AK Parti İl Genel Meclisi Üyesi Fevzi Özdemir, Isparta Belediyesi’nin 3 yıl önce başlattığı 18 uygulama çalışması doğrultusunda Çünür mevkiinde 700 bini konut sahası olmak üzere 1 milyon 100 bin m2’lik alanı imara açmasını eleştirdi. Tarıma elverişli arazilerin imara açılmaması gerektiğini savunan Özdemir, bu tür yaşam merkezi oluşturmaya yönelik çalışmalara alternatif olarak farklı bir proje sundu. Isparta’dan Keçiborlu’ya kadar ulaşan demiryolu hattı varlığından bahseden Özdemir, uzak noktalarda oluşturulacak yaşam merkezlerinden Banliyo trenleriyle ulaşımın rahatlıkla sağlanabileceğini söyledi. Özdemir, şu açıklamayı yaptı:

İMARA AÇILMAMALIYDI

Çünür Mahallesi’nde verimli tarım alanlarına İmar izni verilerek, bina yapımının önünün açılması hususu; bir zamanlar sahip olduğumuz, s ıra mağazalar, kebapçılar arastası gibi kentin tarihsel dokuların yok edilip, bugünlerde olduğu gibi enerjisi olmayan yapılarla doluşmasından hiçbir farkı olmayacaktır. O günler tarihimiz yok edildi, bu günlerde de tarımsal arazilerimiz yok edilecektir.

Kentin bir bölümünün imara açılması için nasıl jeoloji, jeofizik zemin etütleri isteniyorsa, bu etütler olumsuz olduğu zaman imara açılamıyorsa, birinci derece tarım alanlarında da, buna benzer kurallar koyarak imara açılmaması gerekmektedir.

ORTAK AKIL KARARLARI ALINMALI          

Son günlerde herkesin ağzında olan yeni Isparta, yeni şehir modelleri çok doğru söylemlerdir. Keşke 20 - 30 yıl önce bu söylemler yapılıp değerlendirilseydi, tarihi doku korunarak sahip çıkılsaydı yeni kent bölgeleri daha anlaşılır olurdu. Dün dünde kaldı, bugün yeni imar projeleri değerlendirilecekse, kente yeni imar alanları açılacaksa, master plan yaparcasına ortak akıl üreterek kent konseyleri kararlarını uygulayarak, kent konseylerini çalıştırarak bu alanların açılması daha uygun olurdu.

YENİ BİR COĞRAFYAYA YAYILMALIYIZ

İl Genel Meclisi üyesi olarak, kent konseylerinde yer almadığımız için, böylesine kentin önemli projelerinde bir fikrimizin olup olmadığı sorulmadığı için, Atila Tanyolaç hocamın katkıları ile çalıştığımız, kentin ufkunu açacak yapılabilecek yeni bir projeyi kamuoyu ile paylaşmak istiyorum.

Tren Garı’ndan Afyonkarahisar’a kadar olan hali hazır bir demiryolu hattından söz etmek istiyorum. Mevcut Bozanönü, Senirce Köyü, Gönen İlçesi, İğdecik Köyü, Gümüşgün(Baladız), Koçtepe, Keçiborlu istikametinde demir yolu ve kara yolu mevcut olup, yapmamız gereken Banliyö treni projesini uygulamak olacaktır. Kent merkezini rahatlatmak, artan trafik sıkışıklığına çözüm üretmek, otopark problemi, hava kirliliği problemi gibi olumsuzlukları bertaraf etmek için, kentin merkezi ile dışını birleştiren, birçok yolcuyu taşıyan Banliyö treni, şehirlerin bir yere sıkışmak yerine geniş bir coğrafyaya yayılması için uygulanması gereken en temiz projedir. Bizim bu konuda şanslı olduğumuz ortadadır. Yeni bir Banliyö tren ve hattı masraf olmayacaktır. Gümüşgün, Keçiborlu’da yaşayacak bir vatandaş 15 dakikada kent merkezine ulaşacaktır.

TARIM ARAZİLERİ

BÖYLE KORUNACAK

Bu proje uygulanırsa bu güzergahtaki tepeler imara açılacak ve konutlar bu tepelere yapılarak, tarım alanlarında tarım yapma şansı azalmayacaktır. Ziraat Odası başkanımızın dediği gibi, çocuklarımız, torunlarımız gelecekte toprağı çanakta görmeyeceklerdir. Bundan önceki dönemde Belediye başkanlığının Deregümü Köyü sınırlarında uygulamak istediği tarım alanlarındaki imar planlamalarında olumsuz neler yaşandığı unutulmamalıdır. Kent rahatlatılma açısından diyelim, yeni şehir kuralım diyelim ne dersek diyelim, Kaş yaparken göz çıkarmayalım.”