banner121

Kurban Bayramı Ve Beslenme

Kırmızı et zengin içeriği ile beslenmemizin olmazsa olmazlarındandır.

Isparta 13.07.2021, 14:08
Kurban Bayramı Ve Beslenme

 Yüksek protein oranı, B12 vitamini, çinko gibi mineraller eti günlük beslenmemiz için önemli kılar. Özellikle ette bulunan demir minerallerinin vücutta kullanılabilirliği fazladır. Bu yüzden demir eksikliği anemisinde önemli yer tutar. Et kaliteli protein içeriğinden dolayı hızlı büyümenin çok olduğu çocukluk dönemi ve ergenlik dönemi beslenmesinde önemli yer tutsa da aslında herkes için atlanmaması gereken bir besin grubudur. Ancak kurban bayramı gibi et tüketiminin fazla olduğu dönemlerde dikkat edilmesi gereken bazı konular vardır. Vücudun alışılmışın dışında bir besin grubunu fazla alması sindirim problemleri, bulantı, kusma gibi gastroenterolojik hastalıklar gözlenebilir. Ayrıca yüksek yağ tüketimine bağlı olarak yüksek kan kolesterol seviyesi de gözlenir. Yağlı etlerde doymuş yağ asitlerinin ve kolesterol oranının da daha yüksek olduğu unutulmamalıdır. Özellikle koroner arter hastalığı, diyabet, hipertansiyon gibi hastalığı olan hastaların daha dikkatli olması gerekmektedir.
Kurban bayramında bir diğer önemli konu etin uygun koşullarda kesilmesi, muhafaza edilmesi ve tabi ki tüketilmesidir. Hayvan kesildikten sonra hijyen kurallara uygun koşullarda saklanmalıdır. Bu hassas konunun atlandığı noktalarda mikroorganizmaların çoğalması ve çok ciddi zehirlenme olaylarının yaşanmasına sebep olabilir. Kurban bayramının yaz aylarına denk geldiği bu dönemde bu konunun daha hassas olduğu açıktır. Kurban etinin aynı gün tüketilmesi sağlık için sakıncalıdır. Birkaç gün dinlendirip tüketmek daha doğru olacaktır.
Pişirme yöntemleri için haşlama, ızgara ve fırında pişirme yöntemleri kullanılabilir. Yaz döneminin bu sıcak günlerinde kızartma yönteminden kaçınılmalıdır. Izgara yöntemi kullanıldığında etle ateş arasındaki mesafeye dikkat edilmelidir. Lezzetli et tüketimi hedeflerken kanser yapıcı maddelere maruz kalınmamalıdır.
Tabağımızda etin yanında mutlaka mevsim sebzelerine yer vermeliyiz. Salata ve sebze yemekleri hem içeriklerinden dolayı doygunluk hissimizi arttıracak hem de fazla et tüketimine engel olacaktır. Hem yaz ayları içinde oluşumuz hem de bayramdaki et tüketiminden dolayı bayramda mutlaka su tüketimine dikkat etmeliyiz. Metabolizmamız düzenli çalışmak için suya ihtiyaç duyar bu unutulmamalıdır.

Bayramlar tatlısız olmaz porsiyon kontrolü sağlayarak meyve tatlıları ve sütlü tatlılar tüketilebilir. Ancak hamur tatlılarından, şerbetli tatlılardan ve kızartılmış tatlılardan uzak durulmalıdır.
Bayramlar birlik ve beraberliğin simgesidir. Yüzyıllardan bu yana da Türkler için sofra gelenekleri çok önemlidir. Bayram kahvaltıları bayram ziyafetleri bizler için değer taşır. Tabi ki yemekleri afiyetle tüketeceğiz ama sonrasında suçluluk hissetmek, büyük porsiyonlar sonrası bir sonraki öğünde veya günde aç kalmak doğru değildir. Her besini ölçülü ve porsiyon kontrolü altında keyifle tüketebilirsiniz.
Herkese mutlu, huzurlu bir bayram dileriz. Bayram sonrasında Formula Diyet Mutfak olarak sizlere doğru bilgiler vermeye devam edeceğiz. Bayram sonrasında daha sağlıklı bir bedene sahip olmak isterseniz bizlere iletişim adreslerimizden ulaşabilirsiniz. 
Formula Diyet Mutfak Ailesi

Yorumlar (0)
Isparta zayi kayıp ilanlarınız için 0246 223 67 06 Ehliyet, öğrenci kimliği kayıp ilanı vermek için Isparta Express Gazetesi haber32
haber32 haber32
Sponsorlu Bağlantılar
10°
açık
Günün Anketi Tümü
Siz Yada Ailenizden biri Covid19 Virüsüne Yakalandınız mı?
Namaz Vakti 05 Temmuz 2022
İmsak 03:47
Güneş 05:33
Öğle 13:07
İkindi 17:00
Akşam 20:31
Yatsı 22:10
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31

Gelişmelerden Haberdar Olun

@