DSİ, Karayolları'nın Eğirdir-Gelendost arası duble yol projesine Özel Hüküm Yönetmeliği'ni gerekçe göstererek izin vermiyor. Ancak gelecekte duble yol ihtiyacı düşünülerek yönetmeliğe koydurulan bir madde önümüzü açıyor.

"Bu alanda yeni bir karayolu güzergahı oluşturulamaz. Mevcut karayollarında yapılacak tadilat ve yol genişletme çalışmaları dolgu yapılmaması şartıyla ve Bakanlık uygun görüşleri doğrultusunda yapılabilir. Karayollarından kaynaklanan yüzey akış sularının filtre edilerek artırılması zorunludur."

    Bir tarafta geleceğimiz, herşeyimiz Eğirdir Gölü... Diğer tarafta Isparta-Konya bağlantısında ve il içi ulaşımda can damarlarımızdan birisi Eğirdir-Gelendost arası geçiş. Duble yol çalışmaları başlayan Konya-Isparta arasındaki en zor bölge Eğirdir-Gelendost arasındaki Mamatlar geçişi. Dağ kenarında, virajlı bir yapıda olan bu geçişte duble yol yapılması gerekiyor. Mevcut teknoloji ile yolu genişleterek duble yol yapmak mümkün ama DSİ tarafından hazırlanan Eğirdir Gölü için Özel Hüküm Yönetmelikleri devreye giriyor. İç Sular Yönetmeliği, Tatlı Su Havzası yönetmeliği cabası. Ama en önemli engel Özel Hüküm. 

    Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün Eğirdir-Gelendost arası duble yol projesi, DSİ tarafından Özel Hüküm Yönetmeliği kapsamında kabul görmedi. DSİ, Karayolları'na başka güzergahlar öneriyor. Örneğin, dağın arkasından ya da içinden tünelle geçiş gibi. Bu da projenin maliyetini yüksek oranda artırıyor. Ancak DSİ'nin savunduğu Özel Hüküm Yönetmeliği'ne geçmişte konulan bir madde duble yol projesi önündeki engelleri kaldırıyor.

    AK Parti İl Başkanı Osman Zabun, Orman ve Su Bakanlığı tarafından geçmişte hazırlanıp, onaylanan Eğirdir Gölü Özel Hüküm Yönetmeliği içerisine duble yol ihtiyacı düşünülerek bir madde koydurduklarını anlattı. İl Genel Meclisi Başkanlığı yaptığı dönemde Özel Hüküm Yönetmeliği'ne duble yol projesiyle ilgili bir madde eklemesi yaptırdığını belirten Zabun, o maddeyi bulup, Karayolları'na gönderdiğini söyledi. Zabun, yönetmeliğin o maddesini Akdeniz'e gösterdi:

    "Bu alanda yeni bir karayolu güzergahı oluşturulamaz. Mevcut karayollarında yapılacak tadilat ve yol genişletme çalışmaları dolgu yapılmaması şartıyla ve Bakanlık uygun görüşleri doğrultusunda yapılabilir. Karayollarından kaynaklanan yüzey akış sularının filtre edilerek artırılması zorunludur."

    AK Parti İl Başkanı Zabun, İl Genel Meclisi Başkanı iken yönetmelik kapsamına ekletilen madde ile duble yol yapılabildiğini söyledi. Yönetmeliğin maddesiyle ilgili Karayolları Bölge Müdürlüğü'ne bilgi verildiğini belirten Zabun, "Karayolları Bölge Müdürlüğü bu maddeyi gerekçe göstererek duble yol projesini Orman ve Su Bakanlığı'na sunacak ve onay alacak. İnşallah Eğirdir-Gelendost arasındaki bu zorlu geçişi duble yol olarak geçeceğiz" dedi.

DSİ İLE ANLAŞMAMIZ GEREKİYOR
    Öte yandan TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Süreyya Sadi Bilgiç de Isparta-Konya arası duble yol projesiyle ilgili basına şu açıklamayı yaptı:
    "Bizim için en önemli arterlerden birisi Konya bağlantımız. Orada en zorlandığımız yer Eğirdir-Gelendost arası. O ara için de düzenleme çalışmalarımızı tamamladık. Karayolları olarak özel hüküm çalışmaları ve göl kirletme yönetmeliği için DSİ ile anlaşmamız gerekiyor. Bunun için 3 alternatifli güzergahı sunduk. 

DUBLE YOL İLE KİRLETECEKSEK BUGÜN 100 KATI KİRLENİYOR ZATEN
    Ama bizim burada üzerimizde bastırdığımız konu mevcut yolu kullanarak bu yolu tamamlamak. Bugün eğer bu karayolu ile gölü kirletiyorsak, bugün 100 kirletiyorsak, mevcut güzergahı bölünmüş olarak yaptığımızda 5 bile kirletmemiş olacağız. Çünkü şuanda herhangi bir kolektör, toplama, deprese, deşarj hiçbir şey yok. Ama bölünmüş yolu yaptığımız zaman bunlar da yapılacağı için gölü koruyarak bunları yapacağız.

    Özel hüküm belirleme çalışmaları içerisinde yumuşama olması lazım. Orada kamu yararına olan görüşmelerimiz var. DSİ ile görüşmelerimizi başlattık. Bu hafta da sayın bakan ve başkan düzeyinde görüşmeler gerçekleştirip onay alırsak onu da yatırım programı içine alıp, Konya bağlantımızı da halletmiş olacağız."