvekili Recep Özel, OSB'nin 3 ayrı genişleme sahasında da mevcut kodun uygulanabileceğini bildirdi. Milletvekili Özel'in açıklamasına göre, mevcut sanayi alanında 26 metre olan yükseklik, yeni genişleme sahalarında da 26 metre kodunda uygulanabilecek. Mania Planı, yeni sahalarda 6.5 metreye kadar yükseklik koduna izin veriyordu. Milletvekili Özel, Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri ile yaptıkları görüşme sonucunda mevcut 26 metre kodunun genişleme sahalarında da uygulanması konusunda onay alındığını ifade etmişti.

SON SÖZÜ BİLGİÇ SÖYLEDİ:

“Maalesef  sorunu aşamadık”

Geçtiğimiz günlerde Basın Kulübü programına konuk olan AK Parti Milletvekili Süreyya Sadi Bilgiç ise,  OSB’nin Havalimanının yanında olması nedeniyle yaşanan mania planı sorununu bir türlü aşamadıklarını itiraf etti.  Bilgiç, “Maalesef bu konuda katı bir kural var. Bunu bir türlü aşamıyoruz. Ulaştırma Bakanı ile de görüştük ama olmadı. Onun için Isparta’ya başka bir alana acilen ikinci OSB yapılması lazım” dedi.  Bilgiç’in Basın Kulübü programında Mania planı sorunu ile ilgili yaptığı açıklamalar şöyle:

“OSB’de mania planı sorunu yaşanıyor. Maalesef bunu aşamıyoruz. Onun için başka bir yere mutlaka ikinci OSB’yi kurmalıyız. Kara Havacılık Okulu yapım çalışmaları tüm hızıyla devam etmektedir. Kompozit Vadisi konusundaki talebin Bakanlıktan neden döndüğünü tam olarak bilmiyorum. Ankara’ya gittiğimde bu konu ile yakından ilgileneceğim. Akredite Laboratuvarın takipçisi olacağız. Mükemmeliyet Merkezinin projesi var. Bu merkezi Ispartamıza kazandıracağız. Sav Yolundaki kötü koku belediye ile işbirliğinde çözülebilir ancak. Sav çıkışında Antalya yolundaki köprünün tamamlanması gecikti. Çünkü burada ikmal ihalesi yenilenmek zorunda kalındı. Ama, müteahhit orada tekrar çalışmalara başladı ve yakın zamanda tamamlanacak.

Bilindiği gibi bir de Organize Sanayi Bölgemizin Havalimanının yanında olması münasebetiyle mania planı sorunu var. Bu sorunu bir türlü aşamadık. Bu nedenle de OSB genişleyemiyor. Bu konuda geçtiğimiz günlerde Ankara’ya gelen OSB Başkanı Mustafa Karabulut beyle konuyu görüştük. Ancak, mania planı konusunda katı bir kural var. Bunu bir türlü aşamıyoruz. Onun için Isparta’ya başka bir alana acilen ikinci bir Organize Sanayi Bölgesi yapılması lazım. Bu sorunun çözümü konusunda Ulaştırma Bakanımızla da görüştük ancak olmadı” dedi.

KAFALAR KARIŞTI…

ITSO Başkanı Başdeğirmen ve Milletvekili Bilgiç OSB’deki mania planı sorununun devam ettiğini söylerken, AKP’nin diğer  Milletvekili Recep Özel’in ise bu konuda sorun yok , çözüme kavuşturduk şeklinde açıklamada bulunması kafaları karıştırdı.Özel’in dediği gibi mania planı sorunu çözümlendiyse OSB’deki sorun peki niye devam ediyor  şeklindeki soruların da cevap bulması beklenirken, bilinen en önemli gerçek ise bu sorunun çözümlenememesi halinde Isparta’nın birçok yatırımı kaybedeceği gerçeği.

Havaalanı Mania Planı Nedir?

Mania teriminin Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Hava Alanları Mania Kontrol Yönergesi'ndeki karşılığı şöyledir; 

"Uçağın yüzey harekatını sağlamak için kullanılan sahalarda yer alan veya uçuştaki uçağı korumak için belirlenen yüzeyin üst kısmında yer alan tüm sabit, geçici veya taşınabilir nesneler"...
Havaalanı Mania Planı; hava araçlarının geçişlerinin engellenmemesi için düzenlenen yüksekliğe ilişkin imar planıdır.

Demokrat